Ihmetys oli suunnaton, kun apteekissa farmaseutti puhui "ibuprofeiinista"
Piti vielä kysyä toisen kerran, että anteeksi mistä? "Niin siis ibuprofeiini on esim. Buranan vaikuttava lääkeaine".
Minä: *huokaus*
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vähän niinku gluteiiiiiini :D
Apua. Pää räjähtää. AP
Ap ehken menee lomamatkalla Iiisraeliin.
Jos menen kauppaan ostamaan maitoa, niin tarjoaako kauppias minulle kalsiumia?763
Vierailija kirjoitti:
Jos menen kauppaan ostamaan maitoa, niin tarjoaako kauppias minulle kalsiumia?763
Ikään kuin kalsium olisi maidon ainoa ainesosa. AP
No jopas oli! Kyllä minunkin ihmetykseni olisi ollut suunnaton, jos olisin noin merkittävää tapausta todistanut.
Tämä päivä jää kyllä historiaan.
Huhhuh! Ajatella, voin kuvitella mikä järkytys sinulle. Melkein yhtä hirveää kuin se, kun menet grillille tai ravintolaan ja mausteiden listassa lukee yhtenä vaihtoehtona "jalopeno"! Nuo kaksi jos sattuisivat samalle päivälle, niin varmaan lähtisi henki AP-paralta. :(
Kyllä ibuprofeiini on buranan vaikuttava aine:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ibuprofeeni on yleiskieltä, sivistyneempi termi on ibuprofeiini
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Pää räjähtää. AP
Toivottavasti!
Vierailija kirjoitti:
Wikipediaa luetettavampana lähteenä pitäisi vaikka yliopistonapteekksi, joiden sivuilla puhutaan ibuprofeenista.
"Haittavaikutukset
Joskus voi esiintyä mielialan laskua, uneliaisuutta, pyörrytystä, päänsärkyä, korvien soimista, sydämen vajaatoiminnan pahenemista, turvotuksia, vatsaoireita sekä iho-oireita. Etenkin suurilla annoksilla ibuprofeiini saattaa aiheuttaa haavaumia mahalaukun limakalvolle. Mahahaava-alttiit henkilöt eivät saa käyttää lääkettä.
Ibuprofeiini voi aiheuttaa allergisia reaktioita"
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wikipediaa luetettavampana lähteenä pitäisi vaikka yliopistonapteekksi, joiden sivuilla puhutaan ibuprofeenista.
Ibuprofeiini on tieteellisempi nimi, kansanomaisempi on tuo ibuprofeeni. YA:n sivuthan on suunnattu pulliaisille.
Minä vain mietin kuinka saattanan merkityksetön on apn elämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ibuprofeeni on yleiskieltä, sivistyneempi termi on ibuprofeiini
Virallinen tuoteseloste puhuu ibuprofeenista niin kuin kuuluukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apua. Pää räjähtää. AP
Toivottavasti!
Koko akka saa räjähtää, siirretään sit tunkiolle.
Tuli tuosta tarinasta mieleen omat kouluajat.
Kävelin luokkani kanssa metsäretkellä, ja kulkiessamme sähköaseman ohi opettaja sanoi ihan naama peruslukemilla:
"Ja tuossa on muuntoasema"
Oikeastihan kyseessä on vain normaali erotinasema, jossa erotetaan 110 kV lähtö maakaapeliin. Repesin kyllä totaalisesti, kun opettaja "ylensi" sen yhtäkkiä erotinasemasta muuntoasemaksi.
Huh. Onneksi meillä on ap:n kaltaisia alansa huippuammattilaisia, joilla kaiken keskellä riittää aikaa raportoida huomionarvoisista asioista vauvapalstalle.