Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita velkaantuneita?

Vierailija
29.07.2022 |

Vuosien varrella on eletty yli varojen.
Kulutusluotto 5000e, luottokortti 2500e ja muutama osari. Lyhennetty tietty mutta jouduttu nostamaan uudestaan luotolta. Nyt heräsin tähän todellisuuteen ( onneksi jo nyt, ig:ssä luin tarinoita joissa havahduttu vasta kun velkaa monia kymmeniä tuhansia. )

Olen tehnyt budjetin ja suunnitelman, osarit vauhdilla pois pian ja sitten luottojen kimppuun. Olen arvioinut että jos suunnitelma pitää niin olen velaton 12/2023.

Rahaa on siis aiemmin mennyt esim liikaa kauppaan ja ravintoloihin, sekä matkoihin. Ennen esim kauppalasku ollut n.500e ja ravintolat 150e/kk, nyt kauppalasku 360e/kk ja ravintolat 0e. Toki varattu budjetista pieni määrä huvitteluun, mutta sitä ei ole pakko käyttää.

Kokemuksia nopeasta velkojen maksusta?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkä tarina lyhyesti: maksoin yksin n. 7000 e velan pienestä palkasta puolessa vuodessa. Käytännössä se tarkoitti sitä, että pakollisten kulujen jälkeen ruokaan yms. jäi korkeintaan 100 e/kk. Uskomatonta näin jäljestä päin ajatellen, mutta kestin, koska kesto oli kuitenkin vain puoli vuotta.

Vierailija
2/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kestää vielä vuoden ex-puolison nimiini tekemien velkojen maksaminen. Laskin että menee 10 vuotta ja niin laski ulosottomieskin mut oon etuajassa ja menee vain 7. Olen elänyt niin nuukasti kuin mahdollista ja käyttövaroja ruokaan ja vaatteisiin on jäänyt nyt 6 v ajan noin 460 €/kk. Viimeiset 4 kesää oon ollut vuosilomallani kesätöissä ja siitä saadun palkan olen laittanut 100-pros velkojen maksuun. Oon ihan puhki mut nyt tätä on enää vuosi eikä se ole yhtään mitään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita kokemuksia?

Vierailija
4/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 2: mitä varten maksat ex-ukkosi velkoja? Ei kukaan oo noin tyhmä.

Vierailija
5/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina, miten sitä voi ihminen ottaa huomaamattaan velkaa? Sitten "herätään", niinkuin velat olisivat joku yllätys.

Vierailija
6/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin n. 35000€:n velan viimeisen erän alkukuusta.

Eikä mennyt kuin n. 12 vuotta!

Outoa olla velaton ja omata luottotiedot.

Vierailija
7/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2 vastaa: koska hovioikeus niin määräsi.

Ei ollut riittävää näyttöä siitä, etten olisi tiennyt asiasta. Todellisuudessa ei tiennyt yhtään mitään. Ex oli jopa pantannut omistamansa asuntomme puolikkaan ja ottanut uutta velkaa. Siihen onneksi löytyi riittävä näyttö jo käräjäoikeudessa ja ex tuomittiin mm. kavalluksesta ja asiakirjaväärennöksestä. Mut vaikka sain semmoset 80 000 euroa pois kontoltani oikeuden päätöksellä niin kyllä sitä maksettavaa jäi silti enemmän kuin riittävästi. Pahinta on ollu kuunnella exän ja hänen nyksänsä naljailua miten saivat vietyä mua 10-0. No, heidän valituksensa ei kyllä hovissa edennyt vaan kävikin päinvastoin ja homma kääntyi mun eduksi.

Oppina tämäkin täytyy kai ottaa, mut sanonpahan vaan että oli raastava kokemus, kun henkilö joka siihen asti on ollut yksi elämäsi merkityksellisimmistä, vetää maton alta täydellisesti. En usko että perusluottamus muihin palaa koskaan ennalleen.

Vierailija
8/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2 vastaa: koska hovioikeus niin määräsi.

Ei ollut riittävää näyttöä siitä, etten olisi tiennyt asiasta. Todellisuudessa ei tiennyt yhtään mitään. Ex oli jopa pantannut omistamansa asuntomme puolikkaan ja ottanut uutta velkaa. Siihen onneksi löytyi riittävä näyttö jo käräjäoikeudessa ja ex tuomittiin mm. kavalluksesta ja asiakirjaväärennöksestä. Mut vaikka sain semmoset 80 000 euroa pois kontoltani oikeuden päätöksellä niin kyllä sitä maksettavaa jäi silti enemmän kuin riittävästi. Pahinta on ollu kuunnella exän ja hänen nyksänsä naljailua miten saivat vietyä mua 10-0. No, heidän valituksensa ei kyllä hovissa edennyt vaan kävikin päinvastoin ja homma kääntyi mun eduksi.

Oppina tämäkin täytyy kai ottaa, mut sanonpahan vaan että oli raastava kokemus, kun henkilö joka siihen asti on ollut yksi elämäsi merkityksellisimmistä, vetää maton alta täydellisesti. En usko että perusluottamus muihin palaa koskaan ennalleen.

Varsinainen helmi on sillä nyksällä käsissään. Eiköhän sitäkin vielä vedätä.

Vierailija
9/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, aivan huippujuttu, että olet tuossa vaiheessa huomannut ja kohdannut tilanteen. Pidä kiinni tuosta suunnitelmastasi, vaikka se välillä tuntuisi tuskastuttavalta. 

Mä havahduin aivan liian myöhään. Silloin mulla oli ulosostossa yli 100.000 e. Pääsin onneksi velkajärjestelyyn. Velkajärjestelyn pituudeksi mulle tuli viisi vuotta. Jäljellä vielä neljä. 

Vierailija
10/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkaa 14000 pyöreesti. Takuusäätiön avulla tästä suosta pois. Miten sitä eli nuoruutensa holtittomasti, en uskonu sillon että haluan ikinä ns normi elämää! Kuinkas kävikään.

Mutta miten te UO:n kautta pystytte maksamaan? Aika sissi meininki, kun korot on niin kovat ettei velka juuri lyhene vaikka söis vaan näkkileipää.

Vierailija
11/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nuorena hölmöillyt ja ryypännyt palkat, ja eron jälkeen homma lähti täysin käsistä. Reilut 30t oli ulosotossa. Makselin sitä kautta reilut 3v ja pääsin velkasaneeraukseen. Nyt sitä kautta vuosi maksettu, ja kaksi olisi jäljellä. M32.

Vierailija
12/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti käsistä rahankäyttö, kun pääsin vakitöihin. Kerrankin oli rahaa ostaa kivaa itselle, sitten tulikin kuvioihin luottokortti ja joustoluotto.

Velkaa joku 10 000 euroa, joka meni aivan turhanpäiväisiin asioihin! Hävettää ja kaduttaa ihan hirveästi. Säästöjä 0 euroa.

N28

Vierailija
13/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinhuoltajana, opiskelijana ja yrittäjänä olen velkaantunut 46000 euron verran. Ei paljon naurata, mutta ei voi mitään. Muutama osari on ollut turhuutta, mutta muutoin velalla piti rakentaa yritystoimintaa juuri ennen kuin korona tuli kylään. Olen yrittänyt sinnitellen maksaa, mutta kohta luisun ulosoton asiakkaaksi, korot on ihan helvetistä, kirjaimellisesti. Eikä lainan korko ole vielä edes kunnolla noussut...

Vierailija
14/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jätin 30 k maksamatta ulosottoa jotka sairas yhteiskunta kusetuksillaan aiheutti. Pääsin sairaseläkkeelle josta ulosotto ei saa kuin 50 e kk. Okt muijan nimissä samoin auto. Ihan kivaa elämää maaseutumaisesti suuren kaupungin laidalla. M40

Vierailija
15/15 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kertyi velkaa yli 46000. Hain apua ja lopulta pääsin velkajärjestelyyn. Maksellut niitä jo 5 vuotta. Mutta koska on tuloja ja omistusasunto joudun maksamaan vielä monta vuotta että saan pitää kotini, asuntolaina muutettu VJ lainaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan