Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Monestiko suihkussa viikossa ja kuinka kauan kerralla?

kyselijä
30.07.2022 |

Monestiko käyt suihkussa viikossa ja kauanko olet suihkussa per kerta? Itse käyn kolme kertaa viikossa ja olen suihkussa n. 2 min. Suihku on kiinni, kun saippuoin itseni.

Miten te muut?

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 kertaa viikossa eli aamuin illoin (olen puhdas ja siisti ihminen enkä mikään haiseva karvarölli) ja noin 10 minuuttia kerrallaan. Mulla ei onneksi edes vesi maksa, kun asun opiskelijakämpässä jossa vesi, lämmitys ja internet kuuluu hintaan. :)

Mitä järkeä on sänkyä varten käydä suihkussa?

No hyi hemmetti, sinäkö menet hikisenä ja likaisena sänkyyn? 🤮 Mahtaa lakanat haista mojovalta.

Ennen nukkumaanmenoa on kyllä ainakin mulle vielä tärkeämpää käydä suihkussa kuin aamulla, haluan mennä sänkyyn puhtaana enkä vie päivän likoja mukanani. Samoin puolisolla on mukavampaa olla vieressä kun ei joudu hienhajussa nukkumaan.

Ihminen hikoilee yön aikana noin litran. En ole niin saastainen ihminen että päivän aikana muutun maagisesti haisuliksi. Tervejärkinen ihminen pesee välillä niitä lakanoitansa. 

Selvästikään et tee päivän aikana mitään kovin aktiivista, kuten harrasta liikuntaa tai tee sellaisia töitä joissa joutuu tekemään muutakin kuin istumaan perseellään. Muuten kyllä huomaisit itsekin hikoavasi ja likaantuvasi päivän päätteeksi sen verran ettei peseytymättä tee mieli mennä sänkyyn. Ihan huolimatta siitä miten ahkerasti lakanoita vaihtaa ja pesee. Ja ihminen todellakin hikoaa ja likaantuu päivän aikana liikkuessaan paljon enemmän kuin yöllä paikallaan maatessaan, myöskin ihan jo iholle kertyneet ilmansaasteet ja pölyt on terveellistä pestä pois.

Ihmisten hygienian taso kyllä jaksaa aina järkyttää, miten paskaisia ihmisiä on olemassa.

Joo, minulla on toinen jalka ollut vuosia sellaisessa kunnossa että en sovi mihinkään fyysiseen työhön. En silti ymmärrä miksi pitäisi käydä suihkussa ennen nukkumista, tuntuu samalta kuin menisi pesulle ennen treenaamista. Eri juttu jos on tosiaan aivan saastainen illalla, itse en ole. Ei kyllä ole muutenkaan iholle hyväksi pestä sitä jatkuvasti.

Vierailija
62/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että on iho-ongelmia, kun jengi hankaa itteensä suihkussa monta kertaa päivässä! Sitten pitää laittaa erilaisia rasvoja ja voiteita kun iho on niin kuiva! Normaali ihminen ei haise, vaikka kävisi kaksi kertaa viikossa suihkussa. Se on omaa luuloa!

Tuleva talvi opettaa kyllä näitä hankaajia! Loppuu se vedenlämmitys. Yksikin kommentoi että hän käy suihkussa kun ei maksa vedestä sillä se sisältyy vuokraan. Ensi talvena kun on vuokra 2x nykyiseen niin siinäpä oppii.

Suihkussa läträämiset on nyt ohi!

Mun vuokra voi nousta vuosittain maksimissaan 5 %, joten kaksinkertaistuminen ei ole mahdollista.

Mun vuokralasella on sopparissa vuokra + yhtiön vesimaksu + sähkö kulutuksen mukaan. Eli vuokra ei tuplaannu, mutta yhtiö voi laskuttaa vedestä vaikka viisinkertaista hintaa ensi vuonna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka aamu ja urhelin jälkeen eli n. 10 kertaa. Kai jotain 2-10 minsaa kerrallaan, riippuu pesenkö hiukset.

Vierailija
64/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

14 kertaa viikossa eli aamuin illoin (olen puhdas ja siisti ihminen enkä mikään haiseva karvarölli) ja noin 10 minuuttia kerrallaan. Mulla ei onneksi edes vesi maksa, kun asun opiskelijakämpässä jossa vesi, lämmitys ja internet kuuluu hintaan. :)

No hyi hemmetti, sinäkö menet hikisenä ja likaisena sänkyyn? 🤮 Mahtaa lakanat haista mojovalta.

Ennen nukkumaanmenoa on kyllä ainakin mulle vielä tärkeämpää käydä suihkussa kuin aamulla, haluan mennä sänkyyn puhtaana enkä vie päivän likoja mukanani. Samoin puolisolla on mukavampaa olla vieressä kun ei joudu hienhajussa nukkumaan.

Ihminen hikoilee yön aikana noin litran. En ole niin saastainen ihminen että päivän aikana muutun maagisesti haisuliksi. Tervejärkinen ihminen pesee välillä niitä lakanoitansa. 

Selvästikään et tee päivän aikana mitään kovin aktiivista, kuten harrasta liikuntaa tai tee sellaisia töitä joissa joutuu tekemään muutakin kuin istumaan perseellään. Muuten kyllä huomaisit itsekin hikoavasi ja likaantuvasi päivän päätteeksi sen verran ettei peseytymättä tee mieli mennä sänkyyn. Ihan huolimatta siitä miten ahkerasti lakanoita vaihtaa ja pesee. Ja ihminen todellakin hikoaa ja likaantuu päivän aikana liikkuessaan paljon enemmän kuin yöllä paikallaan maatessaan, myöskin ihan jo iholle kertyneet ilmansaasteet ja pölyt on terveellistä pestä pois.

Ihmisten hygienian taso kyllä jaksaa aina järkyttää, miten paskaisia ihmisiä on olemassa.

Joo, minulla on toinen jalka ollut vuosia sellaisessa kunnossa että en sovi mihinkään fyysiseen työhön. En silti ymmärrä miksi pitäisi käydä suihkussa ennen nukkumista, tuntuu samalta kuin menisi pesulle ennen treenaamista. Eri juttu jos on tosiaan aivan saastainen illalla, itse en ole. Ei kyllä ole muutenkaan iholle hyväksi pestä sitä jatkuvasti.

No nimeenomaan ennen nukkumista, puhtaana lakanoihin. Aamulla voi sitten nukkua sen suihkun verran pidempään, eikä lakanoitakaan tarvi vaihtaa niin usein kun nukkuu suihkupuhtaana.

Vierailija
65/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

7-8 kertaa ehkä. En ota aikaa, lotraan niin kauan kuin hyvältä tuntuu.

Urheilen joka päivä, joten hikipesu aika lailla pakollinen.

Vesi sisältyy vastikkeeseen.

Vierailija
66/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotonakin voi testata, miten puhdasta retkisuihkulla voikaan saada kohtuullisella vesimäärällä.

https://kipparilehti.fi/pikatesti-kannettava-suihku-pisaralla-puhtaamma…

https://www.biltema.fi/hakusivu/?query=Kannettava%20suihku

Vierailija
67/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että on iho-ongelmia, kun jengi hankaa itteensä suihkussa monta kertaa päivässä! Sitten pitää laittaa erilaisia rasvoja ja voiteita kun iho on niin kuiva! Normaali ihminen ei haise, vaikka kävisi kaksi kertaa viikossa suihkussa. Se on omaa luuloa!

Tuleva talvi opettaa kyllä näitä hankaajia! Loppuu se vedenlämmitys. Yksikin kommentoi että hän käy suihkussa kun ei maksa vedestä sillä se sisältyy vuokraan. Ensi talvena kun on vuokra 2x nykyiseen niin siinäpä oppii.

Mun vuokra voi nousta vuosittain maksimissaan 5 %, joten kaksinkertaistuminen ei ole mahdollista.

Mun vuokralasella on sopparissa vuokra + yhtiön vesimaksu + sähkö kulutuksen mukaan. Eli vuokra ei tuplaannu, mutta yhtiö voi laskuttaa vedestä vaikka viisinkertaista hintaa ensi vuonna.

Niin voi, mutta jos vesi kuuluu vuokraan niinkuin minulla, niin se on vuokranantajan ongelma.

Vierailija
68/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 kertaa viikossa, ehkä noin 10 min kestää, suihku välillä kiinni, kun pesen ja ajelen karvat

Vierailija
69/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on työjakso, niin töihin mennessä ja töistä tullessa, muuten kerrran päivässä. Toisaalta näin kuumana kesänä saatan käydä useammankin kerran päivässä, kun hikoilee.

Vierailija
70/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oo iho-ongelmia eikä kuiva iho, vaikka käynkin usein suihkussa.

Vierailija
71/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei oo iho-ongelmia eikä kuiva iho, vaikka käynkin usein suihkussa.

Jopa atooppiselle iholle suositellaan nykyään päivittäistä suihkua.

Vierailija
72/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä. Joskus pikasuihku myös jos on jonnekin meno. Eileen konserttiin, joten otin pikasuihkun  ja ihanaa tuoksua iholle.

Vierailija
73/76 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ilmastonmuutoksen vastaisille toimille saa sanoa hyvästit, jos kaikki toimii kuten nää palstamammat. Putinistejakin ovat, kun eivät energiaa säästä.

Vierailija
74/76 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten nukut, jos nukkuminen vastaa treenaamista? Harvalla nukkuminen on suurin fyysinen suoritus vuorokauden aikana

Vierailija
75/76 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina aamuisin ja yleensä myös iltaisin, en joka ilta kuitenkaan. Olen tietoisesti vähentänyt veden lotrausta eli pari minuuttia suihku ja saippuointitauko välillä.

Muutettiin asuntoon jossa vesimittari, siitä johtuu noin niin kuin enimmäkseen. 

Vierailija
76/76 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa ti, to ja su. En ole koskaan laskenut aikaa mutta todella pikaisesti omasta mielestäni käyn. Ei sinne seisoskelemaan jäädä. Kun sheivaan jalat, tietty sillon menee pidempään mutta sheivailen harvoin koska olen laiska.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme yhdeksän