Löydät rahaa, saat tavaraa, sinua ei muisteta laskuttaa... - Ilmoitatteko?
Käyn tässä itseni kanssa jaakobinpainia. Huomasin joku aika sitten, että meillä näkyy edelleen eräs suoratoistopalvelu, vaikka olen päättänyt tilauksen eikä laskujakaan ole enää hetkeen veloitettu. Omien asiakastietojeni perusteella minulla ei ole tilausta voimassa, mutta niin vain tuo kanavapaketti näkyy yhä telkkarissani.
Pitäisikö ottaa yhteyttä myyjään vai jatkanko katselua ilmaiseksi? Olis hauska kuulla, onko muille käynyt tällaisia sain sikahalvalla tai ilmaiseksi jotain ja miten ootte toimineet?
Kommentit (9)
No , mulle tuli kerran sanomalehti vuoden veloituksetta. Vähän mietitytti tuleeko laskua jälkikäteen , ilmeisesti huomasivat mokansa kun tilaus loppui eikä laskua kuulunut. Ottaisin yhteyttä suoratoistopalveluun ettei joudu myöhemmin maksaan. Kaikki ei ole valmiita myöntämään erehdystään vaan vyöryttävät syyn kuluttajan niskaan.
Ilmoitan. En halua vääryydellä asioita itselleni.
Ehkä palvelu on voimassa sopimuskauden loppuun?
Tuossa tapauksessa ei muuta kun jatkat ilmaiseksi vaan! Jos jossain kohtaa saat laskun, niin sitten otat yhteyttä ja sanot, että lopetit palvelun aikoja sitten.
Jos löydät lompakon kadulta, se on eri asia. Se on palautettaan aina sisältöineen. Jos kaupan kassajonossa huomaat, että edessä olevalta tipahtaa 50e seteli taskusta, niin se annetaan sille takaisin eikä sujauteta omaan taskuun.
Riippuu tilanteesta ilmoittaisinko. Sun tilanteessa ehkä en. Itsellenikin on käynyt joskus yhden aikakauslehden kanssa niin, että tuli tosi pitkään tilausjakson päätyttyä, eikä koskaan laskutettu.
Joskus olen kirpparilla / Torissa potenut hetken huonoa omaatuntoa, kun myyjä ei selvästi ole tajunnut tavaran arvoa eli myynyt muutamalla eurolla esim. jotain merkkituotetta, jonka itse olen sitten diilannut eteenpäin monta kymmentä kertaa kalliimmalla. Viimeksi ostin merkkivaatteen 2,50 eurolla ja myin 120e eteenpäin.
En, paitsi jos kyseessä on yksityinen henkilö. Esim viime pe ostin viikonlopuksi budia niin myyjä ei muistanut maksua enkä itekkään kun maisteltiin siinä ja juteltiin, kävelin takas maksamaan ku huomasin et rahat on vielä taskussa.
Yleensä lasku seuraa perässä, tietyissä saa petossyytteen lisäksi jos on asetettu viranomaismääräyksellä erityinen velvoite tarkistaa.
Olisin saanut Vaajakosken ABC:lta 12 päkin lonkeroa yhden hinnalla. Olin kuitenkin rehellinen ja sanoin siitä myyjälle
Olen löytänyt maasta muutaman älypuhelimen sekä muuta pienempää , kuten ajokortin, ja palauttanut ne suoraan omistajalleen tai sitten löytötavaratoimistoon, kun en ole saanut omistajaan yhteyttä. Viimeksi palautin baarin lattialta löytämäni kakskymppisen henkilökunnan välityksellä sen pudottaneelle vanhukselle.
Turpa kiinni ja nauti saavutetuista eduista.