Tiedättekö tunteen - pikahommat ennen kuin mies tulee töistä kotiin :D
Olen lomalla, mies ei. Valehtelematta makasin vain taas koko päivän sohvalla lukemassa kirjaa. Puoli tuntia ennen miehen kotiutumista tein pikameikin, laitoin hiukset, vaihdoin päivävaatteet, tiskasin, tyhjensin pyykkitelineen, järjestelin kaikki loputkin paikat ja laitoin kahvin tippumaan. Nyt esitän täällä että olen ollut hirveän touhukas koko päivän :D
Kommentit (45)
Mun miehellä oli yhtenä lomapäivänä vain yksi kotityö ja se alkoi tekemään sitä vasta, kun tulin kotiin. Muun ajan lomaili. Kuulemma odotti tuloani, jotta näkisin hänet työntouhussa, arveli näyttävänsä siten ahkerammalta.
Tiedän tunteen ja toimin samalla tavoin.
Kivempi toiselle tulla kotiin, kun tuoksuu kahvi ja paikat järjestäyksessä. Minusta on myös kiva itsestä tulla töistä kotiin, jos puoliso on kotona ja likaiset astiat eivät ole näkyvissä ja puolison aamupalan murut pöydällä.
Ärsyttää, jos joutuu heti töistä tullessa alkaa siivoamaan toisen sotkuja, etenkin jos toinen on ollut koko päivän kotona.
Meikkaan myös vähän.
Vierailija kirjoitti:
Voisitko, ap, ihan oikeasti selittää, miksi sinun pitää esittää lomalla käyttäneesi päivän tehokkaasti. Lomallahan nimenomaan saa vaikka lukea koko päivän kirjaa.
En ole ap, mutta teen samallalailla. Mies alkaa valittaa ja huokaillen siivota ja paiskoa tavaroita, jos ne ovat levällään Ja astiat ei tiskissä.
Huh hyvä, tänään en ole tehnyt yhtään mitään.
Ja miksi pitäisi jos muutkaan eivät tee, mulla on tapana yli ajatella asioita että mulle suututaan jos en tee heti sitä hommaa. 😁
Siitä on tullut stressiä.
- Nainen
Olen kotirouva eikä minun tarvitse feikata eikä meikata ennen kuin mies tulee töistä kotiin. Kotityöt olen yleensä siihen mennessä tehnyt, jos nyt jotakin tehtävää on ollut. Päivisin en koskaan makaa sohvalla, mutta istun joskus lukemassa ulkona tai sisällä. Olisi hirveätä jos pitäisi teeskennellä jotakin.