Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

no niin, hiilareita vähennetty, mutta kananmuna-aamiaiset kyllästyttää jo viikon jälkeen.

22.10.2006 |

mitä aamupalavaihtoehtoja siis? Imetän ja nälättää kyllä heti jonkun banaani-rasvatonjogurtti-aamiaisen jälkeen... tekee mieli useasti jotain välipaloja, ennen meni leipää, mitäs nyt??

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamupalalla voi hyvin syödä leipääkin erit. ruisleipää kinkulla yms päällystettynä.

kunhan sit ei muuten syö sitä esim aterioilla ja välipalaksi suosii jotain muuta ettei sitten mene liikaa leivän pupellukseksi.

pirtelöt on hyviä myös, leseitä joukkoon.

Vierailija
2/3 |
22.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käytä leipää vain päällysten kuljettimena, eli vatsan täyttö tapahtuu niillä päällisillä eikä leivällä. ;) Kaurapuuro maidolla ja voisilmällä voi toimia myös hyvänä hiilaripitoisena aamiaisena, jos sellainen sinulle sopii.

Aamullahan voi syödä mitä vaan, vaikka pihviä, jos sellaista on sattunut illalliselta jäämään. Tai lihapullia, kalaa... Eilistä karppipizzaa tai -piirakkaa.

Turkkilaista jugurttia auringonkukansiemenillä syödään meillä usein. Samoin mansikkarahkaa, tai muita maitotuotteita. Lämmintä leipäjuustoakin.

Voi tehdä myös kokoelmalautasen, jolla on juustoa, kinkkua, kasviksia, oliiveja...

Kananmunaa voi syödä vaihteeksi myös munavoina, minä tykkään siitä silloinkin kun muut munaruuat kyllästyttävät.

Tai sitten jättää aamiaisen syömättä, kuten minä yleensä teen. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kyllähän aamiaisvaihtoehtoja löytyy. Karppaustako aloittelet, kun siltä vähän kuulostaa..? Unohda siis kaikki rasvattomat tuotteet ja siirry luonnollisiin rasvoihin. Ja niitä hedelmiäkin yksi päivässä tai mielummin marjoja. Itse syön vain reilun palan leipäjuustoa aamiaiseksi ja ehkä vähän pähkinöitä. Oletko löytänyt tämän:

http://karppaus.info/ruoto/numerot/05/02/index.php?sivu=ateriamatriisi

Hyvin karkea perusohje karppaukseen on 500g kasviksia, 500g lihaa/kalaa/kananmunia ja öljyä surutta, päivässä. Jos on tuolla syömisellä nälkä, niin rasvaa lisää. Karkeasti sanottuna. Karppauksessa jokaisen on vain kokeilemalla löydettävä se sopiva, oma ruokavalio.