Vittumaisten potilaiden takia en enää halua tehdä lääkärin töitä
Siinäpä se oli. Olen niin kyllästynyt potilaiden hoitoon, että teen kaikkeni päästäkseni siitä pois. Jos lääkäri kysyy potilaalta jonkun kysymyksen,sillä ON TARKOITUS. En ymmärrä potilaita,jotka vaan jatkaa aivan asiaan liittymätöntä tarinaansa ja inttävät vastaan, että anna kun kerron. Ei meillä ole aikaa kuunnella jonninjoutavia etenkään päivystyksessä vaan asia pitää saada hoidettua ja me lääkärit olemme sitä varten käyneet opinnot, että tiedetään mitkä asiat on tärkeitä kysyä potilaan hoidon takia. Jos potilas ei näihin kriittisiin kysymyksiin vastaa niin se on turha valittaa paskasta hoidosta enää sen jälkeen.
Elämäni yksi suurimpia virheitä oli mennä lääkikseen. Ainoa hyvä etu enää että saa itse kirjoitella reseptejä jos tarvitsee. Siinäpä sitten potilaat ihmettelette miksei löydy tekijöitä terveydenhuoltoon.
Kommentit (715)
Nstetaan tämä hillitön ketju, hep!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tulee keuhkojen 3D tulostukseen niin toistaiseksi ei pystytä tietääkseni tulostamaan monimutkaista biologista ainetta millään tulostimella, saatika toimivia keuhkoja joita keho ei alkaisi hylkiä välittömästi vaikka sellainen saataisikin tehtyä. Palataan asiaan 50 vuoden päästä jos ollaan elossa silloin.
Olet väärässä. Esimerkiksi selluloosasta (siitä samasta aineesta jota tehdään sellutehtailla) voidaan 3D printata erilaisia elimiä. Siitä on onnistuttu printtaamaan esimerkiksi verisuonia, joiden on osoitettu toimivan moitteettomasti hiirillä ja rotilla useiden viikkojen ajan. Sen jälkeen koe-eläimet tapettiin ja katsottiin miten kudokset ovat kiinnittyneet tähän tekosuoneen.
Ei siis tarvitse odottaa kuin ehkä 10 vuotta niin nämä ovat käytössä kliinisesti. Huippututkimuslaitosten ja -yliopistojen laboratorioissa nämä ovat jo tuttuja juttuja.
Suomella siis mahikset tehdä viedä sellua sydämiin kohta????
Puusydän ja tällee jou jou, ehkäpä puusilmäkin?
Ihmiset eivät osaa käyttäytyä lääkärissä. Itse aivan samaa mieltä op:n kanssa.
Terveisin lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Terveisin lääkäri
Olenkin vältellyt lääkärissä käymistä onnistuneesti jo 25 vuotta.
Terveisin terve kansalainen
En ole koskaan ymmärtänyt kuka voi haluta lääkäriksi, asianajajaksi, ym paska duuniin. Jenkki Tv sarjoja vissiin katseltu liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Terveisin lääkäri
Totta. Hyvä kun osaat katsoa peiliin.
Vierailija kirjoitti:
Joo. Lääkäreillä on nykyään niin kiire että eivät jouda kuuntelemaan potilaiden vaivoja. Menin lääkäriin selkäkivun takia reilu puoli vuotta sitten ja en päässyt edes alkuun kertomuksessani kun lääkäri huusi ole hiljaa. Nyt olen sitten menossa per-suolen tähystykseen. Miten se liittyy selkäkipuun en ymmärrä?
Koska lääkäri ei kuuntele, tulee juuri tätä ja kaikki ovat stressaantuneita. Suolistoni on ihan kunnossa, kiitosta vaan.
Mistä sä kiireen löysit? Röyhkeyttähän tuo on ja käytöstapojen puutetta.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäri voisi laittaa korvatulpat korviinsa aina kun potilas alkaa käydä rasittavaksi. Tästä eleestä potilas ymmärtäisi, että nyt ei ole jutustelun aika.
Ja kirjaus että lääkäri laittoi tulpat korviinsa. Oleelliset asiat on dokumentoitava, jotta kollegat tietävät mitä toimenpiteitä vastaanotolla on tehty
lääkärinpalkalla ei pitäisi olla paljon varaa valittaa, kun ökypalkan eteen ei tarvitse tehdä muuta kuin istua ilmastoidussa toimistossa ja kirjoittaa buranareseptejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei noin v.ttumaisia lääkäreitä ole olemassa. No ehkä joku laatikkoleukakirurgi, joka kuvittelee olevansa jumalasta seuraava.
Lääkäritkin ovat ihmisiä vaikka ei aina siltä tuntuisi.
Ihmisiä, jotka kostavat, vittuilevat ja jättävät potilaan kuolemaan pokerinaamalla. Mitä sitä suotta työasioita stressaamaan, kun on omakin elämä elettävänä.
Vierailija kirjoitti:
Ennen leikkausta tapasin leikkaavan lääkärin. Hän kysyi paljonko haluan tietää siitä. Sanoin etten oikeastaan halua tietää, minähän olen nukutettu koko sen ajan. Silti hän kertoi koko homman yksityiskohtineen.
Lopuksi hän sanoi "tsemppiä leikkaukseen". Minua nauratti. Hän sen tsempin tarvitsee sillä hän tekee työn. Minä makaan lääkittynä enkä tiedä mistän mitään.
🤣 Itseään he siellä tunnetusti hoitavat. On oltava juuri itseä miellyttävä käynti tai muuten ei tule mistään mitään. Ei se mitään, vaikka potilas kuolisi. Kunhan itse haluaa kyseisen potilaan kuolevan se riittää. Ja kollegat tukevat että niin sitä pitää ja vahinkoja sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä että lopetit. Lääkäri, joka ei osaa kuunnella asiakasta on turha k - pää ja niitä lääkäreitä on liikaa. Jos oma tärkeys ajaa asiakkaan edelle, mitä hyötyä sellaisesta nuijasta on?
Itse on tyhmä taliaivo ja asiakkaat on v***umaisia?
Ala palikka patologiksi, niin ei tarvitse kuunnella asiakkaita.
Käsittääkseni koululääketieteessä mennään tutkitun tiedon varassa. Satunnaisen potilaan kuuntelussa ylimääräisesti esiin tulleet seikat ei hoitosuunnitelmissa vakuuta, vaan kysymykset pohjautuu tutkimusaineistoon. Olishan se muuten kohteliasta kyllä jos aikaa riittäisi.
Tämä sen jälkeen, kun lääkäri on päättänyt potilaan vaivan. Ei se oikea vaiva vaan lääkärin päätös. Vain lääkärin päätöksellä on väliä.
Sitä en ymmärrä, miksi poliisi kyselee onko Teillä perussairauksia. Mahtaako kysyvä poliisi olla ammattia vaihtanut lääkäri? Terveystietoja ei tarvitse poliisille kertoa... Tarkisteli ehkä oliko infarkti tai astmakohtaus lähellä... pitääkö toimittaa ambulanssi, poliisia ei toki paikalle tullut.
Ei se mitään, tuliskin infarkti ja pääsis tästä h.lvetistä!
Niin provo aloitus kuin olla voi.
T. Lääkiksessä toista vuotta
Melkein kymmenen vuotta pahenevista somaattisista oireista kärsittyäni pääsin LOPULTA mielenterveyspuolen lähetteellä sisätautilääkärille puhumaan oikein ajan kanssa, hänelle suostumuksestani annettiin muistiinpanot niistä fyysisistä oireista mitä olin vuosien aikana valittanut ja oli niin upeaa kerrankin kohdata lääkäri jota kiinnosti se kokonaisuus, ei vain yksi yksittäinen oire, kun niiden erikseen hoitaminen ei ollut auttanut mitään.
Ei siis ollut vain se että lääkäri kuuntelee kun kerron kaikki oireet ilmestymisjärjestyksessä ja hän osaa vielä kysyä lisääkin.
Tutkimuksia on tehty nyt puolen vuoden ajan ja vaikka varsinaista diagnoosia ei vielä ole (kilpirauhasen vajaatoiminnan lisäksi, joka oli jo tiedossa), "jokin imeytymishäiriö" on, mikä vaikeuttaa mm. lääkitysten tehoa. Keliakia testataan kuukauden päästä, pitää vaan jaksaa syödä viljaa nyt, vaikka se kipuja aiheuttaakin. :(
Kaksi ruoka-aine-allergiaakin löytyi, aikuisiällä puhjenneita, toinen vakava (hätänumeroon soitto oli lähellä kun pienellä määrällä testasin sietoa).
En tiedä löytyykö yhtä yksittäistä syytä kaiken tämän pohjalta, mutta kun 10 vuotta sai kuulla että se on vaan korvien välissä se vika, kun yksittäisten oireiden hoito ei auttanut, niin on ollut hyvin helpottavaa kun verikokeet ja muut testit ovat nyt osoittaneet toisin.
Ei vaan voitu testata aiemmin koska ilmeisesti joidenkin lääkärien mielestä mielenterveyspotilaalla ei voi olla myös somaattisia sairauksia?
Koskaan en ole lääkäreille jaaritellut, mutta heillä on taipumus tarttua siihen ensimmäiseen sanaan, esim. "ummetus", jonka jälkeen ovat täysin kyvyttömiä kuulemaan sanoja "jota kuidun lisäys pahentaa", tai "selittämätön yskä", jonka jälkeen ei kuulla sanoja "astma on poissuljettu tutkimuksilla kolme kertaa jo". (Toinen ruoka-aine-allergia osoittautui sitten tuon yskän syyksi - enpä olisi tuota syyseurausta itse tajunnut kun en ollut edes tiennyt että aikuisiällä voi yhtäkkiä puhjeta vakava allergia.)