Tiedättekö tunteen - pikahommat ennen kuin mies tulee töistä kotiin :D
Olen lomalla, mies ei. Valehtelematta makasin vain taas koko päivän sohvalla lukemassa kirjaa. Puoli tuntia ennen miehen kotiutumista tein pikameikin, laitoin hiukset, vaihdoin päivävaatteet, tiskasin, tyhjensin pyykkitelineen, järjestelin kaikki loputkin paikat ja laitoin kahvin tippumaan. Nyt esitän täällä että olen ollut hirveän touhukas koko päivän :D
Kommentit (45)
No en todellakaan tiedä. Miksi lomalla ei saisi lukea koko päivää, jos huvittaa? Tietysti on ihan kiva, että lomailija huolehtii isommasta osasta kotitöitä eikä ainakaan pakota omia sotkujaan puolisoa katsomaan, mutta kyllä loman tarkoitus on rentoutuminen ja kukin tekee sen tavallaan. Itse en laittaudu kotona edes työpäivinä, jos ei ole asiakaspalavereja.
Miksei lomalla saisi vaan löhötä ja lukea kirjaa??
Vierailija kirjoitti:
Luulin otsikon perusteella jotain ihan muuta...
Minä myös ajattelin, että ottaa pikaiset jonkun vieraan kanssa ennen puolison paluuta.
En kyllä tiedä tunnetta. Kiva tietysti miehelle tulla siistiin kotiin jossa nätti vaimoke odottaa valmiina palvelemaan?
Jos teet puolessa tunnissa kaiken tuon, niin ihan sama se olisi jos tekisit ne aamulla kun heräät, ja sitten löhöäisit lukemassa kirjaa koko loppupäivän siihen asti kun menet nukkumaan? Eihän tuossa ole mitään muuta mitä sun pitäisi touhottaa, järjettömän helpot ja nopeat kotityöt, monet nyysää ihan turhaa jopa kaksi tuntia päivässä kaikenmaailman "kotitöitä".
Olisi varmaan joskus pitänyt olla mies joka käy töissä.
No, en kyllä tiedä tuollaista tunnetta, en itse toimi noin. Herää kysymys ap:ta kohtaan. Onko sinut kasvatettu johonkin suorittaja-rooliin tai annettu joku ihme vuosisadan takainen malli naisen roolista? Että lomallakaan ei saisi näyttää aitoa rentoutta tai lorvailua, ja pitäisi meikata, miksi ihmeessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulin otsikon perusteella jotain ihan muuta...
Minä myös ajattelin, että ottaa pikaiset jonkun vieraan kanssa ennen puolison paluuta.
Minä luulin että itsekseen.
Vierailija kirjoitti:
En ottaisi akkaa, jonka mielestä minun pitäisi viettää lomapäiväni jotenkin "touhukkaasti".
Luulen, että akan ottaminen ei ole ihan to do -listasi kärkipäässä muutoinkaan.
Mitäs sitten tapahtuu jos mies yks kaks yllättäen päättääkin tulla kotiin sen puoli tuntia etuajassa?
Olispa mullakin tuollainen mies joka välittäisi siitä mitä teen kotona ollessani. En usko että on olemassa mitään mihin mies reagoisi mikäli se ei kosketa hänen elämäänsä.
Voisin vaikka ryypätä viikon putkeen halutessani ja nukkua keittiön lattialla ilman että mies sanois yhtään mitää .
Vierailija kirjoitti:
Minä teen samaa, mutta olen mies. Avovaimo luulee, että kotityöt ovat rankkoja. Enkä halua pilata tätä.
Parastahan tässä on se, että lukuisat ihmiset tekevät samaa ja jotkut jopa vertaavat kotitöitä ja palkkatöitä suoraan toisiinsa :)
Lapsia on vain yksi esikouluikäinen. Sekin tosin auttaa tässä. Jostain syystä ihmiset pitävät oman lapsen hoitamista ja läsnäoloa ja opettamista jne. jokseenkin epämiellyttävänä asiana.
Sinulla on yksi lapsi, ja hänkin jo eskari-ikäinen, ilmeisesti varsin tervekin vieläpä. Ei ne kotityöt ja lapsen hoitaminen tuossa vaiheessa enää rankkoja ole, jos ei niistä tee rankkoja.
Mutta jos on vaikkapa 3 alle 5v, joilla terveysongelmia, voi elämä olla rankkaa, vaikka tekisi vain sen, mikä on hengissä pysymisen kannalta välttämätöntä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sinun pitää meikata miestäsi varten? Muutenkin outoa touhua teillä.
AP kuvittelee olevansa niin ruma, että luulee miehen järkyttyvän, jos näkee AP:n ilman meikkiä.
Meillä käy naapurin vaimo pikaisesti aina kun oma vaimo on töissä.
En tiedä tuota tunnetta. Kun minä olen lomalla, niin minä todellakin olen lomalla enkä esitä touhunneeni puuhakkaana koko päivän. Minä siemailen gin tonicia, luen dekkareita ja rentoudun. Kotihommat hoidetaan miehen kanssa yhdessä, ihan niin kuin arjessakin.
Ite nukun lomalla pitkään ja mies valittaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä ettet ole suhteessa oma itsesi, vaan esität miehellesi jotain täydellisen naisen -roolia. Missä muissa asioissa mahdat hänelle valehdella?
Humanistina kiinnittää huomiota että kirjan lukeminen on salattu pahe. Itselleni kirjan lukeminen olisi ilon aihe. Kaikille kirjan lukeminen ei ehkä tarkoita samaa, joku voi lukea pari sivua, joku puoli kirjaa.
Ap:lle taas kotityöt ja laittautuminen voivat olla oikeaa tekemistä? Voi sellaisia ihmisiä varmaan olla paljon.
Miksi lomalla pitäisi olla touhukas. En ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa siltä ettet ole suhteessa oma itsesi, vaan esität miehellesi jotain täydellisen naisen -roolia. Missä muissa asioissa mahdat hänelle valehdella?
Humanistina kiinnittää huomiota että kirjan lukeminen on salattu pahe. Itselleni kirjan lukeminen olisi ilon aihe. Kaikille kirjan lukeminen ei ehkä tarkoita samaa, joku voi lukea pari sivua, joku puoli kirjaa.
Ap:lle taas kotityöt ja laittautuminen voivat olla oikeaa tekemistä? Voi sellaisia ihmisiä varmaan olla paljon.
Toisena humanistina herättää huomiota, miksi ap on suhteessa, jossa hänet hyväksytään vain ulkoisten suoritteiden kautta? Oli hyväksyjä sitten ap itse tai hänen miehensä.
Hauska trolli taas tällekin päivälle? Miksi muuten feikkaat lomallasikin?