Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kerrostalojen jätehuone paljastaa - eläkeläiset ei osaa, tai halua kierrättää

Vierailija
29.07.2022 |

Muovipakkausten jhoukossa omn mitä lie pakkauksia, lasin joukossa Ikean maljakoita, haisevat Tena-pussit täyttää sekajätteen

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin muualle ne vaipat pitäisi laittaa?

Tässä taloyhtiössä asuu varmasti paljon eläkeläisiä, kun muovijätteissä on polkupyöristä telkkareihin, sekajätteissä iso pahvilaatikoita kokonaisina, Viron kaljalaatikoita purkkeineen...

Vierailija
2/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päättelit että nämä ovat eläkeläisten tekosia? Välinpitämättömiä tomppeleita on kaikissa ikäluokissa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mikä palaa menee energiajätteeseen. Nyt on energiapula ja kaikki energia tulee tarpeeseen.

Vierailija
4/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki mikä ei pala menee myös energiajätteeseen. Ne erotellaan sieltä joka tapauksessa.

Vierailija
5/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän osaketalossa asuu paljon eläkeläisiäkin. Jätteiden lajittelu toimii hyvin.

Vierailija
6/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä vaan, niin jätehuolto joutuu tekemään innovaatioita ja etsimään ratkaisuja.

On mielestäni käsittämätön, että nyt jokainen maksaa jäteyrityksille siitä, että tekee itse töitä sen eteen että heillä olisi helppoa.

Sen pitäisi olla maksimissaan kaksi luukkua, johon toiseen laitetaan maatuva jäte ja toisessa loput. Siitä eteenpäin lajitteluvastuullinen on jätehuolto.

Vierailija
7/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

82v äitini viikonloppuna kertoi, että hän oli vienyt useampaa sorttia taloyhtiön roskikseen. Valitettavasti vanhuksella oli pudonnut yksi lasiesine metallien joukkoon. Hän ei ylettänyt sitä väärästä roskiksesta noukkimaan. 

Vierailija
8/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helv..kenellä on mielenkiintoa ja aikaa penkoa kenenkään Tena vaippoja ja vielä haistella niitä?

Onneksi olen valinnut asumismuodoksi tolkun ja fiksujen ihmisten kerrostalon, eikä kukaan ole kyttäämässä kenenkään jätteitä tai jaa niitä ikäryhmittäin.

Suosittelen ap. ammatin vaihtoa ja ryhtymään jätehuoltajaksi/kuskiksi. Siinä työssä voit sydämesi kyllyydellä haistella ja tutkija toisten jätteitä, myös niiden eläkeläisten tai vauvaikäisten.

Vierailija
9/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te naiset siis oikeasti uskotte että lajittelu on joku merkittävä ekoteko? 😄

Vierailija
10/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset nimenomaan ovat tarkkoja, etenkin jos omistavat asunnot. He tietävät, että vastike nousee mikäli roskiksia pitää tyhjätä useammin jos roskat lajitellaan miten sattuu.

Vierailija
11/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki mikä palaa menee energiajätteeseen. Nyt on energiapula ja kaikki energia tulee tarpeeseen.

Eikö kaikki pala, kun laitetaan tarpeeksi asteita? Kierrätän sen, minkä pystyn järkevästi, mutta vähän ottaa pattiin paasaus kierrätyksestä, kun meidän maksama jäte menee lämmittämään naapurikaupunkia.

Vierailija
12/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä minä kolmekymppisenäkään kierrätä. Jäteyhtiö ei maksa minulle lisätyöstä, miksi minä sitä tekisin? Suomalaiset jotenkin hullunkiilto silmissä kärsivät asiasta, mikä kuuluu 100% jäteyhtiön vastuulle. 

Vierailija
13/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö kaikki pala, kun laitetaan tarpeeksi asteita? Kierrätän sen, minkä pystyn järkevästi, mutta vähän ottaa pattiin paasaus kierrätyksestä, kun meidän maksama jäte menee lämmittämään naapurikaupunkia.

Vieläkö suomesta viedään jätteitä Tallinnaan poltettavaksi

Vierailija
14/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin muualle ne vaipat pitäisi laittaa?

Tässä taloyhtiössä asuu varmasti paljon eläkeläisiä, kun muovijätteissä on polkupyöristä telkkareihin, sekajätteissä iso pahvilaatikoita kokonaisina, Viron kaljalaatikoita purkkeineen...

Meillä asuu jätepisteenbalueella paljon opiskelijoita ja muita nuoria ihmisiä. Kuun vaihteessa muutetaaan paljon. Silloin on pahvinkeräykseen laitettu usein kokonaisia, taittelemattomia pahvilaatikoita.

Vierailija
15/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne syylliset taitavat löytyä niistä tiedostavista nuorista, jotka ei välitä hevonv****a mistään. Heillä kun sitä aikaa ei ole.

Vierailija
16/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Palaa, mutta ainakin täällä energiajäte menee linjastolla magneetti, pyörrevirta, ym. erottimien läpi, joten turha erotella jotain tonnikalapurkkeja metalliastiaan.

Vierailija
17/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä vaan, niin jätehuolto joutuu tekemään innovaatioita ja etsimään ratkaisuja.

On mielestäni käsittämätön, että nyt jokainen maksaa jäteyrityksille siitä, että tekee itse töitä sen eteen että heillä olisi helppoa.

Sen pitäisi olla maksimissaan kaksi luukkua, johon toiseen laitetaan maatuva jäte ja toisessa loput. Siitä eteenpäin lajitteluvastuullinen on jätehuolto.

Eikö jo nyt lajitteluvastuun voikin siirtää jätehuololle? Josta tietenkin maksetaan. Jätemaksut jää joka tapauksessa asukkaiden maksettavaksi, joko vuokrana tai hoitovastikkeena, kun se taloyhtiössä on yhtä merkittävä kuluerä, kuin esim. vesi.

Ainakin meillä jätehuolto oli noukkinut jonkun vanhan tv sekajätteestå ja lopulta sen jätehinnaksi kertyi toistasataa euroa, kun sitä monta henkilöä pyöritteli taloyhtiössä, kun sen asukas olisi itse voinut viedä muutaman sadan metrin päähän yksityishenkilönä veloituksetta.

Vierailija
18/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusipäisin sukupolvi eli ahneet boomerit.

Vierailija
19/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä minä kolmekymppisenäkään kierrätä. Jäteyhtiö ei maksa minulle lisätyöstä, miksi minä sitä tekisin? Suomalaiset jotenkin hullunkiilto silmissä kärsivät asiasta, mikä kuuluu 100% jäteyhtiön vastuulle. 

Jätehuolto on merkittävä kuluerä taloyhtiössä ja jos kaikki jätteet lajiteltaisiin tarkasti, niin asunnon hoitovastikkeita ja vuokria saisi alennettua montakymmentä euroa kuukaudessa.

Nyt käytåntö monessa taloyhtiössä, niitä joudutaan korottamaan, kun ei viitsi lajitella jätteitä, vaan mieluimmin maksavat siitä.

Vierailija
20/40 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa sia laisia asuu meidän talossa. Ne on pahimpia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kolme