Mitä mielestäsi kuuluu ristiäisten tarjoiluihin? Mitä olet itse tarjonnut tai mistä vieraana pitänyt?
Jos ristiäisinä on kahvitilaisuus niin millaisia tarjoiluja niissä olisi hyvä tarjota? Mitä itse toivot tai olet tarjonnut?
Voi laittaa pitemmänkin menun tai yksittäisiä tarjoiluja, jotka ovat mieleen. Makeita ja suolaisia.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ristiäiset on pidetty niin pienellä porukalla, että ei ole tavallista kahvipöytää erikoisempia tarjottavia ollut kuin täytekakku ja voileipäkakku. Ei pienen vauvan äiti voi raataa mitään pitopöytää, ja kukapa muu ne laittaisi?
Haista paska!
Miksi vastasit noin asialliseen kommenttiin. Ei perusteluita vaan haistattelua. Mistä kenkä puristaa, etko ole saanut pitkään aikaan`?
Ei pienen vauvan äiti voi raataa mitään pitopöytää, ja kukapa muu ne laittaisi? Tämän lisääminen viestin loppuun oli hippasen turhaa.
#pahinmarttyyrisittenjeesuksen
Vierailija kirjoitti:
Meillä ristiäiset on pidetty niin pienellä porukalla, että ei ole tavallista kahvipöytää erikoisempia tarjottavia ollut kuin täytekakku ja voileipäkakku. Ei pienen vauvan äiti voi raataa mitään pitopöytää, ja kukapa muu ne laittaisi?
No kyllä mä leivoin kaikenlaista enkä kokenut raatamiseksi. Olin hyvässä kunnossa, virkeä ja pirteä ja virtaa piisasi. Eikä tämä ole kehu, kai mulla oli tuuria että olin hyväkuntoinen ja lapsi melko helppo tapaus. Ja anoppi halusi leipoa kanssa joten kivasti siihen pöytään tuli tarjottavaa.
Mutta joo, alkuperäiseen kysymykseen vastaan että ihan oman jaksamisen ja innon mukaan pöytä koreaksi. Suolainen piirakka, täytekakku ja jotain hyviä pikkuleipiä, nekin riittää. Mutta toki enemmänkin saa laittaa jos jaksaapi. Voihan ne tarjottavat, tai osan, tilatakkin jostain.
Viime viikonloppuna oli rippijuhlat ja niissä tarjottiin suolaisena karjalanpiirakoita munavoilla ja voileipä kakkua. Sitten oli täytekakku, juustokakku ja näille gluteenittomat vaihtoehdot sekä kolmensortin keksejä. Eiköhän tuolla kattauksella menisi ristiäisetkin.
Tykkäättekö voileipäkakusta?
Tuntuu kermakakun kaverina melko kermaiselta menulta. Toki perinteinen. Kaipaatteko ihan tavallista leipää tai salaattia kylkeen?
Kunhan konjakkia on pöydässä niin kaikki on kunnossa.
Me tilattiin hellepäivän ristiäisiin voileipäkakku ja suklaakakku yrittäjältä, joka teki kakkuja kotonaan. Löytyi somen kautta ja ei tullut lopulta kalliiksi. Lisäksi tarjolla oli salaattibaari (sai koota mieleisensä annoksen), suolaista piirakkaa, marjoja, lusikkaleipiä ja paria sorttia klassikkokonvehteja. Konvehteja ei juuri mennyt, muuten tarjottava teki hyvin kauppansa. Suolaista tarjottavaa menee usein enemmän kuin makeaa. :)
Pidä nyyti kestit kutsuvieraille. Jokainen tuo itse sen mitää juhlissa haluaa syöädä juoda.Eikä jää emännän harteille kaikki ,eikä miehen kukarolle.Usassa on jo 40 vuotta ollut tapa kun kokonutaan yhteen sovitaan mitä porukka tuo.Kyse oli ihan rikasta perhe: 40v sitten.. Joiden luona käytin pii laaksossa. Vierailumme Usa ja perhe vei sinne juhlaan meidät.Suomessa yliopiskelijolla vasta eli sama.Itse ole pitänyt myös samalla systemillä.Tosin kuiskittu onko se rahaton?
Vierailija kirjoitti:
Tykkäättekö voileipäkakusta?
Tuntuu kermakakun kaverina melko kermaiselta menulta. Toki perinteinen. Kaipaatteko ihan tavallista leipää tai salaattia kylkeen?
Päiväkahville en todellakaan kaipaa salaattia kylkeen. Pitää osata erottaa kahvitilaisuus ja ruokatilaisuus toisistaan.
Vierailija kirjoitti:
Pienen vauvan isä tai pitopalvelu?
Mitä suolaista tarjota? Mikä maistuu? Mieluummin voileipäkakku vai esimerkiksi tomaatti-fetapiirakka tai mozzarellapiirakka?
Vierailija kirjoitti:
Mitä suolaista tarjota? Mikä maistuu? Mieluummin voileipäkakku vai esimerkiksi tomaatti-fetapiirakka tai mozzarellapiirakka?
Onko sulla kyselyikä? Mitä jos tekisit ihan sitä mistä itse tykkäätte?
Vierailija kirjoitti:
Itse tykkäisin enemmän piirakasta 😊
Riisipiirakat munavoilla tai voileipäkakku ovat olleet aika vakiot ja mielestäni oikein herkullisia. Toisinaan on lisäksi suolaista piirakkaa (kinkku yleensä), mutta ei itselle niin mieluista.
Itse tarjottiin lohivoileipiä (graavilohi muistaakseni) ja kaikki meni. Lisäksi oli voileipäkakku.
Tärkeää on, että on suolaista ja makeaa. Makeasta en niin välitä, mutta se perinteinen mansikkakakku on oikein hyvä valinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ajatus, että isäni olisi huolehtinut meillä ristiäistarjoiluista. Kattaus olisi ollut kokolailla tämä:
uunilenkkiä
HK:n lihapiirakoita
kaupan pullapitko kokonaisena (vieraat voi siivuttaa itse)
Domino-keksipaketti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naurattaa ajatus, että isäni olisi huolehtinut meillä ristiäistarjoiluista. Kattaus olisi ollut kokolailla tämä:
uunilenkkiä
Domino-keksipaketti
Tuossa tapauksessa vaihtoehdoksi jää pitopalvelu. :D Meillä kyllä mieskin osaisi kivat ja tyylikkäät tarjoilut järjestää, tottakai erinäköiset kuin minulta tulisi. Yhdessä tehden yleensä paras tulos, kun on kaksi erilaisia päätä ideoimassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uunilenkkiä
Domino-keksipaketti
😂 Mun isä.olis laittanut pöytään limpun ja voipaketin sekä Suomi-lenkkiä, josta jokainen voi leikata tuhteja siivuja limpun päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
uunilenkkiä
Domino-keksipaketti
Tuossa tapauksessa vaihtoehdoksi jää pitopalvelu. :D Meillä kyllä mieskin osaisi kivat ja tyylikkäät tarjoilut järjestää, tottakai erinäköiset kuin minulta tulisi. Yhdessä tehden yleensä paras tulos, kun on kaksi erilaisia päätä ideoimassa.
Kirjoittaja tarkoittikin omaa isäänsä, ei miestään.
Ihanat tarjoilut teillä molemmilla.