Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaa mistä saa anopin kanssa seuraavaks vääntää? Onko normaalia?

Vierailija
22.10.2006 |

Miehen serkulla valmistujaisjuhlat 6.12 itsenäisyyspäivänä. Asutaan toisella puolen Suomea, noin 5 h matka kyseiseen paikkaan. Minä opiskelen ja minulla on tentti 8.12 eli parin päivän päästä tuosta.

Jos sanon etten todellakaan lähde kekkereille istumaan KUN PITÄISI NENÄ KIRJASSA PÄNTÄTÄ (koko päivän, parhaassa tapauksessa matkoineen kahden reissu ja vielä todella kallis opiskelijabudjetille) niin OLEN MOUKKA JA anoppi vetää taas kerran herneet urakalla nokkaan. Voi helvetin helvetti tää on aina tätä!

Kokemusta on muista vastaavista jutuista ja mä hajoilen jo nyt...

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten se lipsahtaa todeksi anonyyminä kirjoitellessa :)

Vierailija
42/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alalla on jotakin pahasti pielessä. Opintojen kuormittavuus mitoitettu ainakin nykyohjeiden vastaisesti. Mikä ala?

Terv. yliopistobyrokraatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun en jaksa koko ketjua lukea läpi, mutta ap ei vieläkään ole vastannut siihen että miksei miehensä voi mennä yksin näihin juhliin. Oletko ap niitä konrolloivia ihmisiä, jotka luulevat voivansa omistaa miehensä? Onko sinulle liikaa, jos miehesi tekee joskus niinkuin haluaa, tai peräti niinkuin hänen äitinsä (eli anoppisi) haluaisi. Häiritseekö sinua, jos miehesi menee ilman sinua?

Vierailija
44/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen opiskellut useampaa tutkintoa yliopistossa. Tällä hetkellä opiskelen teologiaa ja jokaisen tenttikirjan saa lukea kannesta kanteen, että pystyy pääsemään tenteistä läpi. Professorit tekevät esseekysymyksiä, joihin vastaaminen vaatii detaljien tuntemista.

Ymmärrän sinua, AP. Sinun on nyt keskityttävä opintoihisi, että pystyt saamaan opinnot läpi kohtuuajassa. Jos anoppisi ei sitä tajua, se on hänen ongelmansa. Yritä hieman mielistellä ja sano hänelle miten pahoillasi olet siitä ettet nyt pääse tulemaan.

Minunkin on luettava ja kerrattava vielä tenttiä edeltävänä päivänä, jos haluan onnistua tentissä.

Vierailija
45/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelutekniikalla (tai sen puuttumisella) ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko ap:lla jonkinlainen velvollisuus mennä miehen serkun juhliin vai ei.

Anopin on syytä oppia, ettei hän voi määräillä toisia. Ja minä en tosiaankaan ymmärrä, miten miehen serkun satojen kilometrien päässä olevat valmistujaiset ovat sellaiset juhlat, joissa on pakko näkyä.

Vierailija
46/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista:) Eri asia olisi joo, jos olisi esim miehen sisaruksen valmistujaiset tms. Mies ilman muuta menee yksin. Tässä ei ole kysymys siitä.

ap

Vierailija
47/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tutkinnonuudistuksen mitoitusohjeessa laskettiin viimeisen päälle, että tuntimäärät ovat yhtenevät lukemisen määrän kanssa. Esim. vaativan tenttikirjallisuuden päiväkohtainen sivumäärä 60 op:n tahdissa opiskelevalla on vain 5 - 10 sivua päivässä, eli todella vähän mutta intensiivisesti. Ainoa ala, jolla tästä voidaan poiketa, on kirjallisuudentutkimus, sillä kaunokirjallisuutta ei ole mitoitettu.

Terv. Yliopistobyrokraatti

Vierailija
48/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta tutkintojärjestelmää voisin sen verran vielä valottaa, että määräykset koskevat kaikkia aloja tasapuolisesti ja 60 op vuodessa on se tahti, jolla valmistutaan maisteriksi viidessä vuodessa.

Vierailija
49/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niihin tulee sitten jotain läheisiä, jotka pääsevät. Näin minä ainakin koen jos johonkin juhliin pitäisi mennä ja näin myös omat juhlat järjestän. Ja olemme läheisiä sekä miehen että oman puolen suvun kanssa.

Jos on isompaa juhlaa niin sitten järjestetään viikonloppuna, niin että kaikki pääsevät.

Tätä ei ymmärtänyt miehen sisko joka valmistui perjantaina, työpäivänä klo 12:00 ja loukkaantui verisesti kun emme ottaneet hyvin kiireisenä työaikana vapaapäivää ja lähteneet toiselta puolen Suomea parin tunnin kahvitteluihin...

Vierailija
50/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herraisä! Meillä sai suurinosa ekana opiskeluvuonna 30-40 opintopistettä. Itse sain vaivalla tuon 60 ja se oli tosi hyvin. Tenteistä tulee tämmöisiä lukuja

15 läpi, 17 hyl

24 läpi, 42 hyl

Eli jos todella et osaa aluetta ULKOA, niin voi sanoa että hylätty tulee.

ap