Kvtes ja palkankorotukset - vääntäkää rautalangasta
Kvtesin yleiskorotukset, palkkaohjelma, järjestelyerät jne. Miten paljon palkka todellisuudessa nousee joka vuosi? Vääntäkää rautalangasta, että ymmärrän.
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Huikeat 2% tänävuonna. Ja nekin vasta lokakuussa. Umpisurkea sopimus :( tuosta oikein "taistelivat", kuulosti olevan vaikeaa saada edes tuo perusyleiskorotus. Aivan uskomatonta ja tohon suostuivat!!? Miksi?
Ja ensivuonna 1.9% ja muka seuraillaan muiden esim.kunta-alan neuvotteluja. Mutta jos menestys oli tuota luokkaa niin ei se ton kummempi ole ensivuonnakaan. Luu jäi käteen.
Liiton maksut on kyllä kelvanneet, mutta näitä neuvottelijoita ei kehumaan pääse. Hävetkää!
Älä soittele turpaasi, et ole edes töissä.
Tuo kunta-alan sopimus KVETS on erittäin hyvä.
Näissä oloissa suorastaan erinomainen.
Kerrankin kunnon korotukset.
Kommentoija vois katelka mitä muut alat ovat saaneet ja millaisen sopimuksen tehneet.
Syksyllä työmarkkinaneuvottelut jatkuu, edelleen voi seurailla millaisia sopimuksia yksityiset alat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna kesäkuusta alkaen 2 % eli meille ainakin tulee ensi palkassa kolmet 2 % korotukset eli kesä, heinä, elo takautuvasti. Syyskussa normaali palkka 2 % korotuksella.
Sitten syksyllä lokakuussa tulee järjestelyerä joillekin (saajaryhmät sovitaan yhdessä liiton + työnantajan kanssa) ja se korotus on 0,53 %.
Sitten seuraavaksi ensi kesänä eli 6/2023 taas tulee korotus 1,5 % kaikille ja taas 0,4 % sovitaan yhdessä ketkä saavat.
Ja 6/2024 tulee vielä samanlainen setti kuin tuo edellinen vuosi eli 1,5 % kaikille ja 0,4 % sovitaan yhdessä saajat.
Mutta sitten jos esim. paperimiehet saavat korkeampia korotuksia v. 2024 mennessä, meidän palkankorotukset nousevat samassa suhteessa.
Mitä se sitten on erilaisissa palkoissa? Esim.2150€/kk tai vaikka 2580€/kk saavalla?
Summat revitty hatusta, mutta esimerkkeinä.
Siis etkö osaa itse laskea omaan palkkaasi 2% lisäystä?
Esim. 2150e x 1,02 = 2193e
ja 2580 x 1,02 = 2631e
Olen varhaiskasvatuksen opettaja ja me saimme nyt siis sen 2% korotuksen. Verojen jälkeen siitä jää käteen alle tuo minimi40€, mitä on kovasti toitotettu, jotta kiitti vaan.
Olen sosiaalityöntekijä ihan ihan tyytyväinen jo siihen, että työnantajan vaatima työajan pidennys saatiin torjuttua.