Apteekissa hyökätään heti neuvomaan vaikka sanot että et tarvitse apua
Kävin apteekissa ja olen kipeä joten yritin päästä siltä alle 2 minuutissa pois.No, se ei onnistunut kun taas vaihteeksi yli innokas aspa tuli siihen viivyttämään minua vaikka sanoin hänelle että kiitos en tarvitse apua ja tiedän mitä olen hakemassa.Silti alkoi esittelemään Buranapakettia.Ärsyttää.
Kommentit (66)
Kosmetiikan ostaminen apteekista on ihan kauheata. Vaikka olisit vuosia käyttänyt jotain tuotetta, niin sitä on pakko tulla opastamaan. Tai jos erehdyt kysymään jonkun ihan mitättömän asian, niin eikös lähdetä hakemaan takahuoneesta jotain suurempaa asiantuntijaa, joka osaa opastaa juuri sen tyyppisen tuubin kierrekorkin avaamisnopeudessa. Tilaan jatkossa aina netistä.
Minulla oli kerran hiiva ja tahdoin vain luikkia puikkoineni kassalle,piilottaa ne kassiin ja mennä nopeasti kotiin. Eikös joku farmaseutti tule siihen kiekumaan että voiko auttaa? Onko teillä ennen ollut hiivatulehdusta?
Joo huuda nyt vielä kovemmin että kaiki varmasti kuulee,miten tällä naisella tässä haisee ja kutisee paikat!
Vierailija kirjoitti:
Niillä on europiiska. Myynnit
kirjataan hyökkääjän piikkin
ja se saa prosenttinsa.
Miten se tapahtuu? Nehän heiluu hyllyjen välissä ja asiakas menee sit kassalle. Mihin ne suosittelut ja lörpöttelyt kirjautuu? Ei pidä paikkaansa.
Tässä asiassa tietenkin olisi hyvä huomioida intimiteettisuoja ja puhua asioista vaikka hiukan kierrellen. Mutta jos et sattunut tietämään, farmaseutin on varmistuttava siitä että oireet vastaavat hiivaa, ja että ovatko oireet uusiutuneet, koska lähtökohtaisesti jos vaiva vaivaa ensimmäistä kertaa, niin erotusdiagnoosi hiivan ja bakteerivaginoosin, tai muiden sairauksien välillä tulisi tehdä lääkärissä. Farmaseutilla olisi oikeus kieltäytyä myymästä kyseistä valmistetta jos nämä ehdot eivät hänen mielestään täyty, koska hän ei voi silloin varmistua lääkkeen tarkoituksenmukaisesta käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja se saa prosenttinsa.
Miten se tapahtuu? Nehän heiluu hyllyjen välissä ja asiakas menee sit kassalle. Mihin ne suosittelut ja lörpöttelyt kirjautuu? Ei pidä paikkaansa.
Ne kirjautuu kassajärjestelmään, jokaisella myyjällä on oma tägi minkä avulla tulista seurataan ainakin meillä.
T. Tekninen työntekijä
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kerran hiiva ja tahdoin vain luikkia puikkoineni kassalle,piilottaa ne kassiin ja mennä nopeasti kotiin. Eikös joku farmaseutti tule siihen kiekumaan että voiko auttaa? Onko teillä ennen ollut hiivatulehdusta?
Joo huuda nyt vielä kovemmin että kaiki varmasti kuulee,miten tällä naisella tässä haisee ja kutisee paikat!
Jos paikat haisee niin silloin todennäköisemmin kysymys on bakteerivaginoosista, eikä hiivasta. Hiivan kokkareinen erite on yleensä hajutonta. Tämän asian se farmaseutti varmaan haluaisi sinulta varmistaa, että osaat valita oikean valmisteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos paikat haisee niin silloin todennäköisemmin kysymys on bakteerivaginoosista, eikä hiivasta. Hiivan kokkareinen erite on yleensä hajutonta. Tämän asian se farmaseutti varmaan haluaisi sinulta varmistaa, että osaat valita oikean valmisteen.
Tuo oli kolmas hiivatulehdukseni ja aina on apteekin valmisteilla loppunut vuoto sekä kutina. Puikko kolmena iltana pildeen ja se sitä.
Minä olen kyllä iloinen siitä, että saan edes jossakin henkilökohtaista palvelua nykyisin. Minua ei haittaa yhtään, kun tullaan kysymään voivatko olla avuksi. Etenkin juuri apteekissa se on ihan hyvä asia.
Vimeksi hain sekä itselle että koiralle Ketoprofeiinia. Farmaseutti tuli selittämäään että vain yksi pakkaus, sanoinkin etä ei nämä minulle molemmat tule .No ei sitten sanonut siitä sen enempää
Vähän huvittaa että tavallista tulehduskipulääkettä saisi vain yhden ostaa, ei siellä apteekissa joka viikko rampata. Kuitenkin lääkärin reseptillä saa vahvaa Buranaakin 100 kpl
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä ei ole kyllä mitään hajua apteekin funktiosta. Heidän mielessään nähtävämmin apteekki on kuin joku ruokakauppa ja farmaseuttinen henkilökunta merkonomin tasoisia myyjiä. Ovatko ihmiset lääkärissäkin niin itsevarmoja, että eivät halua kuulla lääkärin kysymyksiä ja neuvoja kun ovat niin varmoja mikä heitä itseään vaivaa?
Farmaseutilla on lakisääteinen velvollisuus antaa lääkeneuvontaa ja eettinen ohjeistus varmistua lääkkeen turvallisesta ja tarkoituksenmukaisesta käytöstä. Farmaseutit ovat terveydenhuollon ammattihenkilöitä, ja lääkkeet eivät ole mitä tahansa kulutustuotteita. Burana voi olla "tuttu" tuote, mutta onko yhteensopimattomuudet muiden lääkkeiden ja omien sairauksien osalta tuttuja?
Ymmärrän toki apteekin intimiteettisuojan ongelmat tilojen osalta, ja usein puhunkin sen puolesta että reseptitiskien tulisi olla kelan kaltaisissa kopeissa, ja itsehoidon neuvonnassa t
Apteekissa on ihan tavallisia myyjiä. Apteekkimyyjä ei ole farmaseutti tai proviisori. He hoitavat muuta apteekkitoimintaa, kuten kassapalveluita ja lääkkeiden varastointia.
Miksi farmaseuteille on aina töitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja se saa prosenttinsa.
Ne kirjautuu kassajärjestelmään, jokaisella myyjällä on oma tägi minkä avulla tulista seurataan ainakin meillä.
T. Tekninen työntekijä
Eihän se sama tyyppi edes ole kassalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekilla on tiedonantovelvollisuus lääkkeistä. Se ei siis ole puoti, jossa sinä voisit haluamallasi tyylillä vain shoppailla, jos ostat lääkkeeitä. Käyt tilanteesi läpi asiantuntijan avulla.
Reseptilääkkeet on kaapissa ja jos on sellaisia lääkkeitä joista tarvii antaa valistusta, niin ne voi laittaa johonkin merkattuun hyllyyn kassan lähelle.
Lääkkeet, ihan vitamiinit ja ravintolisätkin on sellaisia, että niistä kautta linjan täytyy antaa valistusta. Et voi vetää vitamiineja mielin määrin. Et voi vetää lääkkeitä miten sattuu, ja kaikki lääkkeet eivät sovi yhteen. Kannattaisi ottaa se tarjottu apu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Apteekilla on tiedonantovelvollisuus lääkkeistä. Se ei siis ole puoti, jossa sinä voisit haluamallasi tyylillä vain shoppailla, jos ostat lääkkeeitä. Käyt tilanteesi läpi asiantuntijan avulla.
Reseptilääkkeet on kaapissa ja jos on sellaisia lääkkeitä joista tarvii antaa valistusta, niin ne voi laittaa johonkin merkattuun hyllyyn kassan lähelle.
Lääkkeet, ihan vitamiinit ja ravintolisätkin on sellaisia, että niistä kautta linjan täytyy antaa valistusta. Et voi vetää vitamiineja mielin määrin. Et voi vetää lääkkeitä miten sattuu, ja kaikki lääkkeet eivät sovi yhteen. Kannattaisi ottaa se tarjottu apu.
Osaan katsoa Fimeasta ihan itse.
Työtään farmaseutit tekee, mulle ei tulisi mieleenkään valittaa heidän asiallisesta neuvonnastaan.
Niin, eikä mitään yksityisyyttä kun menet avoimelle tiskille puhumaan asiasi. Varmaan 3 lähintä asiakastakin kuulee kaiken.
Vierailija kirjoitti:
Tässä asiassa tietenkin olisi hyvä huomioida intimiteettisuoja ja puhua asioista vaikka hiukan kierrellen. Mutta jos et sattunut tietämään, farmaseutin on varmistuttava siitä että oireet vastaavat hiivaa, ja että ovatko oireet uusiutuneet, koska lähtökohtaisesti jos vaiva vaivaa ensimmäistä kertaa, niin erotusdiagnoosi hiivan ja bakteerivaginoosin, tai muiden sairauksien välillä tulisi tehdä lääkärissä. Farmaseutilla olisi oikeus kieltäytyä myymästä kyseistä valmistetta jos nämä ehdot eivät hänen mielestään täyty, koska hän ei voi silloin varmistua lääkkeen tarkoituksenmukaisesta käytöstä.
Kannattaa tilata nettiapteekista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mojovassa hiivatulehduksessa haisee ihan hiiva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakkauksissa on annostelu- ja käyttöohjeet. Niissä myös on mainittu, milloin niitä ei pidä käyttää. Osaan lukea.
Apteekeissa käy paljon ihmisiä, joilla on heikentynyt toiminnanohjaus ja joille avun pyytäminen voi olla vaikeaa. Käy myös ihmisiä, jotka eivät tiedä tarvitsevansa apua, sillä myös reseptivapaisiin lääkkeisiin sisältyy riskejä.