Montako lakanaa/pussilakanaa voi laittaa 8 kg pesukoneeseen
Olen pessyt vajaita koneellisia, mutta sähkön säästämiseksi olisi kiva tietää maksimi määrä. Entäs kylpypyyhkeitä tai käsipyyhkeitä?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Toinen pähkinä jos joku tietäisi tai edes laittais linkkiä.
-7kg kone
-160x200 petauspatja joka on 8cm paksu
jaksaako kone pestä petauspatjan päällisen? eli ei itse petauspatjaa vaan sen päällisen.
Olen pessyt vastaavia. Myös 140x200 villapetarin, joka on ohut.
Linkous tulee säätää riittävän alhaisille kierroksille, ellei ole jo ohjelmassa säädetty.
T. 7 kg suoraveto
niin paljon kuin mahtuu mailman pikku ötäkät kiittävät eko teostasi. pese myös 40 ettei satiaiset täit luteet kärsi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko nämä painorajat märkää vai kuivaa pyykkiä?
Ne on kuivaa koska kukaan ei voi tietää pyykkien märkää painoa ennalta.
Mutta eikös esim. 5kg pyykkiä paina helposti tuplaten märkänä?
Se kone täyttyy vedellä, joka painaa kilon per litra 💁🏼
Ns. imukykyisen pyykin kanssa voi joutua säätämään linkousta hitaammalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
onko nämä painorajat märkää vai kuivaa pyykkiä?
Ne on kuivaa koska kukaan ei voi tietää pyykkien märkää painoa ennalta.
Mutta eikös esim. 5kg pyykkiä paina helposti tuplaten märkänä?
Painaa, mutta vedessä kappale menettää painostaan tilavuuttaan vastaavan, vai miten se menikään? Oikeasti nykyisissä pesukoneissa ei ole vettä, eli oikeasti paino lisääntyy. Silti se pyykkimäärä on tarkoitettu kuivana.
Nyt on kunnollista fysiikkaa :DDD
Ja kuivapesevä pyykkikone :)
Vierailija kirjoitti:
Inhottava ajatus pestä monta lakanaa samassa koneessa, basillit ja eritteet menee sekaisin ja sotkee muiden lakanat.
Kyllä! Meillä on kaikille perheenjäsenille oma kone lakanoille/pikkupyykille ja toinen vaatteille.
Vieraslakanat poltamme tulella käytön jälkeen.
Riippuu varmaan ihan miten vanha tai uusi pesukone on ja mitä hintaluokkaa. Itse olen survonut niin täyteen kun menee ja luukku kiinni. Ainoastaan tahranpoistoa vaativat olen pessyt vähän väljemmässä ja pitemmällä ohjelmalla.
Tähän asti perhe on ollut ihan tyytyväinen pesutulokseen, pesen vuodevaatteet n. 2 viikon välein ja kuivaan ulkona jos on mahdollista. Sateella ja talvella kuivaan sisällä.
Mistä voi tietää mitenpaljon jotakin vaatetta voi panna koneeseen, kone on 14 kg ja jonkun ohjelman vieressä teksti max 2 kg, ja paljonko pesuainetta?
oon varmuudeksi pannut ne lokerot täyteen ja silti pyykki on inhoittavan limasta, eikä auta että pesen uudestaan. Onkohan vika pesuaineessa, on Omo tiivistettä. Pahin oli kun pesin untuvapeiton ja siitä tuli sellanen kova levymäinen. Sitten ex ukko pesi uudestaan ja sitten sitä taas voi käyttää. en aina viittis soittaa exää apuun, ainakaan jos pitää pestä toisen miehen roiskeet pois petivaatteista. Viimeksi käski puhdistaa jonkun suodattimen, mutta siinä on vain joku levy edessä ja en saa sitä auki ei siinä ole mitään ruuveja, vaikka exä väitti et saa ruuvimeisselillä auki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inhottava ajatus pestä monta lakanaa samassa koneessa, basillit ja eritteet menee sekaisin ja sotkee muiden lakanat.
Kyllä! Meillä on kaikille perheenjäsenille oma kone lakanoille/pikkupyykille ja toinen vaatteille.
Vieraslakanat poltamme tulella käytön jälkeen.
ei vaan pyykit tulee pestä aina puhtaana.
Vierailija kirjoitti:
Ei lakana sentään kahta kiloa paina.
Märkäpaino
Eikö käyttöohjeessa ole kerrottu, kuivapainon mukaan, kuinka monta lakanaa ja pussilakanaa menee valko/kirjopesuohjelmaan?
Hanki talousvaaka ja punnitse.