Miten kauniisti eroon ystävästä
Minulla on yksi pitkäaikainen ystävä, nykyään vain epärehellinen kaveri ja haluan lopettaa yhteydenpidon loppuelämän ajaksi. Syitä en lähde erittelemään, muuten kuin että hän ei ole ollut ystävyyteni arvoimen millään muotoa, on kyllä mustamaalannut minua yhteisille ystävillemme, keksinyt valheellisia juoruja ja ollut monin tavoin loukkaava suustaan sekä teoistaan. Emme ole teinejä enää, vaan keski-ikäisiä, lapsettomia aikuisia.
Kommentit (27)
Kauniisti sitä ei voi tehdä, joten sama tehdä rumasti. Sano suoraan ne ongelmat, niin jos oppisi olemaan ihmisiksi.
Kylläpä täällä on tämänaiheisia aloituksia paljon viime päivinä.
Vierailija kirjoitti:
Kauniisti sitä ei voi tehdä, joten sama tehdä rumasti. Sano suoraan ne ongelmat, niin jos oppisi olemaan ihmisiksi.
Ei eroamisesta tarvitse tehdä mitään kuviteltua opetustilannetta. Kauniisti ei varmaan onnistu, mutta itse tekisin niin että en enää ottaisi yhteyttä, ja jos toinen kysyisi jossain vaiheessa miksi, niin sanoisin että en koe hänen kanssaan tekemisissä olemista enää hyvänä asiana itselleni, ja sitten joko erittelisin tai en, riippuisi siitä miltä silloin tuntuisi.
Vaihda numero tai laita estot, blokkaa se psyko somessa. Niin minä olen tehnyt.
Suoraan on sanottu, mumisee aina että en minä mitään, mi mi mi...ei ota vastuuta sanomisistaan, jakaa yksityistänumeroani ystävälleen, jotta tämä soittaisi ja morkkaisi minua hänen keksimiensä juttujen perusteella, tosin tämä ystävänsä sanoi että haluaisi itsekin jättää yhteydenpidon ko.henkilöön, se kertonee paljon.
Kyllästyin lopullisesti valehteluun, mustamaalaamiseen, puhelimitse asioideni tivaamiseen ja sen jälkeen mitätöimiseen ja haukkumiseen. Pahinta kuitenkin jatkuva valehtelu ja kokee ystävyyden niin että vain minun asioita ruodittaisiin, omasta elämästään eo halua jakaa mitään. Hyväksikäyttö taloudellisesti myös harrasteena, ei onnistu minun kanssa, siitä tein lopun. Ottaa usen "voi minua parkaa-sääliroolin ja sillä manipuloimuita ihmisiä auttamaan, antamaan asioita ilmaiseksi, tekemään halumiansa asioita jne.
Viimeinen joka riitti oli kun iloitsi lemmikkini menehtymisestä, vain julma, paha ja sydämetön ihminen voi ystävälleen sanoa että hyvä kun menetit sen, vai mitä ajattelette? Se oli lause jota en koskaan unohda.
Antaisin vaan hiipua. En itse ottaisi yhteyttä ja syyttäisin aina kiireitä kun toinen ottaa yhteyttä. En tekisi asiasta mitään draamaa.
Ei ole kaunista tapaa, ainahan se menee aika rumaksi. Jos vaan häviät ja estoja, se lienee kohteliainta. Ellet halua räyhätä hänen teoistaan.
Kyllä kaverisi on piilovihamies, ei oikea ystävä puhuisi sinulle koskaan noin, tai käyttäytyisi noin rumasti. Itse jättäisin händt välittömästi vain taakseni. Vaikuttaa katkeralta ja pahantahtoiselta aikuiselta ihmiseltä. Mietin onko hänellä mielenterveysongelmia vai täysin puhdasta kateutta että kykenee noin rumia asioita sanomaan toiselle.
Tuo ulkopuolisten sotkeminen väliinne kertoo siitä että yrittää mustamaalata sinua selkäsi takana, tämä kertoo kyllä että hän on hyvin katkera ja kateellinen sinulle.
Suosittelen jättämään tuollaisen feikki frendin heti pois läheltäsi, estot kaikkialle tai voit sanoa suoraan ettet halua hänen yhteydenottojaan enää. Älä päästä lähellesi noin myrkyllistä ihmistä.
Apltä vielä
En halua räyhätä, en halua enää kuulla mitään tästä petollisesta ihmisestä. Kyllä jätän hänet nyt vain pois elämästäni, sen verran moni on lähipiiristäni sitä ehdottanut, jopa tämä yhteinen ystävämme sanoi ettei kannattaisi häneen pitää mitään yhteyttä kun ymmärsi miten oli yrittänyt mustamaalata minua hänelle ja kerroin miten asiat oikeasti ovat. Hän sanoi että ei enää usko jos tämä henkilö minusta jauhaa, mutta on kuuntelevinaan jos on pakko, tahtoisi päästä hänkin eroon tästä toksisesta ihmisestä, mutta ei raahi sanoa tätä suoraan hänelle.
Hei!
Haluan lopettaa yhteydenpidon, koska en pidä sinua enää ystävänäni enkä halua sinua elämääni. Toivotan sinulle kuitenkin jatkoa omalla tahollasi.
Terv.
Sen jälkeen blokkaat kaikissa yhteyksissä. Älä edes odottele vastausta.
Tuo edellinen viesti ei toimi usealle, sitten soittelevat miksi laitoit näin viestin ja ethän nyt ole tosissasi, sovitaan tämä ym ym
Onko tökeröä sanoa vain että en tahdo enää nähdä tai kuulla sinusta?
Sanoin kerran yhdelle frenemylle että ole hyvä ja poistu elämästäni kun muu ei auttanut, nuo ovat usein narsistisia hyväksikäyttäjiä, jotka alkavat pyydellä anteeksi, ottavat kiellosta huolimatta yhteyttä ja yrittävät luikerrella takaisin elämääsi.
Paras sanoa suoraan ja vältellä.
Kaverisi on kiero kuin korkkiruuvi ja tuo säälin hakeminen sekä uhrin esittäminen kuuluu hänen tekniikkaansa. Ei ole oppinut olemaan rohkeasti oma itsensä vaan persoonansa hakee tukea kaikista toisista ihmisistä ja toivoo että nämä lähtisivät ns.puolustamaan häntä, manipuloiva ja ilkeä temppu, ehdottomasti tuo ei kaverisi ole.
Jatkan vielä kirjoitti:
Apltä vielä
En halua räyhätä, en halua enää kuulla mitään tästä petollisesta ihmisestä. Kyllä jätän hänet nyt vain pois elämästäni, sen verran moni on lähipiiristäni sitä ehdottanut, jopa tämä yhteinen ystävämme sanoi ettei kannattaisi häneen pitää mitään yhteyttä kun ymmärsi miten oli yrittänyt mustamaalata minua hänelle ja kerroin miten asiat oikeasti ovat. Hän sanoi että ei enää usko jos tämä henkilö minusta jauhaa, mutta on kuuntelevinaan jos on pakko, tahtoisi päästä hänkin eroon tästä toksisesta ihmisestä, mutta ei raahi sanoa tätä suoraan hänelle.
" Kyllä jätän hänet nyt vain pois elämästäni, sen verran moni on lähipiiristäni sitä ehdottanut, jopa tämä yhteinen ystävämme sanoi ettei kannattaisi häneen pitää mitään yhteyttä"
No, mitä odotat vielä tältä palstalta? Vielä uusia ja uusia aloituksia? Miksi et vaan toimi?
Kauniista en tiedä, mutta ainahan voi asiallisesti ilmoittaa, että en koe ystävyydellämme olevan tulevaisuuttaa ja lopetan sen nyt tähän, hyvää jatkoa. Ja estot päälle.
Kaikki tommoiset mäkeen. Myös semmoset mäkeen jotka valittaa, muttei koskaan tee yhtään mitään ja palvelusten (toistuvasti) kerjääjät
Miten tuo lapsettomuus liittyi asiaan? 🤔
Tätä ei voi verratakaan ap:n inhokkiystävän käytökseen, mutta kerron kuitenkin.
Mulla monikymmenvuotinen ystävätär (minäkin nainen) ja hän on melko ystävällisen oloinen ja auttelee ihmisiä eri tavoin. Elämäntilanteista johtuen oli välillä tosi pitkä aika, että emme olleet yhteydessä, mutta lähennyimme parisen vuotta sitten. Hän on utelias, ei niinkään perinteinen juoruämmä, mutta kyselee mielellään vähän kuin ohimennen ja olen ihan varma että kertoisi minunkin yksityisasioitani eteenpäin, koska kertoo minullekin muiden asioita. Olen kyllä joskus sanonut suoraan, että hei, ei nuo asiat minulle kuulu jne...Vielä ei ole ollut sellaista tilannetta, että olisin harkinnut ystävyyden lopettamista. Mutta lähinnä small talkia hänen kanssaan juttelen nykyään.
Estoon kaikissa mahdollisissa yhteyksissä. Sanaakaan ei tarvitse sanoa, tuollainen ihminen ei ansaitse sitä.