1,5v taapero on aggressiivinen ja väkivaltainen
Miten toimia, kun 1,5v taapero, joka ei vielä puhu, on myös vauvoja kohtaan väkivaltainen. Eli provosointia tms ei ole toisen taholta.
Lapsi on väkivaltainen kaverin lapsille ja serkuille. Saattaa mennä yksikseen lattialla istuskelevan vauvan luo, tönäistä tämän kumoon ja jatkaa matkaansa. Yrittää vauvoilta "repiä silmät päästä".
Leikit eivät onnistu myöskään ikätovereiden kanssa. Muissa tilanteissa lapsi on kiltti, suloinen. Kyseessä ei autismia tai erityislapsen piirteitä.
Kyseessä ei ole minun lapseni, minun lapseni on yksi uhreista.
Kommentit (194)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joku ei usko, että lapsi voi olla aidosti psykopaatti, niin tästä näin:
Jos ei englanti taivu, niin koulujärjestelmä on epäonnistunut kohdallasi.
Ketään ei edelleenkään kiinnosta sun tubepaska, missään herjaketjussasi.
Hakeudu sinne hoitoon, mihin kuulut.Ui ui, ahdistaako? Tuo oli eka viesti tähän keskusteluun. Tämä oli toinen.
Miksi ahdistaisi? Naurattaa sun surkea trollaus. Taitaa kurppa-lerppaa itseään ahdistaa. :D
Miksi haukut toisia ihmisiä tuollaisilla nimityksillä? Se taitaa kertoa enemmän haukkujasta itsestään. Niinhän jo lapsillekin opetetaan.
Sanoo henkilö, joka mm. nimittelee lapsia psykopaateiksi. 👍
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuttavien lapset oli samanikäisiä, 5 perhettä joilla samana vuonna 1v synttärit.
Mielestäni riippuu kasvatusmetodista sekä perimästä.
Itse olen lastensairaanhoitaja ja helläkätinen ja rauhallinen. Lapsi oli vilkas mutta ei väkivaltaleikkejä.
Ne perheet joilla oli tavoitteena ottaa tenavalta luulot pois, saivat väkivaltaisen lapsen. Heidän lapset eivät kouluttautuneet tai kävivät amistason, oma poika on arkkitehti.
Eli modernit kasvatusmetodit tuottavat tulosta.
Tietenkin lapsi matkii vanhempiaan. Meitä aina revittiin päästä suututtaessa ja sitten huuli pyöreänä ihmeteltiin miksi revimme päästä toisiamme suuttuessamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, tuttavien lapset oli samanikäisiä, 5 perhettä joilla samana vuonna 1v synttärit.
Itse olen lastensairaanhoitaja ja helläkätinen ja rauhallinen. Lapsi oli vilkas mutta ei väkivaltaleikkejä.
Ne perheet joilla oli tavoitteena ottaa tenavalta luulot pois, saivat väkivaltaisen lapsen. Heidän lapset eivät kouluttautuneet tai kävivät amistason, oma poika on arkkitehti.
Tietenkin lapsi matkii vanhempiaan. Meitä aina revittiin päästä suututtaessa ja sitten huuli pyöreänä ihmeteltiin miksi revimme päästä toisiamme suuttuessamme.
Tätä saa kyllä monesti ihmetellä miten tyhmiä ihmiset on kun ei näe selkeää syy ja seurausyhteyttä.
Itse olen monta kertaa huomannut kuinka lapsi kopio omaa käyttäytymistäni erilaisissa tilanteissa ja saa kyllä syyttää itseään kun on huonoja esimerkkejä antanut lapselle.
Oman siskoni perheen kasvatusmetodeihin kuuluu lapsien läpsiminen ja sitten ihmetellään kovaan ääneen kun lapsikin lyö suuttuessaan.
Niinpä se vaan on niin kummallista miten lapsi tekee just niinkuin vanhempansa.
Ja mikä järki ylipäätään on siinä että lapset eivät saa lyödä, mutta vanhemmat saa?
Itsetunto ja oman arvontunto vaan heti lattian rakoon ennen kuin elämä ees alkaa.
Kun kyseessä noinkin läheinen ihminen kuin sisko, niin sanoisin vaan ihan suoraan, että teitä PELOTTAA olla siskon lapsen kanssa tekemisissä, kun sisko ei estä lapsensa hyökkäyksiä. Sano, että tilanne on niin sietämätön, että pakko pitää taukoa tapaamisista.
Itse välttelisin siskoa lapsineen useamman kuukauden ja toivoisin, että lapsi saadaan vihdoin kuriin siinä ajassa. Toivottavasti ette asu samalla paikkakunnalla.
Sehän kuulostaa samalta kuin minun poikani pienenä. Autistiksi paljastui ja nyt edelleen varhaisteininä väkivaltainen. Valitettavasti.
Vierailija kirjoitti:
Kun kyseessä noinkin läheinen ihminen kuin sisko, niin sanoisin vaan ihan suoraan, että teitä PELOTTAA olla siskon lapsen kanssa tekemisissä, kun sisko ei estä lapsensa hyökkäyksiä. Sano, että tilanne on niin sietämätön, että pakko pitää taukoa tapaamisista.
Itse välttelisin siskoa lapsineen useamman kuukauden ja toivoisin, että lapsi saadaan vihdoin kuriin siinä ajassa. Toivottavasti ette asu samalla paikkakunnalla.
Viisainta on muuttaa toiselle paikkakunnalle. Koska olisihan se liian vaikeaa nostaa 7 kk ikäinen sieltä lattialta syliin turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viisainta on muuttaa toiselle paikkakunnalle. Koska olisihan se liian vaikeaa nostaa 7 kk ikäinen sieltä lattialta syliin turvaan.
145
En ole ehdottanut toiselle paikkakunnalle muuttoa.
Samalla paikkakunnalla asuminen tarkoittaa usein sitä lähintä tukiverkkoa, jota nähdään jopa viikoittain ja käydään samoissa leikkipuistoissa. Jos sisko asuu vaikka viereisessä kaupunginosassa, niin hän on luultavasti se, jolle soitetaan aina ensin avuntarpeessa jne., mikä olisi etäisyyden ottamisen kannalta hankala juttu.
Onko taaperollasi punertava tukka ja farkkuhaalarit? Onko kotoanne kadonnut mystisesti keittiöveitsi?
Vierailija kirjoitti:
No mutta eihän ap:kään niitä varsinaisesti estä. Hyökkäilee vain nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.
Psalmi 58:4
Koko suku?
Vierailija kirjoitti:
No pidä lapsesi taaperon ulottumattomissa, ei tuossa paljon muuta voi tehdä.
Mutta ap tahtoo manipuloida. Tai että joku manipuloi. Se tässä on haasteena, siihen ap pyytää keinoja.
Vierailija kirjoitti:
Kenties ap tahtoo lisää modernia.
Vierailija kirjoitti:
Ei saa viedä sitä lasta vauvojen tai muiden lasten luokse. Ei noin pieni kaipaa muita lapsia, äidin ja isän seura riittää. Joku sukulaistäti. Luultavasti menee aikanaan ohi ja isompana kaikki sujuu. Jotkut lapset voivat olla kuin riivattuja, alkukantaiset vaistot, ei muista kieltoja tai mitä saa tehdä. Lapsen vanhempien pitäisi vahtia koko ajan, ettei tapahdu vahinko ja osata kasvattaakin. Jos ei osaa yhtään ohjata lasta, niin pahenee vaan, joskus vanhemmissa vika. Miksi pikkulasten pitää kokoontua, jos eivät sitä halua, vanhempien ideoita varmaan.
Tahtovat kai jättää kaksi lasta toistensa seuraan, jotta saavat itse tehdä omiaan. Se varmaan toimii hetkittäin, välillä täytyy tarkistaa että ovat elossa.
Vierailija kirjoitti:
Komenna sitä kakaraa, vaikka ei ole omasi. Niin minä teen. Kukaan ei tule lyömään minua, lapsiani tai eläimiäni.
Tavallaan hän on vieraana toisten kodissa (sisko), ja jättää lapsensa väkivaltaiseen seuraan. Hän tietää että väkivaltaa on, mutta antaa tilanteiden toistua. Sillä hän ei koe väkivaltaa sinänsä ongelmalliseksi; hän aina keskeyttää väkivallan.
Se mitä haetaan, on keinoja manipuloida haluja.
Vierailija kirjoitti:
Napakampaa kieltoa vaan pennulle, ihan elukoita noista kasvaa, jos kukaan ei puutu.
Ap on woke ja vastailee itselleen...
Vierailija kirjoitti:
Ja vaikka hirviö ei ole omasi, hänet voi edelleen nostaa syliin, tiukka ei ja leikkikehään. Rauhoittukoon siellä.
Emme neuvo asettamaan lapselle ansoja kostamalla opettamisen vuoksi. Ap (trolli kaiketi) on kokeillut aggressiivista otetta monta kertaa, eikä se ole toiminut.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksessa ongelmaksi esitettiin: miten estää henkilöä harjoittamasta väkivaltaa vauvaan, josta on vastuussa?
Ongelma muutettiin muotoon: mitä keinoja on puuttua ko. henkilön taipumukseen (toteutukseen?) harjoittaa väkivaltaa?
Toisaalta kuvailtiin väkivallantekijästä vastuussa olevien asenne väkivaltaiseen käytökseen ja todettiin, että se on salliva. Jolloin kysymys muuttuu muotoon: kuinka muuttaa ihmisen asennetta väkivaltaan?
Tämä.
Ap teki sen mokan, ettei tiedä lapsista. Ja toisaalta miksipä lapsia vihaava tietäisikään.
7 kk ikäinen vauva harjoittelee istumista lyhyitä aikoja esim. syöttötuolissa. Hänen selkänsä ei vielä kestä pitkään istumista tuetta, ja siksipä häntä ei jätetä lasioven eteen istuskelemaan ja katselemaan ulos. Puhumattakaan siitä, että hänet jätettäisiin siihen taaperon ollessa paikalla. 1,5-vuotiaskaan ei ole vielä niin varma kävelijä, ettei voisi vahingossa kaatua vauvan päälle.
Erikseen ovat sitten motorisesti taitavat lapset, ja heitä voi vielä vähemmän jättää itsekseen.
T. Useamman äiti, ihan oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Siis täh? 7 kk vanha vauva hengaa yksin lattialla ja 1,5-vuotias käy jyräämässä tämän? Istuuko vai seisooko se 7 kk ikäinen?
Oikeasti kumpikin on käden mitan päästä vahdittavia.
T. Kolmen lapsen äiti.
No hei ap on TROLLI.
1,5v ei tietoisesti halua vahingoittaa ketään tai aiheuttaa kenellekään yhtään mitään. Hän opettelee vasta elämisen alkeita. On vanhempien vastuulla estää taaperon hyökkäykset.