Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulosotto palkasta

Vierailija
29.07.2022 |

Makselen kuuliaisesti palkasta ulosottoa. Suojaosuuteen kuuluu minä ja 2x alaikäiset lapset. Palkkatulo, ei muita tuloja.

Kesäkuun palkasta jäi käteen 1056e, ulosmittaus 987e.
Heinäkuun palkasta 857e, ulosmittaus 890e.

Laitoin heti ulosottomiehelle viestiä. Asiaa ei ole korjattu. Kesäkuun osalta rahat on tilitetty velkojille. Heinäkuun osalta ulosottomies ei vastaa mihinkään kysymyksiin tai muuhunkaan.

Minulla oli toukokuuhun asti myös muuta tuloa, joka loppui kesäkuussa. Ilmoitin asian ulosottomiehelle, joka lupasi seurata että pidätykset tehdään oikein. Tästä mustaa valkoisella.

Minulla ei riitä rahat 🥺 ei sitten millään. Eihän tossa ole edes suojaosuuden verran vai olenko käsittänyt nyt jotain väärin?

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olethan tarkistanut laskelmat täällä: https://asiointi2.oikeus.fi/ulosotto/#/

Vierailija
22/60 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kävi lähes samalla tavalla. Tosin virallisesti lapsista toinen täysi-ikäinen eikä kuulu muka suojauksen piiriin.

Käytännössä minä kuitenkin maksan ja vastaan kahden lapsen täysistä kuluista.

Minulle jäi UO jälkeen käteen 1200, josta maksoin vuokran 950 ( ei asumistukea).tuolla kolmella sadalla olisi pitänyt pystyä maksamaan kolmen ihmisen kk ruoat, bussiliput ja laskut.

Laitoin s.postia ja perustelin asioita. Ja todistusaineistoakin oli- mitään apua en saanut.

Kaikki evättiin mielivaltaisella tavalla.

Olen vakityössä ja velkaa jäljellä siten että olisi tullut maksettua 2 kk pidemmässä ajassa tuolla Lykyllä.

Lisäksi veronpalautusta olisi tulossa että tarjosin sitäkin velan vastineeksi.

Vastaus oli maksa vaan koko summa .

Ei mitään inhimillisyyttä eikä ymmärrystä.

Todella julmaa touhua ja monelle tuosta seuraa suurempia ongelmia kun laskut jäävät maksamatta.

Ja sinun ongelmasi oli mikä? Jos toinen lapsistasi on täysi-ikäinen niin hän ei kuulu "suojauksen" piiriin. Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää? Ei se, että täällä kirjoittelet "ettei muka kuulu suojauksen piiriin" muuta sitä tosiasiaa että hän ei kuulu siihen vaikka kuinka lähettelisit sähköposteja ja ns. "todistusaineistoa" ulosottoon. Itsehän haluat elättää häntä omassa kodissasi mutta ei se sitä tosiasiaa muuta ettei häntä lasketa ulosotossa enää suojaosuuteesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksa velkasi ensin ja tule sitten vasta tänne kirjoittelemaan! Ulosotto vain ottaa takaisin ne rahat, jotka ei sulle kuulu.

Vierailija
24/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat tehneet virheen joka on korjattava. Toimeentulotukea et siis saa? Toisaalta, tarvitsetko edes, kun kerran taloudessa asuu toinenkin (tienaava) aikuinen? Joten jos ei ole suurempaa hätää, odottelet rauhassa, että ulosotto korjaa virheen. Muistaakseni minulle sanottiin, että korjausta on haettava jollain oliko nyt "itseoikaisu", lukee nettipalvelun sivuillasi.

Olethan huomioinut, että etälapsia (vaikka olisivat huollettavia) ei huomioida suojaosuudessa. Eikä täysi-ikäisiä.

Vierailija
25/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat tehneet virheen joka on korjattava. Toimeentulotukea et siis saa? Toisaalta, tarvitsetko edes, kun kerran taloudessa asuu toinenkin (tienaava) aikuinen? Joten jos ei ole suurempaa hätää, odottelet rauhassa, että ulosotto korjaa virheen. Muistaakseni minulle sanottiin, että korjausta on haettava jollain oliko nyt "itseoikaisu", lukee nettipalvelun sivuillasi.

Olethan huomioinut, että etälapsia (vaikka olisivat huollettavia) ei huomioida suojaosuudessa. Eikä täysi-ikäisiä.

Laskut ne on minullakin ja en voi olettaa että kumppani maksaa myös minun menoni, kun maksaa jo muutenkin enemmän kuin minä. Mitään neuvoja tai ohjeita en ole ulosotosta saanut. Yritän maanantaina soittaa tämän kaupungin ulosottomiesten esihenkilölle, en haukkuakseni omaa ulosottomiestä vaan ehdottomasti pyytäen oikaisua.

Molemmat lapset asuvat kotona. Toimeentulotukea en saa. Käsitin osan viesteistä että kyllä se suojaosuus olisi jäätävä kuukaudessa ehdottomasti. Aion velkani maksaa mutten halua myöskään lisää velkaa joten pidän tärkeänä että saisin kuussa vähintään sen suojaosuuden, koska silloin suoriudun ajantasaisesti laskuista.

Olen toukokuussa viimeksi s.postilla keskustellut ulosottomiehen kanssa. Hän lupasi seurata kesä- ja heinäkuun tulot ja palauttaa, jos peritään liikaa. Kun otin yhteyttä tuosta liikaperinnästä, pyysi palkkakuitteja. Laitoin ja sen jälkeen ei ole kuulunut yhtään mitään. Ei mitään. Joten ihmettelen myös sitä, miksi virheitä ei voida korjata :(

T. Ap

Vierailija
26/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja palkka on 29.7 maksettu eli luultavasti nämäkin ulosmitatut rahat siirretään velkojille ja vastaus on että sori, ei voida palauttaa sinulle mitään. Laitoin nyt myös uloston sivuilta viestiä eteenpäin, mutta tietääkseni rahat aika nopeastikin ohjataan eteenpäin, joten taitaa nyt vaan mennä omaksi "tappioksi". Tuolla summalla en vaan laskuja saa maksettua. Valituksen aion tehdä, vika ei ole minun. Velat ovat ja ne aion maksaa mutta myös heillä on velvollisuus huolehtia että saan kuussa sen, mitä pitääkin eli suojaosuuden verran vähintään. Tosin valituksistakaan ei tässä taida mitään hyötyä olla...

T. Ap

Vierailija
27/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän noilla tuloilla voi mitenkään pärjätä. Olet oikeutettu tt-tukeen jos tuota ei korjata ja todennäköisesti saisit tt-tukea muutenkin. Hae myös velkajärjestelyyn.

Vierailija
28/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja palkka on 29.7 maksettu eli luultavasti nämäkin ulosmitatut rahat siirretään velkojille ja vastaus on että sori, ei voida palauttaa sinulle mitään. Laitoin nyt myös uloston sivuilta viestiä eteenpäin, mutta tietääkseni rahat aika nopeastikin ohjataan eteenpäin, joten taitaa nyt vaan mennä omaksi "tappioksi". Tuolla summalla en vaan laskuja saa maksettua. Valituksen aion tehdä, vika ei ole minun. Velat ovat ja ne aion maksaa mutta myös heillä on velvollisuus huolehtia että saan kuussa sen, mitä pitääkin eli suojaosuuden verran vähintään. Tosin valituksistakaan ei tässä taida mitään hyötyä olla...

T. Ap

Ei se sun tappioksi jää vaan sun HYVÄKSESI. 

Mitä palkanlaskenta sanoi kun kysyit sieltä?

Vierailija
29/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ap

Eteenpäin tilityksessä menee joitain päiviä-viikko, ei siis mene heti. Itse olen saanut takaisin väärin ulosmitattua palkkaa ja siinä meni muutama päivä että uo palautti rahat.

Älä anna periksi, soita heti maanantaina uo:lle, niihin viesteihin vastaavat aika nihkeästi.

Vierailija
30/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nuo nyt tampioita palkanlaskennassa. Vaikka eivät osaisi suojaosuuksia edes laskea oikein, niin ulosottoa ei lain mukaan saa koskaan viedä enempää kuin puolet nettopalkasta.

Tämä on minulla tilanne joka kuukausi ja verojen, eläkemaksujen ym. ja ulosoton jälkeen käteen jää vajaa 25 centtiä per tienattu euro.

Onneksi enää 2,5 vuotta ja reilu 13 vuoden kurimus päättyy.

Vierailija
31/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos jaksat niin tee valitus. Tiedän tapauksen, jossa on menty käräjille saakka - velallinen voitti.

Vierailija
32/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan nuo nyt tampioita palkanlaskennassa. Vaikka eivät osaisi suojaosuuksia edes laskea oikein, niin ulosottoa ei lain mukaan saa koskaan viedä enempää kuin puolet nettopalkasta.

Tämä on minulla tilanne joka kuukausi ja verojen, eläkemaksujen ym. ja ulosoton jälkeen käteen jää vajaa 25 centtiä per tienattu euro.

Suojaosuudet tulee valmiiksi ilmoitettuna, tuskin palkkaa laskeva henkilö lasten määriä tietää..

Vierailija
33/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille. Palkanlaskija on laskenut pidätyksen ulosoton ilmoittaman tiedon mukaan. Tosiaan siis sen mukaan, millä on pidätetty silloin kun oli toista tuloa. Toukokuussa ei ole mennyt ilmoitusta tulojen muutoksesta palkanlaskennalle tai siis ilmoitusta siitä että summa muuttuu. Minulla on edelleen tallessa mustaa valkoisella, ulosoton viesti, jossa ilmoittivat ilmoittaneensa tiedot palkanlaskennalle. Mitään tietoa sinne ei ole mennyt.

Aiemmin sain siis toisesta paikasta 800e /kk lisää. Tätä tuloa pidätetään edelleen sen mukaan että saisin tuota toista tuloa ..

Ap

Vierailija
34/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei kaikille. Palkanlaskija on laskenut pidätyksen ulosoton ilmoittaman tiedon mukaan. Tosiaan siis sen mukaan, millä on pidätetty silloin kun oli toista tuloa. Toukokuussa ei ole mennyt ilmoitusta tulojen muutoksesta palkanlaskennalle tai siis ilmoitusta siitä että summa muuttuu. Minulla on edelleen tallessa mustaa valkoisella, ulosoton viesti, jossa ilmoittivat ilmoittaneensa tiedot palkanlaskennalle. Mitään tietoa sinne ei ole mennyt.

Aiemmin sain siis toisesta paikasta 800e /kk lisää. Tätä tuloa pidätetään edelleen sen mukaan että saisin tuota toista tuloa ..

Ap

Posti hukkaa kirjeitä siihen tahtiin, että hyvin on voinut kirje kadota. Ilmoita jollekin toiselle uo-viraston henkilölle asiasta, jos vastuuhenkilösi on lomalla.

Vierailija
35/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Posti hukkaa kirjeitä siihen tahtiin, että hyvin on voinut kirje kadota. Ilmoita jollekin toiselle uo-viraston henkilölle asiasta, jos vastuuhenkilösi on lomalla.

Vastuuhenkilö on töissä. Viesteihin vastaaminen loppui kun seinään kun laitoin palkkakuitit. Maanantaina otan yhteyttä johonkin toiseen henkilöön.

T. Ap

Vierailija
36/60 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkanlaskija tuossa on sössinyt. Kyllä hänen pitäisi osata käyttää maksukieltolaskuria. Kerropa palkanlaskijalle, että nyt menee pahasti pieleen. Kysy häneltä, millä perusteella menee noin paljon. Jos hänellä on sellainen ulosottonumero, jossa on noin hirmuiset summat, siinä on huomioitu palkan lisäksi myös joku muu tulo, josta et aloituksessa kertonut. Tai sitten virheen on tehnyt ulosotto.

Ulosotossa on aina virastoaikaan joku töissä. Ei sinun tarvitse tavoitella juuri sitä, jonka nimi on sinun ulosottohenkilönä vaan joku sellainen, joka hoitaa hänen asiakkaitaan.

Sinulla voisi olla oikeus toimeentulotukeen, sillä ulosotto katsotaan välttämättömäksi menoksi.

18 olisi myös voinut saada toimeentulotukea. Mutta oliko kuitenkin toimeentulotuessa huomioon otettavia tuloja, kuten asumistukea ja elatusmaksuja niin paljon, että oli aika paljon enemmän rahaa käytettävissä kuin se 300€.

Vierailija
37/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laskut ne on minullakin ja en voi olettaa että kumppani maksaa myös minun menoni, kun maksaa jo muutenkin enemmän kuin minä. Mitään neuvoja tai ohjeita en ole ulosotosta saanut. Yritän maanantaina soittaa tämän kaupungin ulosottomiesten esihenkilölle, en haukkuakseni omaa ulosottomiestä vaan ehdottomasti pyytäen oikaisua.

Molemmat lapset asuvat kotona. Toimeentulotukea en saa. Käsitin osan viesteistä että kyllä se suojaosuus olisi jäätävä kuukaudessa ehdottomasti. Aion velkani maksaa mutten halua myöskään lisää velkaa joten pidän tärkeänä että saisin kuussa vähintään sen suojaosuuden, koska silloin suoriudun ajantasaisesti laskuista.

Olen toukokuussa viimeksi s.postilla keskustellut ulosottomiehen kanssa. Hän lupasi seurata kesä- ja heinäkuun tulot ja palauttaa, jos peritään liikaa. Kun otin yhteyttä tuosta liikaperinnästä, pyysi palkkakuitteja. Laitoin ja sen jälkeen ei ole kuulunut yhtään mitään. Ei mitään. Joten ihmettelen myös sitä, miksi virheitä ei voida korjata :(

T. Ap

Miksi et ota yhteyttä palkanlaskentaan? Ja miksi et ole kysynyt jo toukokuussa palkanlaskijalta, miksi hän pidättää palkastasi niin paljon? Hän on se, joka teki virheen. Sieltä saisit selville, onko hänellä tosiaan sellainen maksukieltonumero, jossa on ulosoton antama siinä virhe. Vai eikö palkanlaskija osaa käyttää ulosottolaskuria?

Kun sinulla on maksukiellonnumero, voit itse tarkistaa oikean määrän täällä :  https://asiointi2.oikeus.fi/ulosotto/#/maksukieltolaskuri

Vierailija
38/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää ikinä tehkö sovitettua UO:a, vaan pakotettu. Soviteltu uo ei ole toimeentulotuesta meno, pakotettu on.

Jos pakotettu KELA maksaa TTT ja ja harkinnanvaraista saa vielä bonukset päälle.

Vierailija
39/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen minkä taakseen jättää, sen edestään löytää. Kuvittelitko ap, että sun ei tarte maksaa velkojas ollenkaan?

Vierailija
40/60 |
31.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suojaosuudet tulee valmiiksi ilmoitettuna, tuskin palkkaa laskeva henkilö lasten määriä tietää..

Sitähän tässä on kaiken aikaa yritetty ap:lle selittää, että kysyy palkanlaskennasta. Mutta ei, hän vaan vänkää ulosottoa. Ei aina ole maksukieltonumeroa, jossa on suojaosuus.

Ehkä hänellä on olemassa jotain muuta tuloa (perhe-eläke?), joka huomioidaan ulosotossa tulona, ja siksi palkasta peritään enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kahdeksan