Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvatkaa mistä saa anopin kanssa seuraavaks vääntää? Onko normaalia?

Vierailija
22.10.2006 |

Miehen serkulla valmistujaisjuhlat 6.12 itsenäisyyspäivänä. Asutaan toisella puolen Suomea, noin 5 h matka kyseiseen paikkaan. Minä opiskelen ja minulla on tentti 8.12 eli parin päivän päästä tuosta.

Jos sanon etten todellakaan lähde kekkereille istumaan KUN PITÄISI NENÄ KIRJASSA PÄNTÄTÄ (koko päivän, parhaassa tapauksessa matkoineen kahden reissu ja vielä todella kallis opiskelijabudjetille) niin OLEN MOUKKA JA anoppi vetää taas kerran herneet urakalla nokkaan. Voi helvetin helvetti tää on aina tätä!

Kokemusta on muista vastaavista jutuista ja mä hajoilen jo nyt...

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Että kyllä minä tiedän tasan tarkkaan mistä puhun ja sanon että olet moukka jos tentin takia perut sukujuhlat.

On nopea opiskelutahti, jos pystyy tekemään yhden tentin kuukaudessa. Joten älä selitä kun et tunnu tietävän yhtään meidän vaatimuksia.

ap

Vierailija
22/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki jättäisi menemättä, niin olisipa kiva sankarille :( Vain kunnon syy mielestäni kelpaa. Tenttiin luku ei ole sellainen, tenttipäivä olisi ehkä, riippuu saisiko tentin vielä uusia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko tenttialue ihan 2000 sivua? Kyllä se on kuule yliopistossa ihan yleistä tuollainen. Et ole ainoa joka siellä opiskelee...

Vierailija
24/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lopeta jo

Vierailija
25/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

onko tenttialue ihan 2000 sivua? Kyllä se on kuule yliopistossa ihan yleistä tuollainen. Et ole ainoa joka siellä opiskelee...

Vierailija
26/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ylipäänsä ihmettelen tässä ketjussa osissa vastauksissa vallinnutta asennetta " tentti ei ole syy, juhliin on mentävä, ovat tärkeät juhlat" .

Ihmisen ei ole pakko mennä yksiinkään juhliin jos ei halua, sen verran tervettä itsekkyyttä ihmisessä olisi hyvä olla. Ja tentti on nyt varsin hyvä syy, varsinkin kun juhlat ovat kaukana ja verottaisivat siten lukuaikaa todella paljon (keskustelu olisi ehkä aiheellinen jos juhlapaikka sijaitsisi samassa kaupungissa ja verottaisi max 3-4 tuntia lukuaikaa)

Ja vastaukset " minä tiedän mitä rankka opiskelu on ja miten tenttiin pitäisi lukea" ovat lähinnä naurettavia. Opiskelu on varsin yksilökohtainen asia, jokainen koulutusohjelma on erilainen ja vaatii erilaista valmistautumista. Jokainen myös opiskelee omalla tavallaan ja tietää itse parhaiten, miten saavuttaa haluamansa tulokset. Yhtä oikeaa tapaa opiskella ja lukea tenttiin ei ole. Yksi lukee pienissä pätkissä pitkän aikaa, toinen taas isoja kokonaisuuksia lyhyemmän ajanjakson aikana.

Enkä myöskään oikein ymmärrä, miksi tässä korostetaan juhlien tärkeyttä. Kyseessä on ap:n miehen serkku ja juhlat ovat valmistumisjuhlat. Avomiehen serkku tuskin on niitä läheisimpiä ihmisiä ja valmistumisjuhlat eivät ole suuren suuria tärkeitä juhlia. Tärkeät toki omalla tavallaan, mutta eivät nyt ihan ykköskastia.

Vierailija
27/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on syitä enemmän kuin tarpeeksi.

Tuttavan sisko ei sen sijaan tullut tuttavan kuopukseen ristiäisiin, kun toinen siskon lapsista oli harrastamassa ja aviomies matkoilla. Ja kuukautta myöhemmin sama sisko ei ilmaantunut myöskään esikoisen syntymäpäiville yhtä loistavien syiden vuoksi. Asuvat sentään samassa kaupungissa.

Vierailija
28/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 36 asiallisesta vastauksesta. Juhliin en mene, vaan kartutan opintopisteitäni ja luen. Viesti 30 ei ole provo. Tenttialueet on meillä todella vaativaa ja teknistä tekstiä, 2000-3000 sivua ja kysymykset voivat olla yksityiskohtaisia. Juuri kukaan ei pysty opiskelemaan nopeammin kuin tentti per kuukausi.

Siksi minulla on erityisen tiukka marras-joulukuu. Hittoon koko juhlat!

ap

Vierailija
29/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 kiitos vastauksestasi, näin juuri minäkin ajattelen...

ap

Vierailija
30/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot kuule AP pikkuisen naurettava. Tuo on ihan normaali sivumäärä yliopistolla, mutta kai sinäkin tiedät ettei siitä 2000 sivusta pidä edes lukea kuin korkeintaan puolet. Eli raakasti vaan katsastat ne KESKEISIMMÄT asiat, jotka liittyvät kurssiin. Ei sitä kaikkea moskaa sieltä lueta. Kysypäs vaikka proffaltasi apuja, luultavasti opastaa sinua samoin kuin joskus oma proffani on uusia opiskelijoita opastanut. Eli tenttiin luetaan niin että otetaan sisällysluettelo käteen ja sitä tankataan läpi 1h ja sen jälkeen kun olet siitä jäsentänyt keskeisimmät kappaleet, niin luet ne ja sitten otat seuraavan kirjan käsittelyysi. Kun olet lukenut näin kaikki kirjat läpi, voit ottaa laajemman alueen käsittelyysi ja kerrata tärpit.

2000 on todellakin sitä paitsi ihan normaali sivumäärä, itselläni on ollut paljon laajempiakin tenttejä. Kasva aikuiseksi, niele ylpeytesi ja ala päntätä ajoissa päästäksesi sukujuhliin miehesi rinnalle. TAI sairastu yllättäen.

Vierailija
31/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

2000 on todellakin sitä paitsi ihan normaali sivumäärä, itselläni on ollut paljon laajempiakin tenttejä. Kasva aikuiseksi, niele ylpeytesi ja ala päntätä ajoissa päästäksesi sukujuhliin miehesi rinnalle. TAI sairastu yllättäen.

Meillä pitää hallita kokonaisuudet ja yksityiskohdat. Yleensä tenteistä tulee 75% hylättyjä, että revi siitä..

Turha sun kans on jankata, kun et tiedä opiskelusta tuon taivaallista;)

ap

Vierailija
32/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kiitos 36 asiallisesta vastauksesta. Juhliin en mene, vaan kartutan opintopisteitäni ja luen. Viesti 30 ei ole provo. Tenttialueet on meillä todella vaativaa ja teknistä tekstiä, 2000-3000 sivua ja kysymykset voivat olla yksityiskohtaisia. Juuri kukaan ei pysty opiskelemaan nopeammin kuin tentti per kuukausi.

Siksi minulla on erityisen tiukka marras-joulukuu. Hittoon koko juhlat!

ap

koten lopeta nahjus, moukka ja idiootti

-34-

Vierailija
33/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Meillä pitää hallita kokonaisuudet ja yksityiskohdat. Yleensä tenteistä tulee 75% hylättyjä, että revi siitä..

Turha sun kans on jankata, kun et tiedä opiskelusta tuon taivaallista;)

ap

Vierailija
34/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

:D

ap

Vierailija
35/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
36/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain jankkaamalla sivuluetteloa tunnin ja tärppejä? anna mun kaikki kestää! osaamisen tasosi ei varmaa ole kovin häävi??

t. KTM

Vierailija
37/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

serkun amiksesta valmistumisen takia.

Vierailija
38/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onnistuu varmasti jossain, mutta ei läheskään kaikkialla :) Sinun tavallasi ei ainakaan hallita kokonaisuuksia eikä saavuteta syvämuistillista tasoa.

Täytyy myös muistaa erilaisten oppimisstrategioiden lisäksi se, että tenttiin valmistautumiseen vaikuttavat myös tavoitteet: haluaako vain päästä läpi ja siirtyä seuraavaan tenttiin vai haluaa hallita kokonaisuuden, painaa kokonaisuus myös syvmuistiin, haluaako prosessoida lukemaansa.

Vierailija
39/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

44 koten? porvoon amiksesta kajahta..

Mutta sinusta tulossa kovaa vauhtia pilkunviilaajaa... onnea valitsemallasi alalla

*hörönaurut* mahtava ala!

Vierailija
40/50 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nimenomaan luen niin, että hallitsen asian jatkossakin:) Kiitos kaikille " tukijoille"

ap