Terapeutti, joka todellisuudessa toivoo sinulle pahaa eikä pidä sinusta
Kokemusta tällaisesta näennäismukavasta ammattilaisesta?
Kommentit (49)
Ja joku vielä maksaa noiden "palveluista"?
Lenkkarit jalkaan ja metsään! Eihän se poista sitä, jos vaikka on tullut oman isänsä raiskaamaksi, mutta se terapeutilla käyminen, että kerta toisensa jälkeen vatvotaan samaa, ei takuulla paranna oloa!
Ja yhteiskunnan varoilla nuo "terapeutit" hankkivat itselleen mukavan elintason. Hyi h...tti!
Ei terapeutin tarvitse tykätä asiakkaastaan
Vierailija kirjoitti:
Luulet vaan. Todellisuudessa terapeuttia ei oikeasti kiinnosta, koska et oikeasti ole hänelle mitenkään läheinen, olet vain asiakas. Mutta monissa mielentrveyden ongelmissa tärkeä oire on juuri se, että kuvittelee koko maailman pyörivän oman navan ympärillä ja siksi kaikki joko rakastaa tai vihaa sua. Toipuminen alkaa siitä kun hyväksyt sen tosiasian, että oikeasti ainoa jota sun napa kiinnostaa!olet sinä. Muita kiinnostaa heidän omat napansa.
Näinhän se on. Mielisairaan maailma pyörii oman itsensä ympärillä vaikka todellisuudessa ei hänestä yleensä ottaen ole kukaan kiinnostunut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tokalla käyntikerralla avauduin todellisista ajatuksistani ja hän ihan silminnähden kavahti minua, vaikka en kyllä mielestäni sanonut mitään minkä pitäisi kokenutta terapeuttia järkyttää. Siihen jäi terapia.
Minulle on myös terapetutti reagoinut selvästi niin, että ymmärsin hänen halveksuvan ja jopa inhoavan minua. Kerroin tämän myös lopettamisen syyksi; ei voi esittää edes teoriassa näytelmää ymmärryksestä, jos taustalla on tuollaisia tunteita.
Terapeutin ensisijainen tarkoitus ei olekaan alkaa ymmärtää sinun näkökulmaasi, vaan auttaa sinua ymmärtämään itseäsi ja tilannetta, omia tunteitasi. Esim miksi jokin aiheuttaa sinussa voimakkaan reaktion. Jos möksähdät heti kun tehdään tällaisia sinun tunteitasi aktivoivia kysymyksiä tai huomioita, niin terapialle ei ole kovin hyvät edellytykset, vaan kannattaakin lopettaa.
Jos kaipaat myötäkarvaan silittäjää, joka vain vahvistaa sinun valmiita ajatusmallejasi, niin jokin muu vaihtoehto.
Ap taitaa olla mielisairas joka tahtoo pahaa kaikille. Sitä saa mitä tilaa.
Joskushan se asiakas on siellä terapiassa juuri sellaisten ongelmien vuoksi ja siinä vaiheessa elämää että ei halua kuulla mitään ja kuvittelee omiaan. Tai haluaa kuulla tiettyjä asioita. Sehän ei ole terapeuttien tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
Ja joku vielä maksaa noiden "palveluista"?
Lenkkarit jalkaan ja metsään! Eihän se poista sitä, jos vaikka on tullut oman isänsä raiskaamaksi, mutta se terapeutilla käyminen, että kerta toisensa jälkeen vatvotaan samaa, ei takuulla paranna oloa!
Ja yhteiskunnan varoilla nuo "terapeutit" hankkivat itselleen mukavan elintason. Hyi h...tti!
Juu ei. Minä maksoin ihan itse sen 100 euroa kerta. Ja lopetin, kun huomasin että hän vain näytteli.
Onkohan terapiasta mitään hyötyä ap:lle jos asenne on tuollainen että pitäisi sääliä ja myötäillä??
Vierailija kirjoitti:
Jep, kyllähän noi erottaa mikroilmeistä ja metakommunikaatiosta. Kerran olen kysynyt terapeutilta suoraan mikä minussa häntä ärsyttää, koska ajoittain sortuu kierteiseen halveksuntaan. Meni aivan puihin.
Kaiken maailman hulluja "mikroilmeineen ja metakommunikaatioineen" tulee vastaanotolle, ei ole helppoa terapeutinkaan homma.
Veikkaan että ap ei tarvitse mitään terapiaa vaan kunnon lääkityksen joka vie harhat pois.
Ap olet selvästi hullu. Terapeutti taisi huomata sen.
Eikö ole ihan sama puhua ongelmistaan vaikka vanhalle nallelle. Pääasia , että sanoo asiat ääneen. Miksi siihen tarvitaan ihmistä , kallistakin, kuuntelemaan? Ei ne asiat muutu siitä terapeutille puhumisesta, lähinnä ihan turhaa.
Ja terapeutin ei tarvitse erityisesti pitää asiakkaastaan. Se että joku tuntematon toivoisi toiselle erityisesti pahaa on taas sitten varmaan yksi syy miksi siellä terapiassa ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan terapiasta mitään hyötyä ap:lle jos asenne on tuollainen että pitäisi sääliä ja myötäillä??
Ei ole, se on aivan selvä. Yleensäkin sairaan pitää itse haluta paranemista ja sitoutua hoitoon.
Mutta nykyään monet mieluummin tekevät itse diagnoosit ja päättävät oman hoitonsa, jolloin he jäävät sairaiksi.
Jos on minkäänlaista ongelmaa, voi terapeutin vaihtaa, ja kannattaa myös. Liian kallista rahan ja mielenterveyden tuhlaamista, jos vastassa itselle sopimaton ammattilainen. Ja paljonhan näissä on myös ihan kiusaajiakin.
Mun paras terapeutti on ollut ehdottomasti se henkilö, joka jo ensi alkuun teki selväksi, että puhuu suoraan ja kaunistelematta. Pyysi myös minua ilmoittamaan heti ensi tilassa, jos koen tulevani väärinymmärretyksi tai tuntuu, että kemiat eivät kohtaa.
Monenlaista yrittäjää on ollut vuosien varrella. Eräs tarvitsi nenäliinaa istunnoilla, kun eläytyi liikaa. Yhden ohje oli ruveta harrastamaan tanssia (en voi sietää tanssimista). Yksi kirjoitti luultavasti kauppalistaa joka kerta. Terapeutteja on erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, se on aivan selvä. Yleensäkin sairaan pitää itse haluta paranemista ja sitoutua hoitoon.
Mutta nykyään monet mieluummin tekevät itse diagnoosit ja päättävät oman hoitonsa, jolloin he jäävät sairaiksi.
Ammattitaidoton ja sopimaton terapeutti ei todellakaan paranna ketään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole ihan sama puhua ongelmistaan vaikka vanhalle nallelle. Pääasia , että sanoo asiat ääneen. Miksi siihen tarvitaan ihmistä , kallistakin, kuuntelemaan? Ei ne asiat muutu siitä terapeutille puhumisesta, lähinnä ihan turhaa.
Terapeutti voi auttaa huomaamaan uusia tasoja tai näkökulmia samaan asiaan, kun yksikseen ihmisen ajatukset helposti kiertävät samaa vanhaa rataa, joka ei ole ennenkään auttanut eteenpäin kohti ratkaisuja.
Vastassa voi olla itselle sopimaton ammattilainen ja silloin voikin vaihtaa, mutta ettäkö ne vihaisivat tai haluaisivat potilaalle pahaa niin ei
Taitaa olla kyse harhoista. Miksi ihmeessä tuntematon ammatti-ihminen halveksii tai inhoaa maksavaa asiakasta. Luulen että jostain harhaluuloisuusoireyhtymästä on kyse ja antipsykootti pitäisi aloittaa. Ei se terapia aina auta tuollaisessa tilanteessa jos sitä ei pysty ottamaan vastaan.