Saksassa aloitettiin massiiviset säästötalkoot kuuma vesi katkolla ympäri maan. Onkohan kohta sama edessä Suomessakin?
Saadaan käydä kylmässä suihkussa kynttilän valossa.
Kommentit (55)
Tämäkin koskee vain meitä köyhää kansaa ei eliittiä...MILLOIN SUOMALAISET LAKKAA OLEMASTA KYNNYSMATTOJA JA LAPATOSSUJA KORRUPTION JA KURJISTAMISEN EDETESSÄ???
Kylmä ei tule kun kodissa on puukeskuslämmitys. Sähköä tarvitsen oikeastaan vain porakaivoa varten mutta siihenkin on suunnitteilla oma ratkaisu.
Vierailija kirjoitti:
~Samalla kunnalliset toimistotilat lämmitetään lokakuun alusta maaliskuun loppuun vain 20 asteeseen.~
Miksi hitossa vasta lokakuussa, jolloin sakujen pitää alkaa itse maksamaan sähköstään??
Kuinka kuumaksi ne on tähän asti lämmitetty?? 20 on just sopiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitähän meille keksitään , kohta kuullaan . Varmaankin enemmän että voidaan avustaa muiden elämää .
Aina voi vastustaa...
Mielenosoituksia on jo monessa maassa, koska jotkut eivät hyväksy kyykytystä.. Kuinka reippaasti suomalaiset lähtevät osoittamaan mieltään suur ta nol laus ta vastaan?
Vierailija kirjoitti:
~Samalla kunnalliset toimistotilat lämmitetään lokakuun alusta maaliskuun loppuun vain 20 asteeseen.~
Miksi hitossa vasta lokakuussa, jolloin sakujen pitää alkaa itse maksamaan sähköstään??
Siksi lokakuussa, koska lämmitykausi alkaa lokakuussa, sitä ennen ei tarvita lämmitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuumavesi katkaistiin yleisistä tiloista , esim. uimahalleissa vain kylmäsuihku . Ihan oikein . Turhat valaisut ja suihkulähteet sopiikin sammuttaa . Liian hienoa elämää vietetty . Elokuussa saadaan ohjeet miten meillä.
Kaikkien aikojen energiakriisi tulossa ja maan johto se vaan lomailee vailla huolta XD
Koronakriisin hoidon perusteella on todennäköistä että meidän ohjeet on suosituksia. Kun ne ei pure, niin ne muutetaan vahvoiksi suosituksiksi. Sen jälkeen aletaan lukemaan lakikirjoja muutaman kuukauden ajan ja sitten puuhaamaan lainsäädäntöön uusia kohtia, joilla voisi käskeä tai kieltää. Siinä vaiheessa kun lakialoite menee eteenpäin, on koko energiakriisi jo mennyt tai ainakin menossa ohi.
Tämän koko ajan PM pitää showta pystyssä seiskassa, annassa sun muissa lehdissä ja koittaa saada huomion pois siitä miten metsään meni taas oikeiden töiden ja päätösten tekeminen
Mitä väliä? Kesäisin peseydyn joessa ja talvidin lämmitän saunan pataa. Polttopuita on ulkorakennus täynnä.
Igor luulee että pieni epämukavuus saa ihmiset antamaan siunauksen kastrointivideon tapahtumille ja Azov-marttyyrien murhalle. Tyypillinen r yssän luonnevikainen ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Paljut ja porealtaat käyttökieltoon .Turhuuksien turhuus. Pelikenttien lämmitykset kiinni . Kaikki turha pois ja paluu ankeuteen , näin säästyy ilmastokin , voi olla ikävä elämä yltäkylläisyyteen tottuneille.
No mitä nyt muistelen, ei 90-luvulla niin kovin ankea ja ikävä elämä ollut, vaikka monet 2020-luvun mukavuudet puuttuivat.
Itse asiassa minun mielestäni silloin oli paljon kivempaa.
Saksa on paska maa, saas nähdä montako uutta tai vanhaa lapinpolttajaa sieltä lähtee vaellukselle.
Lisäksi valtavan maahan muuttaja väestön hyvinvointi huolettaa, miten ne osaa noudattaa energiansäästöohjelmaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljut ja porealtaat käyttökieltoon .Turhuuksien turhuus. Pelikenttien lämmitykset kiinni . Kaikki turha pois ja paluu ankeuteen , näin säästyy ilmastokin , voi olla ikävä elämä yltäkylläisyyteen tottuneille.
No mitä nyt muistelen, ei 90-luvulla niin kovin ankea ja ikävä elämä ollut, vaikka monet 2020-luvun mukavuudet puuttuivat.
Itse asiassa minun mielestäni silloin oli paljon kivempaa.
Tuli tästä vielä mieleen, että minun kotikadulleni tuli katulamput vasta 2000-luvun puolella, likemmäs 2010:tä, ja olin aluksi ihan ahdistunut muutoksesta. Vihasin sitä oranssia valosaastetta, enkä saanut edes kunnolla unta kun se kajosi verhojen läpi.
Nyt kun niitä on alettu pitää öisin pois, aluksi ahdisti se totaalinen pimeys. Pelotti oikein, mitä kaikkea siellä liikkui.
Mutta nyt siihen luonnolliseen pimeyteen on tottunut taas, ja olen huomannut, että saan paremmin untakin pimeässä.
Pointti kai tässä on, että ihminen tottuu aika nopeasti olosuhteiden pakkoon niin, ettei se tunnu miltään kurjistamiselta.
Tulevat olemaan onnellisia. Sinä käyt kylmässä suihkussa
Paljonko vuokranantajan tulee antaa kompensaatiota, jos lämmin vesi loppuu?
Vierailija kirjoitti:
Laitetaan lisää rattaita veteen, tulee vesisähköä. Joet, kosket yms.
Vastahan on suurella vimmalla ennallistettu jokia ja koskia. Poistettu niitä rattaita. Ennenhän oli liki joka kylässä oma sähkövoimala, oman kylän tarpeisiin saatiin sähköä.
Kiuas onkin ollut tarkoitus vaihtaa, samallahan sitä laittaa padallisen kiukaan.