Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Paljonko olet varannut ruokaa ja muita tarvikkeita ensi talveksi?

Vierailija
28.07.2022 |

Silmälläpitäen inflaatiota?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut lennot ensi talveksi ulkomaan lämpöön edullisempien hintojen äärelle. Miksi jäisin Suomen talveen maksamaan lämmityksestä ja hurjasti kallistuvaa ruokaa.

Hurjasti kallistuva :D:D:D:D:D:D:D

???

Aaa... Olit niitä, joilla medialukutaito on pyöreä nolla. No nyt ymmärrän paremmin. 

Ruoka on kallistunut kesällä ja mediasta kuultua, että kallistuu syksyllä vähintään 10 % lisää.  Kerrotko mitä tarkoitat medialukutaidolla tässä yhteydessä?

Uskot sokeasti kaiken, mitä mediasta kuulet=medialukutaito nolla. Jo se, että sinun tarvitsee kysyä, mitä medialukutaito tarkoittaa, kertoo, ettet osaa sitä harjoittaa ollenkaan. 

Vierailija
62/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota-aikana jotkut kasvattivai sikaa kerrostalon kellarissakin. Ei se varmaan sallittua ollut, mutta useimmiten katsottiin läpi sormien. Ryhdyn varmaan samaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä teistä, mutta minä ainakin syön vuoden päästäkin oliiveja, nautaa, hyvää pastaa, riisiä, lohta, kanaa, basmatiriisiä, kananmunia, oliiviöljyä, monipuolisesti vihanneksia ja hunajaa/mausteita jne.

Vierailija
64/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo enää muutenkaan kahvia, on alkanut maistua pahalta.

Mutta papuja ym. kuivatavaraa on yksi kaapinovellinen lattiasta kattoon asti hankittuna, mausteita, tom.säilykkeitä ja sen sellaista.

Vierailija
65/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normaali kotivara on (+lääkkeitä), ei muuta. IS ym. roskalehdet maalailevat nälänhätää ensi talveksi ja inflaatiosta valitellaan jonain suurena katastrofina (vaikka se on vielä maltillinen; vrt. Viro yli 20%) mutta totuus on että suurimmalla osalla suomalaisista riittää ostovoimaa vielä hyvinkin. Ärsyttää nämä maailmanloput: korona, sota ja nyt inflaatio. Hengissä ollaan näistä huolimatta ja vessapaperiakin riittää.

Suomessa vielä mietoa..

"Turkin inflaatio nousi kesäkuussa lähes 79 prosenttiin taustalla presidentti Erdoganin omalaatuinen talouspolitiikka"

Vierailija
66/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen varannut lennot ensi talveksi ulkomaan lämpöön edullisempien hintojen äärelle. Miksi jäisin Suomen talveen maksamaan lämmityksestä ja hurjasti kallistuvaa ruokaa.

Hurjasti kallistuva :D:D:D:D:D:D:D

???

Aaa... Olit niitä, joilla medialukutaito on pyöreä nolla. No nyt ymmärrän paremmin. 

Ruoka on kallistunut kesällä ja mediasta kuultua, että kallistuu syksyllä vähintään 10 % lisää.  Kerrotko mitä tarkoitat medialukutaidolla tässä yhteydessä?

Uskot sokeasti kaiken, mitä mediasta kuulet=medialukutaito nolla. Jo se, että sinun tarvitsee kysyä, mitä medialukutaito tarkoittaa, kertoo, ettet osaa sitä harjoittaa ollenkaan. 

Ei hintojen muuttumisen havaintoon mediaa tarvita. Kun käy ruokaostoksilla viikottain voi kyllä huomata hintojen kallistumisen.

Vierailija
67/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juur mittään, kun aion olla yhteiskunnan kivijalka ja maksaa ruuasta.

Kaikki ei voi kuitenkaan hamstrata kaikkea etukäteen.

Joskus sitten punnitaan, pärjäsikö tässä pelissä paremmin ahneet ja itsekkäät vai kaltaiseni vastuunkantajat. Sen todellisen vastuun, ei minkään oman perseen puolesta kannetun.

Vierailija
68/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 ämpäriä mustikoita ja 4 laatikollista vadelmaa. Pysytään hoikkina!

Vierailija
69/69 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juur mittään, kun aion olla yhteiskunnan kivijalka ja maksaa ruuasta.

Kaikki ei voi kuitenkaan hamstrata kaikkea etukäteen.

Joskus sitten punnitaan, pärjäsikö tässä pelissä paremmin ahneet ja itsekkäät vai kaltaiseni vastuunkantajat. Sen todellisen vastuun, ei minkään oman perseen puolesta kannetun.

Olenhan minäkin maksanut ruuasta. Ei se varastamalla ole meille tullut vaan ihan rehellisesti ostamalla ja maksamalla.

Minä olen itsekäs siis mielestäsi? Näistä varastoista syö itseni lisäksi lapseni, puolisoni, isäni ja tätini miehineen.