Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto palkasta

Vierailija
29.07.2022 |

Makselen kuuliaisesti palkasta ulosottoa. Suojaosuuteen kuuluu minä ja 2x alaikäiset lapset. Palkkatulo, ei muita tuloja.

Kesäkuun palkasta jäi käteen 1056e, ulosmittaus 987e.
Heinäkuun palkasta 857e, ulosmittaus 890e.

Laitoin heti ulosottomiehelle viestiä. Asiaa ei ole korjattu. Kesäkuun osalta rahat on tilitetty velkojille. Heinäkuun osalta ulosottomies ei vastaa mihinkään kysymyksiin tai muuhunkaan.

Minulla oli toukokuuhun asti myös muuta tuloa, joka loppui kesäkuussa. Ilmoitin asian ulosottomiehelle, joka lupasi seurata että pidätykset tehdään oikein. Tästä mustaa valkoisella.

Minulla ei riitä rahat 🥺 ei sitten millään. Eihän tossa ole edes suojaosuuden verran vai olenko käsittänyt nyt jotain väärin?

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikille. Palkanlaskija on laskenut pidätyksen ulosoton ilmoittaman tiedon mukaan. Tosiaan siis sen mukaan, millä on pidätetty silloin kun oli toista tuloa. Toukokuussa ei ole mennyt ilmoitusta tulojen muutoksesta palkanlaskennalle tai siis ilmoitusta siitä että summa muuttuu. Minulla on edelleen tallessa mustaa valkoisella, ulosoton viesti, jossa ilmoittivat ilmoittaneensa tiedot palkanlaskennalle. Mitään tietoa sinne ei ole mennyt.

Aiemmin sain siis toisesta paikasta 800e /kk lisää. Tätä tuloa pidätetään edelleen sen mukaan että saisin tuota toista tuloa ..

Ap

Palkanlaskija täällä hei, valitettavasti Posti hukkaa kirjeitä. Postiin ei voi enää luottaa. Meillekin tulevia maksukieltoja katosi Postissa ja ulosmittaukset menivät väärin. Kun tarpeeksi monta maksukieltoa katosi matkalla, pyysimme, että maksukielloista toimitetaan meille tieto turvapostina. Nyt homma toimii - saamme maksukiellot aina ajallaan.

Vierailija
42/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija tuossa on sössinyt. Kyllä hänen pitäisi osata käyttää maksukieltolaskuria. Kerropa palkanlaskijalle, että nyt menee pahasti pieleen. Kysy häneltä, millä perusteella menee noin paljon. Jos hänellä on sellainen ulosottonumero, jossa on noin hirmuiset summat, siinä on huomioitu palkan lisäksi myös joku muu tulo, josta et aloituksessa kertonut. Tai sitten virheen on tehnyt ulosotto.

Ulosotossa on aina virastoaikaan joku töissä. Ei sinun tarvitse tavoitella juuri sitä, jonka nimi on sinun ulosottohenkilönä vaan joku sellainen, joka hoitaa hänen asiakkaitaan.

Sinulla voisi olla oikeus toimeentulotukeen, sillä ulosotto katsotaan välttämättömäksi menoksi.

18 olisi myös voinut saada toimeentulotukea. Mutta oliko kuitenkin toimeentulotuessa huomioon otettavia tuloja, kuten asumistukea ja elatusmaksuja niin paljon, että oli aika paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin se 300€.

Millä tavalla palkanlaskija on sössinyt, jos palkanlaskennasta on saatu tieto, että päivitetty maksukielto ei ole mennyt perille? Lue ensin ketju loppuun ja päde sitten - nyt vain itse sössit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus aiemmin olin ulosotossa ja painoin hurjana ylitöitä. Ulosottoon meni n.30% palkasta. Jäi vielä käteenkin kohtalaisesti. Lieneekö ollut eri laskukaavat silloin.

Vierailija
44/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo nyt tampioita palkanlaskennassa. Vaikka eivät osaisi suojaosuuksia edes laskea oikein, niin ulosottoa ei lain mukaan saa koskaan viedä enempää kuin puolet nettopalkasta.

Tämä on minulla tilanne joka kuukausi ja verojen, eläkemaksujen ym. ja ulosoton jälkeen käteen jää vajaa 25 centtiä per tienattu euro.

Onneksi enää 2,5 vuotta ja reilu 13 vuoden kurimus päättyy.

Sinä itse olet tampio, koska syytät palkanlaskentaa asiasta, jolle he eivät ole voineet mitään. Jos päivitetty maksukielto ei ole mennyt palkanlaskentaan, lasketaan ulosmittaus voimassa olevan maksukiellon perusteella. 

Vierailija
45/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuet

Elatustuet

Asumistuet

Ne lasketaan myös

Vierailija
46/60 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. On otettu yhteyttä nyt kaikkiin mahdollisiin tahoihin, vastaus oli että ota yhteyttä omaan ulosottomieheen. Häntä en edelleenkään saa puhelimitse kiinni ja sähköpostilla ei vastaa. kukaan muu ei asiasta ota koppia.

Pitääkö tässä tosiaan hankkia joku ammattilainen avuksi? Eihän tämä voi mennä niiiin että mitataan mielivaltaisesti liikaa ja oletetaan että taion puuttuvat rahat jostain. Sen verran selvitin, että ulosottomiehen virhe tässä on, koska toukokuussa asian luvannut hoitaa eikä palkanlaskentaan ole turvaviestinä mennyt mitään. Hän myös samassa viestissä on maininnut että seuraa kesä- ja heinäkuun pidätykset että menevät oikein. Eivät ole menneet... Näistä siis mustaa valkoisella. Mieli kyllä tekisi valittaa ja pitkälle. Ihmisiä me uo velallisetkin olemme. Välillä tuntuu että vain alinta pohjasakkaa.

Ap

Vierailija
47/60 |
01.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulosottomies vähennä palkasta sitä ulosottoa vaan palkanlaskija. 

Vierailija
48/60 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on edennyt seuraavasti: ei mitenkään. Kokoajan käsketään ottamaan yhteyttä omaan ulosottomieheen, joka ei vastaa. Toinen otti asiaan sen verran kantaa että sekä kesä- että heinäkuun tuloissa ei ole jäänyt suojaosuutta ja on pidätetty liikaa, mutta myös hän käski olla yhteydessä omaan ulosottomieheen.

On tämä kyllä... Harmittaa pirusti mutta ehkä tämä jotenkin ratkeaa 🥺

Ap

Vierailija
49/60 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palkanlaskija tuossa on sössinyt. Kyllä hänen pitäisi osata käyttää maksukieltolaskuria. Kerropa palkanlaskijalle, että nyt menee pahasti pieleen. Kysy häneltä, millä perusteella menee noin paljon. Jos hänellä on sellainen ulosottonumero, jossa on noin hirmuiset summat, siinä on huomioitu palkan lisäksi myös joku muu tulo, josta et aloituksessa kertonut. Tai sitten virheen on tehnyt ulosotto.

Ulosotossa on aina virastoaikaan joku töissä. Ei sinun tarvitse tavoitella juuri sitä, jonka nimi on sinun ulosottohenkilönä vaan joku sellainen, joka hoitaa hänen asiakkaitaan.

Sinulla voisi olla oikeus toimeentulotukeen, sillä ulosotto katsotaan välttämättömäksi menoksi.

18 olisi myös voinut saada toimeentulotukea. Mutta oliko kuitenkin toimeentulotuessa huomioon otettavia tuloja, kuten asumistukea ja elatusmaksuja niin paljon, että oli aika paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin se 300€.

Millä tavalla palkanlaskija on sössinyt, jos palkanlaskennasta on saatu tieto, että päivitetty maksukielto ei ole mennyt perille? Lue ensin ketju loppuun ja päde sitten - nyt vain itse sössit.

Olisi hyvä lukea ketjuja myös järjestyksessä. Olisit silloin huomannut, että kirjoitin tuon viestin ennen kuin ap kirjoitti tuosta päivitetystä maksukiellosta. Joka tapauksessa virhe oli palkanlaskenta- eikä ulosottopäässä, vaikka se ei johtunut palkanlaskijasta vaan siitä, että hänelle ei ollut tullut oikeaa tietoa.

Vierailija
50/60 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä kihlakunnanvoutiin. Omalta alueelta tiedän kyllä, kuka hän on, mutta saat ihan itse etsiä hänet omalta alueeltasi.

Vierailija
51/60 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on nyt selvinnyt. Heinäkuusta on tehty pyyntö liikamaksun palauttamiseen mutta valitettavasti kesäkuun osalle eivät tee mitään enää. Eli heinäkuussa liikaa peritystä ei voida palauttaa kesäkuussa liikaa perittyä. Asiaa on selvittänyt joku tarkastuslautakunta (uo:n päässä) ja todenneet että virhe on tapahtunut heidän päässään, minä olen asiat tehnyt oikein.

Ap

Vierailija
52/60 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta työnteko ja ala elämään tuilla. Siitäpähän oppivat.

Vierailija
53/60 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi lähes samalla tavalla. Tosin virallisesti lapsista toinen täysi-ikäinen eikä kuulu muka suojauksen piiriin.

Käytännössä minä kuitenkin maksan ja vastaan kahden lapsen täysistä kuluista.

Minulle jäi UO jälkeen käteen 1200, josta maksoin vuokran 950 ( ei asumistukea).tuolla kolmella sadalla olisi pitänyt pystyä maksamaan kolmen ihmisen kk ruoat, bussiliput ja laskut.

Laitoin s.postia ja perustelin asioita. Ja todistusaineistoakin oli- mitään apua en saanut.

Kaikki evättiin mielivaltaisella tavalla.

Olen vakityössä ja velkaa jäljellä siten että olisi tullut maksettua 2 kk pidemmässä ajassa tuolla Lykyllä.

Lisäksi veronpalautusta olisi tulossa että tarjosin sitäkin velan vastineeksi.

Vastaus oli maksa vaan koko summa .

Ei mitään inhimillisyyttä eikä ymmärrystä.

Todella julmaa touhua ja monelle tuosta seuraa suurempia ongelmia kun laskut jäävät maksamatta.

Ja sinun ongelmasi oli mikä? Jos toinen lapsistasi on täysi-ikäinen niin hän ei kuulu "suojauksen" piiriin. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää? Ei se, että täällä kirjoittelet "ettei muka kuulu suojauksen piiriin" muuta sitä tosiasiaa että hän ei kuulu siihen vaikka kuinka lähettelisit sähköposteja ja ns. "todistusaineistoa" ulosottoon. Itsehän haluat elättää häntä omassa kodissasi mutta ei se sitä tosiasiaa muuta ettei häntä lasketa ulosotossa enää suojaosuuteesi.

Täysi-ikäinen lapsesi ei kuulu suojaosuuden pariin tämä lain mukaan, oletko vajaa-älyinen kun et ymmärrä? Eli ihan oikein sinä ja 1 lapsi niin suoja-osuus on 1200e. Tällöin muokataan menot niin että pärjätään eli muutetaan kalliista 950e vuokra-asunnosta paljon paljon halvempaan asuntoon ja laitetaan täysi-ikäinen omilleen, hän saa opintotukea/palkkaa/muuta etuutta ja asumistukea yms. Ei se että sinä haluat maksaa hänenkin kulut muuta sitä asiaa että sinun suojaosuus on 1200e/kk.

Vierailija
54/60 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia on nyt selvinnyt. Heinäkuusta on tehty pyyntö liikamaksun palauttamiseen mutta valitettavasti kesäkuun osalle eivät tee mitään enää. Eli heinäkuussa liikaa peritystä ei voida palauttaa kesäkuussa liikaa perittyä. Asiaa on selvittänyt joku tarkastuslautakunta (uo:n päässä) ja todenneet että virhe on tapahtunut heidän päässään, minä olen asiat tehnyt oikein.

Ap

Ap ei! Älä suostu siihen että palauttavat vain heinäkuun liikaa ulosmitatun. Heidän vika - ovat velvollisia myös kesäkuun liikaa pidätetyn palauttamaan. Ottavat sen huomioon viimeistään elokuun pidätyksessä. Olisi myös mahdollista, että palauttavat heinäkuun pidätyksen kokonaan, jos riittää korvaamaan myös kesäkuun. Työkseni näitä tehnyt, älä anna periksi.

Vierailija
55/60 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap täällä. Tänä aamuna sain suomiviestien kautta ulosottoviraston kuitit, josta selvisi että myös heinäkuun rahat on tilitetty velkojille eikä minulle palauteta mitään. Nyt en enää jaksa. Kysyn maanantaina apua oikeusaputoimistosta ja vien tämän asian niin pitkälle kuin mahdollista. Onneksi kaikki keskustelut on tallella.

Viime viikolla ulosottomiehen lupasi jäädyttää pidätyksen ja varojen pidätykset menivät tarkistukseen, tiedossa oli että pidätetty liikaa. Ja nyt sitten näin. Hienoa toimintaa...

Ap

Vierailija
56/60 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ongelma on, että olet onnistuneesti lyhentänyt velkojasi enemmän kuin olisit halunnut ja siksi lähempänä velattomuutta?

Vierailija
57/60 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ongelma on, että olet onnistuneesti lyhentänyt velkojasi enemmän kuin olisit halunnut ja siksi lähempänä velattomuutta?

Suojaosuus on syystä!! Ei minulla riitä elämiseen raha ja velkaannun lisää. Ei sekään oikein ole.

Ap

Vierailija
58/60 |
06.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä ulosotossakin ihmiset on kesälomilla.

Sen vuoksi soita/lähetä viestiä useammalle ihmiselle tai yleiseen asiakaspalveluun.

Vierailija
59/60 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
60/60 |
07.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimeentulotuet

Elatustuet

Asumistuet

Ne lasketaan myös

Ei lasketa ulosotossa, eikä lapsilisiä. Tarkoititko, että "Toimeentulotuessa ... lasketaan myös:"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi seitsemän