Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako lakanaa/pussilakanaa voi laittaa 8 kg pesukoneeseen

Vierailija
29.07.2022 |

Olen pessyt vajaita koneellisia, mutta sähkön säästämiseksi olisi kiva tietää maksimi määrä. Entäs kylpypyyhkeitä tai käsipyyhkeitä?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toinen pähkinä jos joku tietäisi tai edes laittais linkkiä.

-7kg kone

-160x200 petauspatja joka on 8cm paksu

jaksaako kone pestä petauspatjan päällisen? eli ei itse petauspatjaa vaan sen päällisen.

Jaksaa, olen pessyt itse tuollaisen noin kuuden kilon sivustatäytettävässä. 

Vierailija
62/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-7kg kone

jaksaako kone pestä petauspatjan päällisen? eli ei itse petauspatjaa vaan sen päällisen.

Olen pessyt petauspatjan (160x200) päällisen 6 kg:n koneessa. Puhdasta tuli!

kuinka paksu? oliko petauspatja vai sen päällinen?

Oletko sinä lukutaidoton vai mikä sinun luetun ymmärryksessä on vikana?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mutta eikös esim. 5kg pyykkiä paina helposti tuplaten märkänä?"

" Ei sillä ole väliä. Koneessa voi lukea maksimi paino 6-8kg niin 5kg kuivaa pyykkiä menee heittämällä.

halvin maksaa 400€..... "

Koneeseen punnitaan pyykit kuivan pyykin painon mukaan. Ohjekirjaa saa lukea.

Vierailija
64/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-7kg kone

Tuskin jaksaa, kone varmaan tullut emäntäänsä.

Vierailija
65/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun henkilövaakani punnitsee pieniäkin painoja, kunhan ne ovat yli 2 kilon. Minä punnitsen (tietysti kuivat) pyykit yhdessä pyykkikorin kanssa, jotta tiedän, kuinka paljon pyykkiä saan täyteen koneelliseen. Ilman pyykkikoria niitä ei saa aseteltua vaa'alle niin, että numerot näkyisivät. Ehkäpä tämä toimisi muillakin. Kaikki henkilövaa'at eivät kuitenkaan näytä pieniä painoja, koska ne on oikeastaan tarkoitettu ihmisten punnitsemiseen.

Jos haluat piperrellä kunnolla, punnitse ensin itsesi ja sitten uudelleen sen korin kanssa. Erotus on se pyykin paino. Vai uskallatko edes punnita itseäsi? Suosittelen kyllä opettelemaan silmämääräisen painon arvioinnin, pääset paljon vähemmällä pähkäilyllä.

Vierailija
66/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painot ovat märälle pyykille. Puoliväliinrumpua kun täyttää, niin on sopivasti, kuivana siis, eikä sullottuna. 

Vierailija
67/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-7kg kone

No ei takuulla.

Kyllä voi, on kokemusta tuossa. Et kai itse ole uskaltanut edes kokeilla, vai?

Vierailija
68/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenen,lakana ei ime paljon vettä toisin kun vaikka tyyny taikka peitto.Linkoamis vaiheessa on koneen parasta olla vatterissa ettei se lähde kävelemään, nimittäin kokemusta on jos ahtaa sinne liikaa tavaraa kerralla.

Vierailija
69/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytä kone siten, että nyrkkisi mahtuu pyykkien yläpuolelle ilman että painat pyykkejä alaspäin.

Ei missään pyykissä tarvitse oikeastaan tietää tarkkoja kilomääriä, mutta täyttö riippuu ohjelmasta. Kun ohjelma on esim. kirjopesu, jossa kone täytetään täyteen, tuo edellä oleva ohje pätee. Keveysti täyttäen, ei sullota. Kämmenen leveys rummun yläreunaan tyhjää. Jos taas käytät hienopesuohjelmia, se täysi täyttömäärä voi olla juurikin se vajaa tai puolikas kone. Villapesussa/käsinpesuohjelmalla maksimimäärä pyykkiä voi olla jopa vain 2 kiloa. Monella on harha, että kone pitää aina täyttää täyteen. Täyttömäärä riippuu ihan ohjelmasta, koska eri ohjelmat pesee eri tavalla.

Katso täyttömäärät koneen käyttöohjeesta. Jos sitä ei ole saatavilla, löytyy usein netistä koneen merkillä ja mallilla hakemalla. Uusissa kodinkoneissa ei usein edes ole manuaaleja, vaan ne pitää katsoa netistä.

Vierailija
70/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-7kg kone

Jaksaa, olen pessyt itse tuollaisen noin kuuden kilon sivustatäytettävässä. 

Meillä ei mahtunut tuollaisen petauspatjan päällinen 7 kilon koneeseen. Yhdeksän kilon koneeseen mahtuu. Varmaan on eri paksuuksia.

Vierailija
71/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painot ovat märälle pyykille. Puoliväliinrumpua kun täyttää, niin on sopivasti, kuivana siis, eikä sullottuna. 

Painot tarkoittaa pesukoneessa AINA kuivaa pyykkiä. Vaan en ole koskaan pyykkejä punninnut. Ohjekirjasta katson kulloisenkin ohjelman oikean täyttömäärän. Jos siis pesen meidän 9 kg koneella esim. t-paita ja kalsaripyykkiä, on hienopesuohjelman täyttömäärä jotain 4 kiloa, jolloin tietää, että koneen saa täyttää suurin piirtein puolilleen. Ja pesuaineen kanssa ei sitten hölsätä lokeroita täyteen summanmutikalla. Se liika pesuainehan jää pyykkin ja sitten ainakin minulla jo iho kutiaisi riivatusti.

Vierailija
72/72 |
18.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko noin 8 kg?

Montako? Ei paljonko kiloissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän