Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen yhteinen kesäloma miehen kanssa eikä mies halua suunnitella mitään reissuja

Vierailija
28.07.2022 |

Pettynyt olo. Vetoaa siihen että keväällä käytiin kaksi 4pv reissua kun sattui vapaat samaan aikaan niin nyt ei kuulemma tarvitse tehdä mitään. Rahasta ei ole kiinni, tienataan molemmat noin 60k vuodessa. Ystäviä minulla ei ole matkaseuraksi ja olin ajatellut aiempien yksin vietettyjen kesälomien jälkeen että ihanaa kun nyt 4viikkoa aikaa ja voimme vapaasti lähteä minne mieli tekee eikä tarvitse päivämääriä katsella. Mökkeilykin olisi riittänyt jos lämpötilat pysyisivät yli +20 asteessa, mitä nyt ei näytä olevan.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään itse reissata ja olisi ihan kauheeta, jos loma menisi kotona maatessa. En rentoudu makoilemalla, vaan irrottamalla itseni tavanomaisesta ja mitä aktiivisempaa lomaa, sitä enemmän rentoudun, kun ei ehdi esim. töitä ja kotiasioita miettimään.

Olen ollut muutamassa pitkässä parisuhteessa ja järjestään miehet on alkuun reissanneet mukana ja muka tykänneet myös reissata. Ajan kanssa huomaan, että mies on hirveä jarru. Ei aidosti tykkääkään reissata, alkuun vaan varmaan mun mieliksi reissasi.

Ihan tyhmää, hukkaa vaan molempien aikaa, kun suhde päättyy, kun saan tietää hänen olevankin sohvaperuna.

Mulla taas juuri toisinpäin, en rentoudu ollenkaan matkoilla, ne on pelkkä stressiä mulle. Kotona tutuissa ympyröissä on mun rentoutumispaikka. Nuorena en ollut tällainen, 20-30 v. olin kova matkustelemaan. En viihtynyt kotona muutenkaan juuri yhtään, aina jossain menossa harrastuksissa tms. Vielä kolmikymppisenä vähän kiinnosti jotkut matkat mutta harvoin. Nyt nelikymppisenä ei kiinnosta ulkomaanmatkat enää yhtään. Mökki (jollaista nuorena vannoin inhoavani) on kyllä alkanut kiinnostaa, siellä olisi kiva möllöttää koko kesäloma.

Minä olen ihan samanlainen ja onneksi mieskin. Ostettiin mökki nelikymppisenä ja siellä vietetään aikaa, kun haluaa vaihtelua kotiympyröihin. Hyvin harvakseltaan, eli muutaman vuoden välinen saatetaan matkustaa edelleenkin, mutta ei siihen ole samanlaista paloa kuin nuorena.

Minäkin haluaisin mummonmökin, mutta ei ole vakituista työpaikkaa ja toimeentulotukea ei saa, jos on mökki ja sitä voi tarvita. No, ostan vähintään 6 vaatetta joka kuukausi ja sisustustavaroita. Tämä on varmaan sitä Suomen vihreää politiikkaa.

Vierailija
62/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki haluu reissata ja jos miettii mitä riskejä ulkomailla on tässä maailmantilanteessa niin ei reissaaminen ole edes järkevää...

Ja jos suhde näyttää siltä että molemmat ovat liian erilaisia niin kannattaa vaihtaa tai olla sinkkuna...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

120k tienaava talous - taitaa perustua suhde siihen että molemmat tienaa no se onni ei kauaa kestä...

Vierailija
64/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tykkään itse reissata ja olisi ihan kauheeta, jos loma menisi kotona maatessa. En rentoudu makoilemalla, vaan irrottamalla itseni tavanomaisesta ja mitä aktiivisempaa lomaa, sitä enemmän rentoudun, kun ei ehdi esim. töitä ja kotiasioita miettimään.

Olen ollut muutamassa pitkässä parisuhteessa ja järjestään miehet on alkuun reissanneet mukana ja muka tykänneet myös reissata. Ajan kanssa huomaan, että mies on hirveä jarru. Ei aidosti tykkääkään reissata, alkuun vaan varmaan mun mieliksi reissasi.

Ihan tyhmää, hukkaa vaan molempien aikaa, kun suhde päättyy, kun saan tietää hänen olevankin sohvaperuna.

Mulla taas juuri toisinpäin, en rentoudu ollenkaan matkoilla, ne on pelkkä stressiä mulle. Kotona tutuissa ympyröissä on mun rentoutumispaikka. Nuorena en ollut tällainen, 20-30 v. olin kova matkustelemaan. En viihtynyt kotona muutenkaan juuri yhtään, aina jossain menossa harrastuksissa tms. Vielä kolmikymppisenä vähän kiinnosti jotkut matkat mutta harvoin. Nyt nelikymppisenä ei kiinnosta ulkomaanmatkat enää yhtään. Mökki (jollaista nuorena vannoin inhoavani) on kyllä alkanut kiinnostaa, siellä olisi kiva möllöttää koko kesäloma.

Minä olen ihan samanlainen ja onneksi mieskin. Ostettiin mökki nelikymppisenä ja siellä vietetään aikaa, kun haluaa vaihtelua kotiympyröihin. Hyvin harvakseltaan, eli muutaman vuoden välinen saatetaan matkustaa edelleenkin, mutta ei siihen ole samanlaista paloa kuin nuorena.

Minäkin haluaisin mummonmökin, mutta ei ole vakituista työpaikkaa ja toimeentulotukea ei saa, jos on mökki ja sitä voi tarvita. No, ostan vähintään 6 vaatetta joka kuukausi ja sisustustavaroita. Tämä on varmaan sitä Suomen vihreää politiikkaa.

On kyllä ihan hauskaa shoppailla joka viikko. En polta tupakkaa enkä juo alkoholia ollenkaan.

Mutta jos laittaisin rahat mummonmökkiin ja kävisin siellä joka viikko saunomassa niin se olisi syntiä.

Pesukone pyörimään joka päivä ja paljon vaateshoppailua ei ole. Yhdellä työpaikalla yksi työkaveri laittoi puhtaat vaatteet joka päivä, teen samoin.

Vierailija
65/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä ihan hauskaa shoppailla joka viikko. En polta tupakkaa enkä juo alkoholia ollenkaan.

Mutta jos laittaisin rahat mummonmökkiin ja kävisin siellä joka viikko saunomassa niin se olisi syntiä.

Pesukone pyörimään joka päivä ja paljon vaateshoppailua ei ole. Yhdellä työpaikalla yksi työkaveri laittoi puhtaat vaatteet joka päivä, teen samoin.

Työkkäri laittaa aina uuteen työpaikkaan ja ihmisiltä oppii erilaisia juttuja. Puhtaat vaatteet päälle joka päivä oli kiva oppi.

Vierailija
66/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joka lauantai vaateostoksilla on kyllä kivaa.

Vierailija
67/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin nuoressa suhteessa, seurustelua pari vuotta. Miesystäväni päätti viettää koko kesän eli 2 kk mökillään 4 h ajomatkan päässä.

Itse en jaksa melko alkeellisella mökillä viettää aikaa jos sää on huono. Olen kuitenkin joustanut huomattavasti ja juhannuksen jälkeen viettänyt siellä pätkissä yhteensä 2-3 viikkoa. Olen istunut lähes viikoittain bussissa, junassa tai autossa kokonaisen työpäivän verran. Rahaakin palaa jo Euroopan lentojen verran kun yksi käynti maksaa helposti 80 euroa. Miehellä on vapaa autoetu, joten ajaminen on ilmaista hänelle. Mutta ei ymmärrettävästi jaksa ajella 4 h siivuja.

Mun ratkaisu on ollut, että kävin viikon rantalomalla lasten kanssa ja juuri yksin Tallinnassa. Toki mietin, että jos en joustaisi ja reissailisi mökille, niin ei nähtäisi ollenkaan. Ei ihan reilua, että tehdään vain miehen mielen mukaan. Minä mielelläni olisin reissannut yhdessä, ajellut ihan toisella puolella Suomea, käynyt meidän suvun kesäpaikassa. Parisuhteessa on kaksi, joten jonkinlaista kompromissia pitää pyrkiä hakemaan.

Vierailija
68/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen itsekin nuoressa suhteessa, seurustelua pari vuotta. Miesystäväni päätti viettää koko kesän eli 2 kk mökillään 4 h ajomatkan päässä.

Itse en jaksa melko alkeellisella mökillä viettää aikaa jos sää on huono. Olen kuitenkin joustanut huomattavasti ja juhannuksen jälkeen viettänyt siellä pätkissä yhteensä 2-3 viikkoa. Olen istunut lähes viikoittain bussissa, junassa tai autossa kokonaisen työpäivän verran. Rahaakin palaa jo Euroopan lentojen verran kun yksi käynti maksaa helposti 80 euroa. Miehellä on vapaa autoetu, joten ajaminen on ilmaista hänelle. Mutta ei ymmärrettävästi jaksa ajella 4 h siivuja.

Mun ratkaisu on ollut, että kävin viikon rantalomalla lasten kanssa ja juuri yksin Tallinnassa. Toki mietin, että jos en joustaisi ja reissailisi mökille, niin ei nähtäisi ollenkaan. Ei ihan reilua, että tehdään vain miehen mielen mukaan. Minä mielelläni olisin reissannut yhdessä, ajellut ihan toisella puolella Suomea, käynyt meidän suvun kesäpaikassa. Parisuhteessa on kaksi, joten jonkinlaista kompromissia pitää pyrkiä hakemaan.

Itse olen myös miettinyt välillä eroa, koska miestä kiinnostaa vain omat harrastusjutut esim. kalastusjutut. Parisuhteessa pitäisi suunnitella myös yhteisiä juttuja naisen kanssa. Suomessa on paljon yksinäisiä miehiä ja joku toinen mies saattaisi ottaa naisen paremmin huomioon.

Vierailija
69/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten mies reagoi tuohon, että ette näkisi ollenkaan kesällä ellet sinä panostaisi asiaan aikaa ja rahaa?

Vierailija
70/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä-pakko tehdä puolison kanssa kaikki, vaikka usein jompikumpi lähtee innottomasti tai vastahakoisesti mukaan. Eikö ihmisillä ole ystäviä, joista löytyisi samoja intressejä omaavia ihmisiä??? 

Minähän kirjoitin jo aloitukseen ettei ystäviä matkaseuraksi ole. Mies antoi ymmärtää alussa että pitää matkailusta kun kertoi missä kaikkialla on käynyt ja korona-aikana haikaili että kumpa pääsisi reissuun. Ap

Niin, haaveili matkailusta ENNEN kuin oli käynyt sun kanssa reissussa. Ilmeisesti teillä ei sitte oikein synkannut siellä, ei ollut yhteisiä mielenkiinnon kohteita, ja sä päällepäsmäröit että pitää tehdä ja nähdä sun juttuja? 

Vierailija
71/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipäätään matkustavatko ihmiset oikeasti noin paljon? Sehän vaatii ihan järjetöntä palkkaa. Meillä noin 3-5 reissupäivää vuodessa on normaali.

Ei vaadi järjetöntä palkkaa. Mulla nollatulot, mies ihan normaalipalkkaisessa duunissa eikä edes mitenkään kokovuotisesti. Pari kertaa vuodessa käydään Lapissa, pari Kreikassa, + joku kaupunkiloma Euroopassa ja Suomessa. 

Vierailija
72/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap: n tilanteesta en tiedä, mutta itselleni kotona lomailu ei monesti ole mitään lomaa. Menee kuitenkin siihen, että minä laitan ruokaa, siivoon ja pyykkään. Lisäksi kun puoliso on yrittäjä aina tulee jotain työhön liittyvää. Matkalla on vaan kaikesta irti.

Joutuuhan sitä ruokaa laittamaan matkallakin. Aina käymään kaupassa että saa mökille ja yöpaikkaan ruoat.

No eihän joudu, kun ei mökkeile. Lomaillessa aina ravintolaruokailu ja hotelliaamiainen. 

Vierailija
73/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki haluu reissata ja jos miettii mitä riskejä ulkomailla on tässä maailmantilanteessa niin ei reissaaminen ole edes järkevää...

Ja jos suhde näyttää siltä että molemmat ovat liian erilaisia niin kannattaa vaihtaa tai olla sinkkuna...

No mitäs erityisiä riskejä nyt sit on? Korona? Sota?

Joku ei uskaltanu Rodokselta Marmarikseen kun Turkki yritti tyrmätä natojäsenyyttä... tietty pelättävää aina löytyy kun etsii. Voi tulla vaikka tsunami. 

Vierailija
74/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis täh? Tuhlaat kaikki rahasi etkä hanki mökkiä vaikka haluaisit ja voisit, koska et saa sitten toimeentulotukea jos joskus sitä tarvitset? Tällaista logiikkaa on vaikea ymmärtää.

Vierailija
75/78 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen on kova matkustelemaan. Jos ulkomaanmatka lyhytkin maksaa monta tonnia niin eiköhän se jää lähes kaikilla maksimissaan yhteen reissuun vuodessa. Kotimaassakin kuluu heti satasia. Harvan perse kestää satasia kuukaudessa lomailuun.

En kyllä keksi montaa ulkomaanmatkaa joka olisi itseltäni maksanut monta tonnia. Ainoastaan yksi tulee mieleen ja se olikin kuukauden reissu toisella puolella maailmaa. Tietysti jos on pakko mennä suosituimpaan kohteeseen suosituimpaan loma-aikaan vielä jollain pakettimatkalla ja on vielä lisääntynyt kolmen muksun verran jotka pakko ottaa mukaan niin eihän sitten tietenkään ole varaa juuri mihinkään.

Vierailija
76/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen on kova matkustelemaan. Jos ulkomaanmatka lyhytkin maksaa monta tonnia niin eiköhän se jää lähes kaikilla maksimissaan yhteen reissuun vuodessa. Kotimaassakin kuluu heti satasia. Harvan perse kestää satasia kuukaudessa lomailuun.

En kyllä keksi montaa ulkomaanmatkaa joka olisi itseltäni maksanut monta tonnia. Ainoastaan yksi tulee mieleen ja se olikin kuukauden reissu toisella puolella maailmaa. Tietysti jos on pakko mennä suosituimpaan kohteeseen suosituimpaan loma-aikaan vielä jollain pakettimatkalla ja on vielä lisääntynyt kolmen muksun verran jotka pakko ottaa mukaan niin eihän sitten tietenkään ole varaa juuri mihinkään.

Ja kummallista ettei yhtään ymmärretä erilaisia elämäntilanteita, varallisuustasoja, valintoja... teetkö ne kolme kersaa vai käytkö useamman kerran vuodessa reissussa esim. 

Pakettimatka on usein edullisempi kuin omatoimi, riippuu tietty määränpäästä. 

Vierailija
77/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä-pakko tehdä puolison kanssa kaikki, vaikka usein jompikumpi lähtee innottomasti tai vastahakoisesti mukaan. Eikö ihmisillä ole ystäviä, joista löytyisi samoja intressejä omaavia ihmisiä??? 

Samoin. Kerran työkaveri totesi kahvikupin ääressä, että hän ei halua katsoa samaa tyyppiä lomalla joka aamu, jota näkee aamukahvilla/ puurolla kotona. Matkakumppaneita löytyy muualtakin. Sellaisia joilla on samat intressit, kuin itsellä.

Vierailija
78/78 |
30.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki lomat ja yhteiset vapaat pitäisi viettää aina niin kuin sinä haluat? Hän on jo keväällä käynyt sinun mieliksesi kaksi kertaa reissussa. Eikö nyt ole hänen vuoronsa päättää, miten lomaa vietetään?

Mielelläni lähtisin mukaan hänen ideoimiin juttuihin mitä hän haluaa että teemme ja koemme lomalla. Ei vaan ole tullut ideoita? Sohvalla makoilua kännyköiden/netin kanssa on ihan ympäri vuoden, emme elä kumpikaan mitenkään kiireistä elämää niin että nyt vasta lomalla olisi aikaa ottaa rennosti ja levähtää sinne sohvalle. En ylipäätään ymmärrä että miksi järjestimme lomat samaan aikaan jos tämä ei poikkea siitä miten vietimme niitä eri aikaan aiempina kesinä.. Ap

Tulot noin hyvät mutta elämä ei kiireistä, jossain valtion virastossako työskentelette...