Onko kenelläkään kokemusta plan kummiudesta?
Kommentit (3)
(tai paketti on siis max. 10 euron tavara, kyniä, vihkoja, helmiä, askarteluvehkeitä). Minulla on yksi kummilapsi, mutta kirjeissä muistan myös muita perhjeenjäseniä ja kummilapsi on piirtänyt minulle, toisinaan kirjoittaa planin työntekijän kanssa, toisinaan planin työntekijä ja toisinaan kummilapsen isosisko.
Kovasti tekisi mieli käydä tapaamassa perhettä. Kuvittelin sen onnistuvan seuraavalla lomamatkalla, mutta melkein olen kallistumassa sille kannalle, että menemme käymään suoraan Suomesta ko kaupungissa ja ko matkaan liitämme vierailun perheen luona, emmekä siis lennä paikallisesta lomakohteesta sinne matka kun kuitenkin olisi tuhansia kilometrejä siellä ja planilta varoittivat että julkinen liikenne siellä ei ole samaa kuin Suomessa.
Meillä on mieheni kanssa kaksi kummilasta eri puolilta maapalloa. Erittäin hyvät kummiraportit ja info. Olen myös tehnyt vapaaehtoistyötä Planille. Vaikuttaa erittäin hyvältä järjestöltä.
Välillä omassa elämässä on aikoja, jolloin yhteydenpito kummilapseen jä vähemmälle. Varsinkin kun meidän kummilapsemme eivät osaa itse kirjoittaa kirjeitä. Luku- ja kirjoitustaito on usein vielä hakusessa, kun koulujen taso kehitysmaissa on mitä on. Mutta kyllä perheen suuri ilo saadusta kirjeestä ja/tai lahjasta aina välittyy Planin vapaaehtoistyöntekijän raportistakin.
Olen ollut kummi nyt n vuoden. Olen maksanut kuukausittaiset kummimaksut ja lähettänyt tytölle pari pakettia. Plan säätiöltä on tullut kaksi raporttia alueella käytetyistä varoista ja yksi kirje kummitytöltä tulkin kääntämänä.