Monestiko suihkussa viikossa ja kuinka kauan kerralla?
Monestiko käyt suihkussa viikossa ja kauanko olet suihkussa per kerta? Itse käyn kolme kertaa viikossa ja olen suihkussa n. 2 min. Suihku on kiinni, kun saippuoin itseni.
Miten te muut?
Kommentit (76)
Suihkussa 7-14 kertaa viikossa, saunassa 1-7 kertaa viikossa. En ole laskenut minuutteja. Saunoessa voi mennä tunteja ja niissä välissä suihkuja.
Kerran v:kossa saunassa ja välillä myös uimassa, ranta on vieressä. Talvella on raikkaampaa keliä, kun uimaan ei pääse. Minä pidän ylihygienisyyttä epäterveellisenä.
Aamuin/illoin ja en kellota enkä lotraa, sauna lämpiää 3-4x/vkossa, talvisin useamminkin.
En aio vähentää ainakaan saunomista enkä iltapesulla käymistä, haluan pestä itseni puhtaaksi päivän "pöpöistä" ja hikoiluista lähikontaktityöpväni jälkeen.
Käyn suihkussa vähintäänkin kerran päivässä (10-25 min riippuen onko hiustenpesupäivä vai ei), kesällä lisäksi pesasen (5-10 min) hiet pois iltaisin. Vesi valuu koko ajan jos sitä tässä oli tarkoitus kysyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
14 kertaa viikossa eli aamuin illoin (olen puhdas ja siisti ihminen enkä mikään haiseva karvarölli) ja noin 10 minuuttia kerrallaan. Mulla ei onneksi edes vesi maksa, kun asun opiskelijakämpässä jossa vesi, lämmitys ja internet kuuluu hintaan. :)
Mitä järkeä on sänkyä varten käydä suihkussa?
No hyi hemmetti, sinäkö menet hikisenä ja likaisena sänkyyn? 🤮 Mahtaa lakanat haista mojovalta.
Ennen nukkumaanmenoa on kyllä ainakin mulle vielä tärkeämpää käydä suihkussa kuin aamulla, haluan mennä sänkyyn puhtaana enkä vie päivän likoja mukanani. Samoin puolisolla on mukavampaa olla vieressä kun ei joudu hienhajussa nukkumaan.
Ihminen hikoilee yön aikana noin litran. En ole niin saastainen ihminen että päivän aikana muutun maagisesti haisuliksi. Tervejärkinen ihminen pesee välillä niitä lakanoitansa.
Selvästikään et tee päivän aikana mitään kovin aktiivista, kuten harrasta liikuntaa tai tee sellaisia töitä joissa joutuu tekemään muutakin kuin istumaan perseellään. Muuten kyllä huomaisit itsekin hikoavasi ja likaantuvasi päivän päätteeksi sen verran ettei peseytymättä tee mieli mennä sänkyyn. Ihan huolimatta siitä miten ahkerasti lakanoita vaihtaa ja pesee. Ja ihminen todellakin hikoaa ja likaantuu päivän aikana liikkuessaan paljon enemmän kuin yöllä paikallaan maatessaan, myöskin ihan jo iholle kertyneet ilmansaasteet ja pölyt on terveellistä pestä pois.
Ihmisten hygienian taso kyllä jaksaa aina järkyttää, miten paskaisia ihmisiä on olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn 14 kertaa viikossa. Aamusuihku kestää minuutin kerrallaan eli viikossa 7 min. Iltasuihku hiustenpesulla 10 min eli 70 min.
77 minuuttia siis kokonaisuudessaan.
Varaa on siis vähentää!!
Ei todellakaan ole. En aio jatkossakaan pyöriä likaisena yhtään missään.
Joka päivä suihkussa, 5-10 min, nopeammin ei kerkeä
Joka päivä ja menee noin 10 minuuttia. Yritän kyllä vähentää 5 minuuttiin. En tiedä miksi menee noin kauan, kun ei ole edes hiuksia päässä, joita pestä. Kai tunnen olevani jotenkin likainen ja kuuraan itseäni, vaikka ihan puhdas olen. Suihkun sammutan aina, kun saippuoin.
Neljän päivän välein suihkussa. Välillä pesen vain kainalot. Vettä lasken vain tukkaa huuhtoessa. Silloinkin pidän volyymin melko heikolla teholla. Kesäkuumalla käyn joskus parikin kertaa päivässä pikasuihkussa. Ehkä noin 2 minuuttia kerralla. Talvella harvemmin.
Mulla on pitkät ja suomalaiseksi tuuheat hiukset, joten kyllä se puhe viiden minuutin suihkusta vähän hymyilytti. Siinä jää meikäläisellä väkisinkin homma puolitiehen, vaikka pistäisikin suihkun kiinni aina välillä. Pitänee sitten varmaan pestä tukkaa harvemmin, vaikka kanssaihmiset tuskin kiittelee tätäkään ratkaisua.
Näihin kysymyksiin kannattaa vastata aina, että menen sitten vasta minuutiksi suihkuun, jos joku alkaa valittaa hajusta.
Joka päivä 10-25 min riippuen siitä pesenkö hiukset.
Kesällä käyn suihkussa joka päivä, mutta talvella jätän viikossa yhden/kaksi päivää väliin vähän riippuen siitä onko kova pakkasjakso joka kuivattaa ihoa hurjasti sekä siitä kuinka tulee lenkillä käytyä.
Suihkussa menee max viitisen minsaa enkä pese hiuksia kuin joka toinen/kolmas päivä. Hoitoaineen vaikutusaikana ei vesi valu turhaan, mutta kaikkinensa tukanpesupäivinä suihkussa käynti vie 10min.
Suihkukertoja voisi ehken vielä vähentää, mutta itse suihkussa käyminen on kyllä jo nyt niin vettä/energiaa säästävä kuin on mahdollista.
Muut saa siis hoitaa säästämisen.
3krt/päivä 15-25min/krt
Kerran aamulla eka suihkussa, sitten kakalla
Toisen kerran töissä lounastauolla, sitten hampaitten pesu
Kolmas kerta ennen päivällistä samalla puhdistan lattiakaivon päivittäin eli +5min suihkuun per päivä tuohon kaivostyöhön.
Monesti lasketaan keittiössä vettä pitkin päivää leikitään lapsen kanssa että meilläon vesiputous hiimas.
Hampaat pestään samalla kun vesi juoksee(harjoitan astrologiaa, narsisti!) nii pysyy pahat fengshit loitolla hampaista kun ne on haavoittuvaisessa tilassa eli harjattuna.
Ainiin ja vkl amme kylpy la-su meillä ei oo tulppaa ammeeseen nii sain yhden skrode putkarin vieteltyä laittamaan meille viritelmän että on kuudesta putkesta tulos vettä samaan aikaan siihen ammeeseen nii pysyy kato vesi ammees. Siellä sitten makoilen yleensä 60-140min jos nukahdan puhelin kädessä sinne ja välillä lapset leikkii kumiankoilla siellä lisää noin 20min per vko.
5 kertaa viikossa, mies 3 - 4 kertaa. Aina kuitenkin ennen seksiä käyn. Saman vaadin mieheltä. Seksiä ei enää ole kuin kerran viikossa, joskus harvemmin jopa 2 kertaa.
Suunnitelkaa valmiiksi mitä teette kun ei tuu lämmtystä eikä vettä läträäjät.
Vierailija kirjoitti:
Käyn 14 kertaa viikossa. Aamusuihku kestää minuutin kerrallaan eli viikossa 7 min. Iltasuihku hiustenpesulla 10 min eli 70 min.
77 minuuttia siis kokonaisuudessaan.
Oletpa likainen, kun noin usein joudut peseytymään
Käyn jokapäivä suihkussa ennen nukkumaan menoa ja noin 10min siinä taitaa mennä. Mielestäni jokapäiväinen pesukin on perusteltua sillä hikeä ja rasvoittumista voi jo yhdenpäivän aikana olla sen verran, että on tarpeellista. Kyllähän se on tullut tämmöisessä päivittäisessä pesussakin huomattua, että on tullut tarpeeseen.
5 kertaa viikossa 3 minuutin suihku. 2 krt viikossa 10 min suihku, silloin pesen ja hoidan myös hiukset. Eli 35 minuuttia viikossa. Hiusten huuhteluun käytän haaleaa tai kylmää vettä.
Eihän 2 minuutissa ehdi mitenkään peseytyä, ihan sama vaikka ei käy ollenkaan.
Mulla menee n 15 minuuttia vähintään.