Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En meinaa tottua näihin julkisen puolen lomiin...

Vierailija
29.07.2022 |

Aiemmassa duunissa lomaa se tasan viisi viikkoa, nyt 7 viikkoa ja kolme päivää ja kun siihen laittaa pari saldovapaata päälle niin käytännössä kaksi kuukautta. Ihanaa, kun voi pitää kuukauden kesäloman (yksityisellä ei onnistunut kuin max. 3 viikkoa putkeen) ja vielä jää melkein kuukausi ripoteltavaksi pitkin vuotta 👍 Pääsee tekemään monta pientä reissua syksyllä ja keväällä 👌 Palkkapussi on toki pienempi, mutta tässä iässä sitä arvostaa enemmän vapaa-aikaa kuin muutamaa satasta kuussa.

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommarit saa lomista palkkaa.

Vierailija
2/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että sulla on kuitenkin 15 vuotta työskentelyä julkisella alla, muutenhan et saa noita pitkiä lomia. Vai mitä trolli?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mitään 7 vkon lomaa julkisella tai valtion palveluksessa olet. Höpö höpö.

Vierailija
4/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perintieset Ssiraslomat vielä 3 pv/kk päälle, niin lomaa on paljon enemmän. Olikohan se nyt niin, että vuodessa saa saikuttaa julkisella 120 päivää, ennenkuin palkka alkaa tippumaan.

Vierailija
5/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perintieset Ssiraslomat vielä 3 pv/kk päälle, niin lomaa on paljon enemmän. Olikohan se nyt niin, että vuodessa saa saikuttaa julkisella 120 päivää, ennenkuin palkka alkaa tippumaan.

Väärää luuloa. Palkka putoaa jos vuodessa on 30 vrk sairauslomalla. Ainakin meillä.

Vierailija
6/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että sulla on kuitenkin 15 vuotta työskentelyä julkisella alla, muutenhan et saa noita pitkiä lomia. Vai mitä trolli?

Olen ollut julkisella nyt reilu kaksi vuotta. Minulla on kuitenkin yksityiseltä sektorilta saman alan työkokemusta melkein 14 vuotta eli tuo 15 vuotta tulee täyteen. Tuli itsellenikin iloisena yllätyksenä että nuo lomat lasketaan palkan tavoin kokemuslisien perusteella eikä sen mukaan, kauanko olen nykyisessä työssä julkisella ollut.

Ap

Vierailija
7/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuosta en tiedä, olen parin viime vuoden aikana ollut kolme päivää sairauslomalla. Näin etätyössä ollessa ei pöpöt juuri tartu.

Ap

Vierailija
8/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut julkisella nyt reilu kaksi vuotta. Minulla on kuitenkin yksityiseltä sektorilta saman alan työkokemusta melkein 14 vuotta eli tuo 15 vuotta tulee täyteen. Tuli itsellenikin iloisena yllätyksenä että nuo lomat lasketaan palkan tavoin kokemuslisien perusteella eikä sen mukaan, kauanko olen nykyisessä työssä julkisella ollut.

Ap

Tämä oli itsellenikin hyvä yllätys, lomat on jees.

Vierailija
9/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vtut ole.

Vierailija
10/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kuukautta saa sairastaa täydellä palkalla.

Vierailija
11/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vtut ole.

Miksi en olisi?

Ap

Vierailija
12/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä! On kivaa kun on koko vuosi aina jotain odotettavaa kun lomaa riittää.

Vierailija
13/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kommarit saa lomista palkkaa.

Suomessa jokainen työtätekevä saa loma-ajan palkan ja vielä lomarahankin.

Vierailija
14/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoit julkiselle siis vähintään 15 vuotta sitten etkä vielä ole tottunut? Ok, jotkut on vähän hitaita. Toisaalta se lomaoikeus kertyy pikkuhiljaa ja on ensimmäiset vuodet vain 3-4 viikkoa. Enemmän saa, jos jättää sen kesäloman pitämättä ja pitää vasta talvella, tai jos on jättänyt lomarahat ottamatta vuosikausia ja pitää ne nyt pois lomina.

Julkisella puolellahan ei mitään pekkasvapaita olekaan.

Vierailija
15/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kokemuslisät? Missä julkisella sellaisia saa? Ainakaan valtion palkkausjärjestelmä ei sellaisia ole tuntenut enää noin 15 vuoteen.

Vierailija
16/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jee, ihanaa vielä loma jatkuu viikon! T. ope

Vierailija
17/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdoit julkiselle siis vähintään 15 vuotta sitten etkä vielä ole tottunut? Ok, jotkut on vähän hitaita. Toisaalta se lomaoikeus kertyy pikkuhiljaa ja on ensimmäiset vuodet vain 3-4 viikkoa. Enemmän saa, jos jättää sen kesäloman pitämättä ja pitää vasta talvella, tai jos on jättänyt lomarahat ottamatta vuosikausia ja pitää ne nyt pois lomina.

Julkisella puolellahan ei mitään pekkasvapaita olekaan.

Luitko koko ketjun? Olen ollut julkisella vasta reilut kaksi vuotta, mutta aiemman alan työkokemuksen perusteella saan jo täydet lomat.

Ap

Vierailija
18/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla mitään 7 vkon lomaa julkisella tai valtion palveluksessa olet. Höpö höpö.

-38 lomapäivää tulee kun kokemusvuosia on 15 täynnä. Yksi viikko vie 5 lomapäivää. Eli 7 viikkoa ja 3 päivää tulee lomaa vuodessa. Kvtes kirja löytyy netistä. Voi lukea kaikki itse.

Vierailija
19/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kokemuslisät? Missä julkisella sellaisia saa? Ainakaan valtion palkkausjärjestelmä ei sellaisia ole tuntenut enää noin 15 vuoteen.

Ainakin kuntasektorilla saa. Itsekin siirryin yksityiseltä julkiselle ja palkka määräytyy kokemuslisien mukaan. Parikytä vuotta olen aiemmin vastaavissa hommissa ollut joten palkka on täysien kokemuslisien mukainen, tuosta ei enää nouse. Perus- /lähtöpalkka on ihan onneton mutta täysien lisien mukaan ihan ok semminkin kun tuota lomaa paljon. Ja verotus tasaa käteen jäävää summaa oikein kivasti eli erotusta käytännössä aiempaan palkkaan lopulta aika vähän. Eläkekertymään toki vaikuttaa kun bruttopalkka pienempi, mutta näillä toimistorotan liksoilla ei eläkkeillä pääse muutenkaan juhlimaan - mieluummin nautin lomistani tässä ja nyt.

Vierailija
20/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemuslisät? Missä julkisella sellaisia saa? Ainakaan valtion palkkausjärjestelmä ei sellaisia ole tuntenut enää noin 15 vuoteen."

Esimerkiksi hoitoalalla lähi ja sh, erot hyvin pieniä. Jotain 200€ on kokemuslisä ja toinen ja viimeinen jotain reilu 20€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kahdeksan