Miksi käytät hajustettua huuhteluainetta?
Koitetaanko sillä peittää tunkkainen haju vaatteissa? En ymmärrä.
Kommentit (1070)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmisen haluamaan haista niin voimakkaalle, että se haisee metrien päähän ja joillekin tulee jopa paha olo siitä? Kyllä minä sen ymmärrän että halutaan pyykin tuoksuvan miedosti jollekin, mutta en sitä, että lotrataan niin että koko kerrostalon rappukäytävä haisee pyykkipäivänä ja ne vaatteet haisee vielä kuivanakin niin että pitkältä huomaa sen hajun. En ole mitenkään hajuyliherkkä, käytän joitain hajustettuja tuotteita itsekin ja suurin osa ihmisistä osaa käyttää niitä fiksusti ja kohtuudella, niin että sen tuoksun huomaa vasta ihan lähietäisyydellä. Mutta sitten on nämä jotkut jotka haisee niin voimakkaalle, ettei tee mieli mennä lähellekään.
Hyvä pointti, huuhteluainetta käyttämällä pysyy hörhöt etäällä. Näin korona-aikana pelkästään hyvä.
Jep. Miksi nykyaikana pitää mennä niin lähelle vieraita ihmisiä ylipäätään? Kukaan ei kaipaa ap:ta kylkeensä.
No esim tuossa viime viikolla lähilidlissä oli sellainen henkilö, ihan tyylikkään näköinen naisihminen joka haisi niin voimakkaalle ettei todellakaan tehnyt mieli mennä edes samalle käytävälle sen kanssa, mutta kassajonossa se itse tunki minun lähelle. Toki kyse ei luultavasti ollut pelkästä huuhteluaineen hajusta. Mutta varmaan kyse on vaan ymmärtämättömyydestä, vaikea uskoa että kukaan varsinaisesti haluaa haista niin paljon. Ja siis en todellakaan ole hajuherkkä normaalisti!
Oikein samalle käytävälle kehtasi tunkea? Oikeasti, psykiatrille mars.
with all due respect, eivät he tajua olla haisematta, eivätkä tunkematta, kuinka tajuaisivat marssia oikeaan paikkaan? -eri
Vierailija kirjoitti:
Äitini käytti pitkään todella voimakkaan hajuista pesuainetta. Jouduin pyytämään, että hän ei käyttäisi sitä, koska sain kovan päänsäryn. Hän lopetti käytön ja nyt on mukavampi olla yhdessä
Toivotaan ettei pesuaineen tuoksu ollut äitisi arjen iloja. Vanhemmilla ihmisillä tuoksujen aistiminen saattaa heikentyä, mikä saattaa selittää voimakkaan hajusteen käyttöä. No, mitäpä ei äiti tekisi lapsensa eteen...
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi ihmiset haluaa pilata vaatteensa käyttämällä huuhteluainetta. Suurimmalle osalle vaatteista se ei sovi vaan ne menevät pilalle nopeammin, ja pyyhkeiden imukyky kärsii. Pesuaineetkin on hajustettuja, eikö se miedompi pesuaineen tuoksu vaatteessa riitä, miksi pitää saada voimakas huuhteluaineen lemu?
Puolitiedostettuja fiksaatioita, kaiketi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan erään tuotteen tuoksua.
Se on jotenkin kuin äidin lämmin syli. Yritin poikamiehenä olla käyttämättä, mutta huomasin pian että puhtaat vaatteet eivät tuoksu puhtaalta ( muka ).
Intiassa krapulassa, kuumeessa ja vatsataudin kourissa sain voimia haistellessani Omolta tuoksuvaa pipoani.
Niin totta. Tuoksut ovat vahva viesti ja voivat tuoda turvallisuuden tunnettakin! Mutta erityisesti lisäävät elämänlaatua, siksi niin monet rakastavat tuoksuja ja haluavat tuoksua hyvälle. Kävelin eräänä päivänä omakotitalon ohi, pihalla omenapuiden katveessa kuivuivat pyykit, joista leijaili sanoinkuvaamattoman ihana raikas ja puhdas tuoksu tielle asti. Teki mieli mennä kysymään mistä tuoksu tuli, mutta en kehdannut.
Pyykkietikka ostoksilla nuuskin erästä uutuutta ja tunnistin tuoksun samaksi, jota olin aiemmin ihastellut. Nyt meillä leijailee sama ihana tuoksu.
Eli mieltymys pahoihin hajuihin "periytyisi", mikäli lapsuudessa on turvattomuutta. Mielenkiintoinen ajatus.
Sisälukutaito hakusessa?
Jos hajuaistin vähä-älyisyys kaipaa "ravistelua" eli voimakkaita ärsykkeitä, mutta ei niin välitä siitä, "kuka ravistelee" (mikä ärsyke).
Lasten vaatteisiin ei tarvita edes tuoksuetikkaa.
Pitääkö tuoksuetikkakin huuhdella pois?
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää, sekin on huuhteluaine... Joskin luontoystävällisempi
.
Vierailija kirjoitti:
Nämä ketjut vaan vahvistaa päätöstä jatkaa huuhteluaineen käyttöä. Joku luulotautinen ei minua määrää.
Maksaa pehmintimestä kompleksin vuoksi?
Käyttäjä42222 kirjoitti:
Mä voin huonosti kun olin päiväkodissa töissä ja joka lapsella oli voimakkaat huuhteluaineen tuoksut vaatteissa. Erityisesti haalareissa kun ne laitettiin kuivauskaappiin oli hirveä haju. Kuulostaa varmaan prinsessalta, mutta kuvittele että olet vaikka heinälle allerginen ja työkaverit toisi heinäpaaleja töihin...
Vaatteethan siis menee pilalle noista aineista, ne haurastuttaa elastaanin mikä tuo vaatteeseen joustavuuden. Että jos mietit miksi trikoo ei enää jousta niin huuhteluaineen vika.
Ehkä hänen vaatteidensa pesijällä on fobia pahalta haisemiseen - mutta ei tajua toteuttavansa pelkoaan lapsessa.
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuetikkaa ei huuhdella pois.
Vierailija kirjoitti:
Mikä saa ihmisen haluamaan haista niin voimakkaalle, että se haisee metrien päähän ja joillekin tulee jopa paha olo siitä? Kyllä minä sen ymmärrän että halutaan pyykin tuoksuvan miedosti jollekin, mutta en sitä, että lotrataan niin että koko kerrostalon rappukäytävä haisee pyykkipäivänä ja ne vaatteet haisee vielä kuivanakin niin että pitkältä huomaa sen hajun. En ole mitenkään hajuyliherkkä, käytän joitain hajustettuja tuotteita itsekin ja suurin osa ihmisistä osaa käyttää niitä fiksusti ja kohtuudella, niin että sen tuoksun huomaa vasta ihan lähietäisyydellä. Mutta sitten on nämä jotkut jotka haisee niin voimakkaalle, ettei tee mieli mennä lähellekään.
Ironista kyllä, useimmiten syynä lienee pelko ja hyväksynnän tarve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuoksuetikkaa ei huuhdella pois.
Sittenhän se on järkivalinta kaikin puolin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti, huuhteluainetta käyttämällä pysyy hörhöt etäällä. Näin korona-aikana pelkästään hyvä.
Jep. Miksi nykyaikana pitää mennä niin lähelle vieraita ihmisiä ylipäätään? Kukaan ei kaipaa ap:ta kylkeensä.
No esim tuossa viime viikolla lähilidlissä oli sellainen henkilö, ihan tyylikkään näköinen naisihminen joka haisi niin voimakkaalle ettei todellakaan tehnyt mieli mennä edes samalle käytävälle sen kanssa, mutta kassajonossa se itse tunki minun lähelle. Toki kyse ei luultavasti ollut pelkästä huuhteluaineen hajusta. Mutta varmaan kyse on vaan ymmärtämättömyydestä, vaikea uskoa että kukaan varsinaisesti haluaa haista niin paljon. Ja siis en todellakaan ole hajuherkkä normaalisti!
Ihan kamalaa! Viime viikolla minä näin kaupassa samalla käytävällä sellaisen joka oli pukeutunut oranssiin ja violettiin, oikein alkoi silmiä särkeä ja esteettinen näkemykseni sai hirveän stressin. Jouduin lähtemään siitä paikasta päivystykseen tiputukseen, järkytyin tuosta niin pahasti. Ajatella, sellainen ihminen kehtaisi tulla samaan kauppaan jossa MINÄ olin, herre gud.
Onneksi päivystyksessä oli osaava henkilökunta, he olivat hyvin myötätuntoisia ja pian lähettivät minut lepäämään sellaiseen hiljaiseen huoneeseen. Mene sinäkin päivystykseen, siellä ollaan myötätuntoisia ja lähetetään sinutkin lepolomalle pöpilään.
Miten ihmeessä huuhteluaineiden myynti on Suomessa yhä sallittua? Kun miettii millainen kuormitus ne ovat ympäristölle, kuinka paljon energiaa huuhteluaineiden pois huuhtominen vaatii, kuinpa paljon muoviroskaa kemikaalilitkuista tulee, niiden kuljetus, jne. Puhumattakaan ympäristöhaitasta hengitysilman pilaajina.
Pyykki on puhdasta pesun jälkeen vain pelkällä vedellä huuhdottuna. 💦
Ei tulisi mieleenkään huuhtoa kemikaaleilla.
Mitä voimakkaiden pehmintimien & hajusteiden päivittäinen hengittäminen tekee vauvan keuhkoille ja kehittyvälle hajuaistille?
Vierailija kirjoitti:
Pyykki on puhdasta pesun jälkeen vain pelkällä vedellä huuhdottuna. 💦
Ei tulisi mieleenkään huuhtoa kemikaaleilla.
Ehdottomasti. Pesukone on sitä varten että pyykistä saadaan aineita pois, ei lisättyä niihin kemikaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaatko lukea? Itse välttelin (ja niin muuten kaikki muutkin) kyseistä tyyppiä, mutta itseään ei tuntunut sitten kassajonossa olla tarvetta pitää etäisyyttä. Kuten sanottua, suurin osa ihmisistä siis haisee ihan miedosti eikä häiritse. Jotkut harvat ihmiset vaan haisee niin voimakkaasti hajusteelle että se haju on vaan paha.
Eli mieltymys pahoihin hajuihin "periytyisi", mikäli lapsuudessa on turvattomuutta. Mielenkiintoinen ajatus.