Ruskea tiiliseinä olohuoneen seinänä, miten uudistaisitte sen ?
Kommentit (34)
antiikkilaastin voit jättää paksukohksi ja kuvioida epätasaiseksi tms. Sitten maalaat miten haluat, nyt on aivan ihania maaleja, kulta, hopea jne jos haluaa tai ihan valkoista
Minusta ei yhtään haittaisi, päinvastoin. Eli valkoista maalia päälle vaan. Tasoittaminen tms. on jo enemmän ammattilaisten hommaa, että siitä saa siistin näköisen. Maalia vain, se riittää.
p.s. minulla on oikeasti hyvä maku. Eräälle Suomen tunnetulle sisustussuunnittelijallekin olen mutamia vinkkejä antanut.
Oletko varma että haluat sen tiiliseinän piiloon? 1960-70-luvun modernit talot on nousussa, ne pitää vaan sisutaa ajan tyyliin sopivasti.
Tummaan tiiliseinään voisi yhdistää luonnonvalkoisen villamaton tai pörröisen villalankamaton, jollei lattiakin ole samaa tiilta, niin parketti joka sopii tiiliin, syvä väri. Kirkasvärinen, kantikas sohva ja matala samoin kulmikas/geometrinen sohvapöytä. Pienillä kirkkailla halogeneilla se valaistus siellä missä sitä tarvitaan, muutoin ei se niin paha se paikottainen hämäryyskään ole.
Minä en sitä seinää menisi tössimään.
T: tumman tiiliseinän omistaja (olen suunnitellut koko huoneen laittamista tiiliseksi)
1 erilainen seina on tosi jees. Meilla on punainen tiiliseina, jonka kaverina on oranssi sohva ja valkoinen matto. Ihanan lamminta tunnelmaa antaa. Ei kaiken tarvi olla valkoista, jotta olisi tyylikasta.
enää alkuperäiseen asuunsa...
Levyttäkää seinä piiloon kipsilevyllä ja sen voit maalata vaikka pilkulliseksi jos haluat.
Puhtaaksimuurattu tiiliseinä on nääs aika kallis tehdä ja vaatii muurarilta ammattitaitoa. Kuten joku jo aiemmin sanoi, 60-70-luvun aidot talot on tulossa muotiin, joten pliis älä hyvä ihminen rappaile tilliseinääsi.
Ollaan siis just ostettu se talo, ja tehdään vähän muutakin pintaremonttia sinne. Harkitaan vielä... ap
Lakkaa pintaan jos vanha jo kulunut pois.
Kokeile ruskeatiili-kuviollista tapettia.
Ripustaisin sisustusverhot katosta.
Mä maalasin vaaleaksi, semmoiseksi kerman väriseksi ja ripustin siihen ryijyn.
Laittaisin ensin muun sisustuksen vaaleaksi. Ja siihen tiilisenän eteen lamppuja ja viherkasveja. Voi olla että on parempikin ilman maalaamista. Sitähän ei sitten tosiaan saa pois. Kokeile ensin sisustamista ennen kuin ryntäät maalaamaan ; )
me maalattiin sudilla valkoiseksi, niin että tiilikuvio näkyy. ensin pohjamaali ja sen jälkeen kaksi tai kolme kerrosta maalia. Hiukan kyllä harmitti, ettei tajuttu sitä remontissa suojata, niin oli pakko se maalata. Ollaan tykätty jäljestä kyllä.
Meille yksi Suomen tunnetuimmista sisustussuunnittelijoista suositteli, että tiiliseinä jätetään ennalleen, koska se on katoava luonnonvara nykyaikana, kun moni seinä on käsitelty yleensä valkoiseksi.
Laittaisin kattoon L-listan ja siihen led-valonauhan valaisemaan tiiliseinää.
Onko muuten kallista maalia ? ap