Kohdellaanko venäläisiä Suomessa nyt huonosti, onko kiusaamista kouluissa tms?
Kiinnostaisi tietää, jos olet sellainen tai kaveria sellaisen kera.
Kommentit (32)
Vierailija kirjoitti:
Viime päivinä on lehdissä ollut juttuja, joissa venäläiset valittavat, että heitä kohdellaan huonosti. Tulli ottaa pois mukana tuodut, eikä kovin kalliita tavaroita voi viedä maasta. Jotenkin minulla tuli niistä jutuista mieleen, että nyt ovat liikkeellä herkkähipiäiset lumihiutaleet, jotka odottavat jotain erityiskohtelua. Ruplatkaan eivät olleet kelvanneet Suomen kaupoissa! Milloin ne muka ovat kelvanneet? Joku niissä jutuissa haiskahti. Kunhan ei vain Setä-JB ole ainakin osaksi niiden takana. Ja aina näiden shoppailijoiden kannattaa muistaa, että jos ei miellytä, niin voi pysyä kotona.
Tai ehkäpä ovat vaan jotain putinin trolli agentteja, jotta saadaan vähän dataa russofobiasta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulli takavarikoi tavaraa myös. Kuvittelevatko he että huono kohtelu kiinnostaa empatiamielessä?
Ai että tulli takavarikoisi huvikseen tavaraa ryssiltä...? No huh, aikamoista tuubaa lasket. Tekisi mieli ihan tehdä ilmoitus perättömän tiedon levittämisestä.
Tarkoian että lehdistä saa lukea näitä että ees takkia ei saa ostaa, kun eivät he tajua pakotteita ja lakeja.
Yrittävät viedä bensaa ja maalia rajan yli.
Vierailija kirjoitti:
Viime päivinä on lehdissä ollut juttuja, joissa venäläiset valittavat, että heitä kohdellaan huonosti. Tulli ottaa pois mukana tuodut, eikä kovin kalliita tavaroita voi viedä maasta. Jotenkin minulla tuli niistä jutuista mieleen, että nyt ovat liikkeellä herkkähipiäiset lumihiutaleet, jotka odottavat jotain erityiskohtelua. Ruplatkaan eivät olleet kelvanneet Suomen kaupoissa! Milloin ne muka ovat kelvanneet? Joku niissä jutuissa haiskahti. Kunhan ei vain Setä-JB ole ainakin osaksi niiden takana. Ja aina näiden shoppailijoiden kannattaa muistaa, että jos ei miellytä, niin voi pysyä kotona.
Juuri näistä jutuista tulee sellanen olo, että mikä pointti valittaa lehdissä?
Ihmisethän tykkäävät, kun heitä harmittaa
Tätä on ihan turha pohtia suomalaisten. Naurettavaa puolustella, että kyllä me venäläisistä niin kovasti tykätään, ei tässä ole mitään ongelmaa. Kun ei tässä ole kyse siitä onko joku venäläinen vai minkä tahansa maalainen vaan tässä on kyse siitä ovatko he vaarallisia. Mitä he tekevät täällä ja miksi ovat Suomessa jos Venäjällä asiat on paremmin? Pitävätkö he itse suomalaisista? Sieltä päin harvemmin kuulee ainuttakaan hyvää sanaa suomalaisista. Pelkää haukkumista ja sotilaallisilla toimilla uhkailua vaan.
Joten tätä asiaa on aivan turha märehtiä kun kaikki tietää mikä on homman nimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin vain että kohdellaanko tänne tunkevia turisteja ystävällisesti?
Kuvissa niin hymyillään kuin ei olisi mitään siviiilien kidutusriehaa nähtykään?
oon kaupan kassalla töissä. En tervehdi niitä ja viskelen ostokset pitkin poikin. Huokailen ja pyörittelen silmiäni
Jos et ole trolli, niin typerä olet. Kuka tuosta hyötyy mitään?
Näiden juttujen tarkoitus on manipuloida ihmisiä uskomaan, että venäläiset ovat AINA hyviksiä ja suomalaiset AINA pahiksia. Vanha taktiikka, johon monet hyväuskoiset sortuvat. Venäjällä manipulointi niin tehokasta, etteivät venäläiset edes tunnista totuutta. Länsimaisen vaikea käsittää. Venäläisille (suurimmalle osalle)Putin on Jumalasta seuraava tai toisinpäin.
Ryzxczssät on maailman r u tt o. Kannattaa kiertää niin kaukaa kuin mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä useita venäläisiä, jotka pitävät Putinia hulluna. Jonkin verran kuulemma tulee epäasiallista kohtelua pelkän aksentin takia, mutta ei töissä, kun kysyin erikseen sitä.
Luuletko tosiaan, että suomalaisille sanoisivat muuta.
Se on yllättävää kuinka suomalaisten edessä puhutaan toista kuin esim. perheen parissa. Mulla naapureina venäläisiä, ja ymmärrän venäjää.
Vierailija kirjoitti:
Näiden juttujen tarkoitus on manipuloida ihmisiä uskomaan, että venäläiset ovat AINA hyviksiä ja suomalaiset AINA pahiksia. Vanha taktiikka, johon monet hyväuskoiset sortuvat. Venäjällä manipulointi niin tehokasta, etteivät venäläiset edes tunnista totuutta. Länsimaisen vaikea käsittää. Venäläisille (suurimmalle osalle)Putin on Jumalasta seuraava tai toisinpäin.
Monet venäläiset puhuvat eri ihmisten edessä eri tavalla. Mitä itse huomannut, syyttävät ukrainalaisia paljon. Suomalaisista ovat aina puhuneet halveksuen. Naaman edessä kyllä hymyillään. Vaan niinhän suomalaisetkin usein tekee, ei mekään osoiteta todellisia tunteitamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä on töissä useita venäläisiä, jotka pitävät Putinia hulluna. Jonkin verran kuulemma tulee epäasiallista kohtelua pelkän aksentin takia, mutta ei töissä, kun kysyin erikseen sitä.
En luota tuohon, toki he sanovat noin töissä.
Olen kuullut liian monen kannattavan sotaa tilanteissa, joissa ei tarvitse valehdella. Kotona mielipide saattaa olla toinen..
Venäläisistä kavereistani muutama "kannattaa" ja loput haluaisivat koko paskan jo loppuvan. Yksi venäläinen kaveri itki joka ilta kun sota alkoi. Hänen lähisukulaisensa kannattivat, joten hän voi itse todella huonosti kun välit menivät poikki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet venäläiset puhuvat eri ihmisten edessä eri tavalla. Mitä itse huomannut, syyttävät ukrainalaisia paljon. Suomalaisista ovat aina puhuneet halveksuen. Naaman edessä kyllä hymyillään. Vaan niinhän suomalaisetkin usein tekee, ei mekään osoiteta todellisia tunteitamme.
Kyllä me suomalaiset ollaan aina hyljeksitty venäläisiä ja ukrainalaisillekin naurettiin ennen sotaa. Prostituoituja, strippareita, korruptiota, mafiaa. Eikä mikään toimi. Plus talvisota!