Monestiko suihkussa viikossa ja kuinka kauan kerralla?
Monestiko käyt suihkussa viikossa ja kauanko olet suihkussa per kerta? Itse käyn kolme kertaa viikossa ja olen suihkussa n. 2 min. Suihku on kiinni, kun saippuoin itseni.
Miten te muut?
Kommentit (76)
Kerran viikossa saunaan. Samalla käännän paidan nurin päin.
Ei ihme, että on iho-ongelmia, kun jengi hankaa itteensä suihkussa monta kertaa päivässä! Sitten pitää laittaa erilaisia rasvoja ja voiteita kun iho on niin kuiva! Normaali ihminen ei haise, vaikka kävisi kaksi kertaa viikossa suihkussa. Se on omaa luuloa!
Tuleva talvi opettaa kyllä näitä hankaajia! Loppuu se vedenlämmitys. Yksikin kommentoi että hän käy suihkussa kun ei maksa vedestä sillä se sisältyy vuokraan. Ensi talvena kun on vuokra 2x nykyiseen niin siinäpä oppii.
Suihkussa läträämiset on nyt ohi!
Vierailija kirjoitti:
3krt/päivä 15-25min/krt
Kerran aamulla eka suihkussa, sitten kakalla
Toisen kerran töissä lounastauolla, sitten hampaitten pesu
Kolmas kerta ennen päivällistä samalla puhdistan lattiakaivon päivittäin eli +5min suihkuun per päivä tuohon kaivostyöhön.Monesti lasketaan keittiössä vettä pitkin päivää leikitään lapsen kanssa että meilläon vesiputous hiimas.
Hampaat pestään samalla kun vesi juoksee(harjoitan astrologiaa, narsisti!) nii pysyy pahat fengshit loitolla hampaista kun ne on haavoittuvaisessa tilassa eli harjattuna.
Ainiin ja vkl amme kylpy la-su meillä ei oo tulppaa ammeeseen nii sain yhden skrode putkarin vieteltyä laittamaan meille viritelmän että on kuudesta putkesta tulos vettä samaan aikaan siihen ammeeseen nii pysyy kato vesi ammees. Siellä sitten makoilen yleensä 60-140min jos nukahdan puhelin kädessä sinne ja välillä lapset leikkii kumiankoilla siellä lisää noin 20min per vko.
olet ihana :)
Kerran pari viikossa. Vesi pitää lämmittää boilerilla erikseen kun vanha talo. Hiukset pesen toisinaan kylmällä vedellä.
pesemisestä on tullu uskonnonharjoitus.
Kohta tulee varmaan pakolliseksi ajaa joku keskitysleirisiili, ettei hiustenpesuun mene vettä.
Kerran-pari viikossa talvisin, kesäisin joka päivä 2-3 minuuttia. Joka päivä bidee.
Ok-taloksi puolen vuoden vesilasku kahdelle on ollut maltillinen, viimeksi 72e.
Toki meillä on kukkien kastelua varten oma kaivo ja boileri.
Mikä tämä minuuttien "saippuointi" on jota ihmiset harrastavat? Ei mulla saippuan/pesuaineen levitykseen mene muutamia sekunteja pidempään per alue, joten en ymmärrä mitä järkeä olisi suihkua rampata kiinni ja auki. Ja hiuksia pestessä joudun kyllä lisäämään monta kertaa vettä että shampoo vaahtoaa ja leviää, ei siinäkään olisi mitään järkeä sammuttaa vettä aina viideksi sekunniksi kerrallaan. Pahimmillaan saisi joka kerta odotella sammutettua aikaa pidempään, että veden lämpötila tasaantuu ja vettä kuluisi vaan enemmän...
Vähintään kerran päivässä.
Sammutan veden, kun laitan suihkusaippuaa.
Pikanen kastelu ja huutelu.
Hiukset pesen 2krt viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ihme, että on iho-ongelmia, kun jengi hankaa itteensä suihkussa monta kertaa päivässä! Sitten pitää laittaa erilaisia rasvoja ja voiteita kun iho on niin kuiva! Normaali ihminen ei haise, vaikka kävisi kaksi kertaa viikossa suihkussa. Se on omaa luuloa!
Tuleva talvi opettaa kyllä näitä hankaajia! Loppuu se vedenlämmitys. Yksikin kommentoi että hän käy suihkussa kun ei maksa vedestä sillä se sisältyy vuokraan. Ensi talvena kun on vuokra 2x nykyiseen niin siinäpä oppii.
Minä olen tuo joka käy suihkussa 14 kertaa viikossa, en käytä vartalovoiteita kuin ehkä kovilla pakkasilla enkä kärsi iho-ongelmista. Ongelmia sen sijaan tulee, jos EN peseydy riittävän usein. Ihosta tulee näppyläinen, kuiva ja kiristävä, jopa kipeä ja päänahka pamahtaa täyteen finnejä ja hilsettä. Minkään haisemisen takia en suihkussa käy vaan ihan vain sen takia, että iho ja hiuspohja pysyy kunnossa. Hielle en haise vaikka jostain syystä olisin kolme päivää peseytymättä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn 14 kertaa viikossa. Aamusuihku kestää minuutin kerrallaan eli viikossa 7 min. Iltasuihku hiustenpesulla 10 min eli 70 min.
77 minuuttia siis kokonaisuudessaan.
Oletpa likainen, kun noin usein joudut peseytymään
Aika usein olenkin likainen, kun teen raskasta fyysistä työtä. Hikinen olen vielä useammin, kun harrastan vielä liikuntaakin. Nämä kerran viikossa suihkuttelijat eivät ilmeisesti juuri muuta tee kuin hengittävät?
Viikossa olen suihkussa vähintään 14-20 kertaa- Suihku koko ajan auki, pesen ja vähintään joka toinen päivä ajan parran myäs suihkun yhteydessä joten suihku auki. Usein kyllä urheilen paljon niin 3 kertaakin päivässä käyn suihkussa, pyöräilen ja liikun niin hiki tulee joten kyllä suihkussa käyn usein.
meillä suihkut ovat varmuuden vuoksi koko ajan päällä, ettei vaan vesi loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en taas ihmettele yhtään miksi kaikki taudit leviää koko ajan kun ihmisten käsitys hygieniasta on kuin kivikaudelta.
Ja ihan taatusti haisee. Vaikka et itse sitä haista niin muut kyllä haistaa.
Vierailija kirjoitti:
Mun vuokra voi nousta vuosittain maksimissaan 5 %, joten kaksinkertaistuminen ei ole mahdollista.
joka päivä ainakin kerran käyn suihkussa...enkä aio vähentää.
superpaksulla tukalla varustettuna 2min suihkut on utopiaa, 5min on rajoilla jotta oikeast ehtii huuhdella hiukset ja kropan kunnolla. mut joo joka 2 päivä kokovartalosuihku tukan pesuineen, aikaa menee 10-15min. Myönnän välillä kuumassa suihkussa oleilu on myös pientä terapiaa, jos on ihan uupunut ja kroppa jumissa.
Riippuu siitä, mitä olen päivän aikana tehnyt. Jos olen hikoillut tai ollut kauan jossain ulkona niin käyn heti kotiin päästyä suihkussa. Jos taas olen vaikka lomalla, enkä rasittanut itseäni koko päivänä niin voin ihan hyvin käydä joka toinen päivä.
Eli arkisin yleensä päivittäin, lomilla joka toinen päivä.
5 kertaa viikossa, ehkä 7 min ja pesen siinä samalla myös hampaat (hammaslääkäriliiton 2 min).
6. kerta on sauna, joten tulee suihkuteltua vilvotukseksi tai kloorit pois uinnin jälkeen ja lopuksi pesu.
Helteillä pikasuihku aina uinnin jälkeen.
Oma kaivo ja sähköllä lämmin vesi.
Yleensä kerran päivässä, mutta joskus useammin jos olen urheillut tai muuten hikoillut paljon tai liannut itseni. En koskaan ole katsonut tarkkaa aikaa kuinka paljon suihkussa menee, ehkä noin 10 minuuttia ainakin silloin kun pesen hiukset.
Suljen suihkun aina kun saippuoin ja pesen hiukset. En ymmärrä miksi vettä pitää valuttaa litroittain ihan turhaan saippuoinninkin ajan.