Suzuki Jimny on niin suosittu auto, että valmistaja ei pysty ottamaan enää lisää tilauksia vastaan.
https://tekniikanmaailma.fi/jimny-venyi-kysynta-rajahti-suzukin-oli-pak…
Eli autot menee kyllä kaupaksi, kun ne ovat käytännöllisiä ja oikean hintaisia. Eurooppalaiset autonvalmistajat voisivat katsoa peiliin ja miettiä miksi tarjoavat kuluttajille sellaista mitä he eivät halua ostaa.
Kommentit (14)
Auto jossa perinteiset napit ja tietokoneet vähissä ja polttomoottori keulalla...
Ei ihme että on kysyntää näiden Sähkö/tietokone vimputtimien sijaan.
Taidan itsekin harkita seuraavaksi Autoksi.
Monelle riittää Autossa ihan perustarpeet ilman ylimenevää tietokoneistusta.
Pitää muistaa että maailmassa on paljon yli 40 vuotiaitakin auton ostajia. Ei kaikki ole Teinejä.
Vierailija kirjoitti:
Aikamoinen laatikko, hinta ei päätä huimaa kuitenkaan, mikä on ok.
Köyhän miehen G-mersu. Tikapuurunko ja hyvät maasto-ominaisuudet. Ostaisin itse, mutta noiden hinnat ovat taivaissa kun tuotanto ei kohtaa kysyntää. Vanhatkin maksaa kymppitonnin.
Yli 35 vuotiaille likinäköisille Vanhuksillekin olisi kiva olla muutama muukin vaihtoehto näiden piipittävien ja vinkuvien "Warning Warning" Autojen tilalle.
kaikki ajohuomio menee kun yrittää vauhdissa Swiippailla jotain saakelin valikoita esiin. Ensin toki pitää kaivaa lukulasit esiin..
30t suomessa, ylihintainen reilusti.
Jimnyn arvo taitaa pysyä aika hyvin vaikkapa Teslaan verrattuna.
Maasturi alkaa olla Suomen tiellä jo joissain paikoissa välttämättömyys. Katumaasturikin alkaa olla liian heppoinen pahimmissa paikoissa.
Vierailija kirjoitti:
30t suomessa, ylihintainen reilusti.
Tästä julkaistaan ensi vuoden aikana sähköinen versio, Suomen verotuksen vuoksi se voi olla suosittu ajoneuvo. En vain osaa sanoa miten maasturi toimii sähköisenä, sehän nostaa painoa todella paljon.
Harry Metcalfe analysoi automarkkinoiden tilannetta:
I run a 2005 Toyota Yaris 1.3, cant see me changing it any time soon, it works..
2016 honda civic diesel has been my daily driver. 20 road tax and 65 to 70 mpg. I love it .
Moni muukin autonvalmistaja voisi vähän ottaa takapakkia ja tuoda jonkun perinteisen ja simppelin mallin markkinoille,
Veikkaan että kysyntä yllättäisi.
Vierailija kirjoitti:
Moni muukin autonvalmistaja voisi vähän ottaa takapakkia ja tuoda jonkun perinteisen ja simppelin mallin markkinoille,
Veikkaan että kysyntä yllättäisi.
Dacia taitaa olla ainoita. Siihen kai sen varsin hyvä menestys perustuukin.
Aikamoinen laatikko, hinta ei päätä huimaa kuitenkaan, mikä on ok.