Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oli pakko pistää välit poikki tuttavaan!

Vierailija
01.09.2023 |

Minulta meni loppukin mielenkiinto kyseiseen ihmiseen sen jälkeen, kun hän syytti minua kiusaajaksi. Olin vuosikausia ihan hiljaa kaikesta siitä ikävästä palautteesta, jota sain häneltä osakseni tuon tuostakin: milloin valmistin tai toin mukanani väärää ruokaa, milloin valitsin vääriä (=liian meluisia) lenkkeilyreittejä, milloin olin itara, kun en suostunut lainaamaan hänelle enää rahaa jokapäiväisten talousmenojen kattamiseen ja niin edelleen. Kun ilmoitin ex-tuttavalleni, että toivoisin hänen lopettavan arvostelemisen ja valehtelemisen, josta hän oli jäänyt kiinni useitakin kertoja, hän suuttui ja väitti minun kiusaavan häntä. Aikuinen (40+) ja vieläpä uskonnollinen nainen, jolla on alaikäisiä lapsia, jotka lintsaavat jo koulusta eivätkä ymmärrä itsekään vastuullisesta rahankäytöstä tuon taivaallista! Minussa on paljon vikoja, jotka olen myöntänyt hänelle suoraan ja joita pyrin korjaamaan parhaan kykyni mukaan, mutta hänpä ei pystykään samaan. Mistä tällainen tosiasioiden kieltäminen ja omien mokailujen siirtäminen muihin voi johtua?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

The Perfect Mother.

Vierailija
2/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty jostakin sekolanttulahkosta lähtöisin. Niiden aivotoiminta on täysin kuralla eikä se ikinä muuksi muutu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä päätös. Joskus on vaan toimittava noin ihan oman psyykkisen hyvinvointinsa vuoksi. Hän etsiköön itselleen omanlaistaan seuraa ja sama pätee sinuunkin.

Vierailija
4/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen on Uhriutuja isolla U:lla.

Vierailija
5/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kerro hänelle, kuinka HÄN on kiusannut sinua jo pitkään.

Vierailija
6/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko kyse olla siitä että kun on toiselle liian kiltti niin se toinen osapuoli ottaa ns. ylivallan ja alkaa käyttäytyä todella röyhkeästi?

Vierailija
7/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei rahat riitä? Jokaisen pitää elää tulojensa mukaan.

Vierailija
8/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apuaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, mua kiusataanaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaannnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn!

Vierailija
9/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää putinistiainesta.

Vierailija
10/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän me luemme vain toisen osapuolen tarinan tilanteesta. Mielenkiintoista olisi saada tietää toisen näkemys asiasta. Itse seurannut samantapaista tilannetta sivusta, tosin en tiedä, onko esimerkiksi kumpikaan lainannut/kerännyt rahaa tms, mutta kun kuulee molempien näkemyksiä tilanteesta on kokonaisuus helpompi hahmottaa ja kertoa oma näkemys asiasta. Toisaalta eihän sun ja tuttavasi välit vieraille ihmisille kuulu, mutta kokemuksesta tiedän, että totuus ei yleensä ole se mitä henkilö x tai y tilanteesta kertoo, vaan jossain puolivälin paikkeilla.

Vierailija
11/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa ihmisistä on vaan pahoja. Älä ole sellasten kanssa missään tekemisissä.

Vierailija
12/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hot hot chocolate or cold hot chocolate?

Vierailija
13/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen menossa kohtaukseen.

Vierailija
14/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai-ja-ha.

Vierailija
15/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko kyse olla siitä että kun on toiselle liian kiltti niin se toinen osapuoli ottaa ns. ylivallan ja alkaa käyttäytyä todella röyhkeästi?

Ei kannata syyttää liiasta kiltteydestä, jos ei itse ole ollut todistamassa tilanteita ja vaikka olisikin, niin tilannetta ei varmasti koe samalla tavalla, jos ei itse ole uhattuna samalla tavalla.

Jos mukana esim. väkivallalla sävytettyä riitelyä, on aika raukkamaista haukkua liian kiltiksi. Jos olet mies, et ehkä voikaan ymmärtää, mutta jos on varmaa, että nyrkkitappelussa jää toiseksi, eikä halua mennä siihen pisteeseen, ei ole mielestäni kiltteydestä kysymys, jos toinen "antaa" toisen räyhätä. Lisäksi ei ole hirveän mukavaa kuunnella asiattomuunsia ja keskustella niin, että toinen ei anna vastata kunnolla tai saa pelätä, että jos vastaus ei miellytä toinen napsahtaa. Tällöinkin sitä on helposti "kiltti" kuuntelija.

Kyllä siinä käy juuri niin, että toinen ei enää tajua edes miten räyhää ja että se on asiatonta ja väärää.

Hyvässä lykyssä alkaa luulemaan, että on aina syyttelyissään oikeassa, vaikka todennäköisesti on paljon tilanteita, missä syyttelyihin ja aggressioihin ei ole pienintäkään järkisyytä. Mutta se, että jos on joskus aihettakin, aiheuttaa juuri sen luulon että on aina syyllinen kaikkeen, mikä toista harmittaa ja ei ole mennyt ihan nappiin. Varsinkin jos menee monologiksi saattaa kehkeytyä tilanne, missä ei toisen vastauksia kuunnella tai noteerata lainkaan, vaikka jos oikeasti kuuntelisi, saattaisi vähän laittaa ajatukset katsomaan muustakin näkökulmasta esim. saisi kuulla omista kamaluuksiistaan ja miettisi ehkä toisen eri näkökulmasta vähän lievemmin.

Aika myrkyllinen ja epäreilu tilanne, jos luulee, että vain toisella on anteeksi pyydettävää, vaikka saattaisi olla sillä toisella vielä enemmän.

Jos kyse vielä sankarista, joka riitelee tai "keskustelee" kännissä aggressiivisesti valitettavasti haluja keskustella ei enää löydykään seuraavana päivänä asiasta.

Se kuitataan joko "mitään ei tapahtunut" "En halua pilata päivää ja riidellä" (vaikka toinen olisi valmis keskustelemaan rauhallisesti) "Älä aloita taas" tai kuitataan jollain lauseella mikä ei ole ratkaisu tai jopa uhkaus "jos jatkat niin" eli joidenkin tyyli on valitettavasti "sanon mitä sanon, mutta en keskustele, enkä sovi mitään" ja kun olemus on jo semi aggressiivinen, ei kyllä sillä toisellakaan ole haluja selvitellä asioita enää.

Joskus saattaa tulla lupaus, että sama ei toistu, jos on ollut ihan väkivaltaistakin käytöstä mukana mutta silti, sama aihe tai toisella aiheella jatkuu joku toinen kerta.

Mikäköhön olisi "Ei liian kiltti" ratkaisumalli "pelokkaalta" naiselta.

Vierailija
16/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Joskus ei vain kemiat kohtaa, vaikka yrittää vuosia. Ehkä hänellä on hätä taloudesta ja halusi eri asioita. Ja sä eri asioita. Minkäs sille voi.

Vierailija
17/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kuule suorat sanat ja omat mielipiteet, laitat maikkarin oven kiinni, kieltäydyt kuuntelemasta tai pyydät poistumaan ja toivot (perustuen aikaisempiin kokemuksiin) että ei tule oven läpi ja käy käsiksi.

Vierailija
18/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinapenkki kirjoitti:

Sanot kuule suorat sanat ja omat mielipiteet, laitat maikkarin oven kiinni, kieltäydyt kuuntelemasta tai pyydät poistumaan ja toivot (perustuen aikaisempiin kokemuksiin) että ei tule oven läpi ja käy käsiksi.

Tai siis jos tarkoitus jatkaa suhdetta, niin piinan sijaan voit poistua paikalta yhdeksi yöksi ja vannottaa seuraavana päivänä, että ei tule toistumaan, jos ei itse suostu lähtemään. Jos ei hirveästi väliä tai et halua alentua tuollaiseen, voit pyytää poliisin poistamaan ja etsiä majapaikan luottokortillaan.

Jatkosta voi keskustella jos haluaa.

Vierailija
19/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Joskus ei vain kemiat kohtaa, vaikka yrittää vuosia. Ehkä hänellä on hätä taloudesta ja halusi eri asioita. Ja sä eri asioita. Minkäs sille voi.

Hänellä ei ollut hätä taloudesta vaikka luuli että oli. Enemmän oli mulla.

Jos hänellä iso lasku voivotteli, ehkä ärhenteli,

syytteli, vakka ei ollut mun aiheuttama ja sanoi, että nyt ei ole sitten hirveästi rahoja ruokaan. Korkeintaan omiin viinoihin ja autoon.

Olisi ollut kiva nähdä naamansa jos olisin itse maksanut tilin tyhjäksi laskuja ja sen jälkeen ilmoittanut että osta tämä kuu kaikki mitä tarvitaan. Mulla ei kyse edes omista vaan yhteisistä laskuista.

Vierailija
20/21 |
01.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai oli vai?