Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vierastan ihmisten välistä ilmeisesti ihan normaalia elämäntapaa

Vierailija
29.07.2022 |

Joissa mennään kauppaan, tatteriin, baariin, puistoon tai uimalaan. Käytetään somea, soitellaan toisille turhanpäiväisyyksistä, käydään lomamatkoilla, arvostellaan hotelleja ja ruokia.

Miten kukaan jaksaa?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha. No millaista elämäntapaa sinä et vierasta?

Vierailija
2/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten itse elät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no hyvä asia on, että voit elää ihan omanlaista elämää, sillä ketään ei pakoteta elämään mainitsemallasi tavalla. 

Vierailija
4/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok.

Vierailija
5/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku muu hoitaa sun kauppaostoksesi?

Vierailija
6/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mä olen itse hyvin erakko enkä minäkään noista muuta harrasta kuin somea tulee vähän seurattua, Twitteriä lähinnä. Mutta en matkustele, ei kulttuuririentoja, baareja, ravintoloita (mitä nyt hampurilainen tai pizza joskus). Silti en vierasta muiden elämäntyylejä. Toivon että jokainen elää niin, mikä tekee hänet onnelliseksi. Minun elämäntyylini toimii vain äärimmäisille introverteille.

Vierailija
7/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Tuntuu, että joidenkin täytyy elää niin että on näytettävää somessa. Ovatko edes olemassa muuten?

Itse en pal somesta perusta laittelen viestejä yksitellen kelle milloinkin. En joihinkin ryhmiin. Esim sisarus whats up: muut on siellä ja sopivat tapaamisia yms. Joskus jään paitsi jostain. Voi voi. Jos eivät huomioi minua, olkoon niin.

Pitääkö aina kaiken olla niin kätevää ja helppoa? Itse kun keskityn esim sähköpostin kirjoitteluun, siitä saattaa tulla ikäänkuin kirje. Henkilökohtainen. Vain vastaanottajalle. Arvostan tälläisiä itsellekin laitettuja. Toki kirjoittelen silloin tällöin myös Oikeita Kirjeitä. Ilahduttaa saajaa todellakin.

Huh. Tulipa vuodatus.

Vierailija
8/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap. sinä tiedät noista kaikista asioista jos et itse käy noissa paikoissa?

Vierailija
9/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erilaisia persoonallisuuksia. Jotku tarvii jaksaakseen paljon ihmiskontakteja, jotkut jaksaa niistä huolimatta, ja aika moni jostain siltä väliltä. Ja jotkut luulee että ollakseen hyväksyttävä, pitää olla sitä tai tätä.

Vierailija
10/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten itse elät?

Yksin, päivä kerrallaan, ilman huolta huomisesta. Sain ajatuksen hetki sitten lähteä täältä mökiltä läheiselle luontopolulle, jonka päässä on lintutorni. Toivon vaan, että näin kylmällä säällä siellä ei ole muita.

Vierailija
11/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti elää pyhällä hengellä. Ei tarvitse käydä kaupassa.  :)

Vierailija
12/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti elää pyhällä hengellä. Ei tarvitse käydä kaupassa.  :)

Jutun juuri on siinä, että sinne kauppaan mennään yksin, ja joko aamutuimaan sellaisella hetkellä että siellä ei juuri muita ole. Ostokset maksetaan itsepalvelukassalle. Netistä ostetaan loput.

Vierailija
13/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin. En jaksa töiden lisäksi juuri poistua kotoa eli aika kuluu kotona puuhaillen, leipomista, puutarhan hoitoa, kodin kunnostusta mahdollisimman suureen omavaraisuuteen pyrkien. Ystäviä ja sukua tapaan kyllä silloin tällöin, mutta en jaksa tekemisiäni tilittää someen. Pientä elämää joidenkin mielestä, mutta mulle riittävää. Annan muiden juosta kieli vyön alla elämysten perässä.

Vierailija
14/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Tuntuu, että joidenkin täytyy elää niin että on näytettävää somessa. Ovatko edes olemassa muuten?

Itse en pal somesta perusta laittelen viestejä yksitellen kelle milloinkin. En joihinkin ryhmiin. Esim sisarus whats up: muut on siellä ja sopivat tapaamisia yms. Joskus jään paitsi jostain. Voi voi. Jos eivät huomioi minua, olkoon niin.

Pitääkö aina kaiken olla niin kätevää ja helppoa? Itse kun keskityn esim sähköpostin kirjoitteluun, siitä saattaa tulla ikäänkuin kirje. Henkilökohtainen. Vain vastaanottajalle. Arvostan tälläisiä itsellekin laitettuja. Toki kirjoittelen silloin tällöin myös Oikeita Kirjeitä. Ilahduttaa saajaa todellakin.

Huh. Tulipa vuodatus.

Eli muitten pitäisi huomioida sinun elämäntyylisi, huolehtia sinut erikseen mukaan, mutta sinun ei tarvitse itse huomioida muita?

Kylläpä kuulostaa ihanalta.

Pysy mökissäsi ja pidä turpasi kiinni. Kaikille on mukavampaa niin.

Kiitos!

Olitpas ilkeä!

Toivottavasti ei usein näin pahoja päiviä. Mikskä toista sanoo, ite on

Vierailija
15/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huh. Tulipa vuodatus.

Eli muitten pitäisi huomioida sinun elämäntyylisi, huolehtia sinut erikseen mukaan, mutta sinun ei tarvitse itse huomioida muita?

Kylläpä kuulostaa ihanalta.

Pysy mökissäsi ja pidä turpasi kiinni. Kaikille on mukavampaa niin.

Kiitos!

En loukkaannu, jos joku kysyy että lähdetäänkö vaikka festareille, mutta kuulija saattaa loukkaantua jos sanon että moinen ei minua kiinnosta.

Kutsun lapsuudenystäväni kylään kerran kahdessa kuukaudessa, se paritutuntinen menee saunoessa, eli sen verran olen valmis jonkinlaista sosiaalista kanssakäymistä ylläpitämään.

Vaikkakin, ystäväni tietää että soitan usein samana päivänä ja paikalle olisi tultava samana iltana, tai mahdollisuus tavata katoaa.

Vierailija
16/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välistä?

Vierailija
17/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, olen ihan samanlainen kuin aloittaja. Lohdullista tietää, etten ole ainoa joka ajattelee noin. Vaikea saada parisuhteitakaan jatkumaan kovin pitkään, koska normaalit ihmiset haluavat tehdä kaikkea tuota.

Vierailija
18/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, tuohan saattaa elämän aikana vaihdella paljonkin. Itsekään en nuorena pitänyt massoista enkä nauttinut ns. yksinkertaisista iloista. Jälkeenpäin ajatellen en vaan tainnut oikein nauttia mistään. Lasten kautta olen oppinut näkemään iloa vähän joka paikassa, ja nykyisin nautin aika tavallisista asioista, kuten nyt juuri vaikka keikat, teatteri, kaverit, perhe jne. Eli turhaan vierastat muiden harrastuksia, saatat vielä itsekin joskus nauttia samoista asioista.

Vierailija
19/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten itse elät?

Yksin, päivä kerrallaan, ilman huolta huomisesta. Sain ajatuksen hetki sitten lähteä täältä mökiltä läheiselle luontopolulle, jonka päässä on lintutorni. Toivon vaan, että näin kylmällä säällä siellä ei ole muita.

Hyi hitto.

Vierailija
20/23 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmeellistä tuossa on?? Ja mitä ihmeellistä on siinä ettei toimi noin. Mä en käy missään mainitsemissasi paikoissa paitsi kaupass. Ja sielläkin pääosin yksin tai miehen kanssa. En kuuna päivänä ole arvostellut hotelleja, ruokia enkä yhtään mitään. Viihdyn omissa oloissani ja mulle on tavallista ja normia käydä luontopoluilla, lintutorneilla ja muutenkin luonnossa. Ihmisiä/kavereita/ystäviä tapaan silloin kun huvittaa sekä jaksaa, oman aikatauluni mukaan.

Silti pidän itseäni ihan täysin normaalina ihmisenä ja ymmärrän että toiset ovat sosiaalisempia. En ole uniikki lumihiutale enkä erikoinen, et sinäkään.