Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensimmäinen yhteinen kesäloma miehen kanssa eikä mies halua suunnitella mitään reissuja

Vierailija
28.07.2022 |

Pettynyt olo. Vetoaa siihen että keväällä käytiin kaksi 4pv reissua kun sattui vapaat samaan aikaan niin nyt ei kuulemma tarvitse tehdä mitään. Rahasta ei ole kiinni, tienataan molemmat noin 60k vuodessa. Ystäviä minulla ei ole matkaseuraksi ja olin ajatellut aiempien yksin vietettyjen kesälomien jälkeen että ihanaa kun nyt 4viikkoa aikaa ja voimme vapaasti lähteä minne mieli tekee eikä tarvitse päivämääriä katsella. Mökkeilykin olisi riittänyt jos lämpötilat pysyisivät yli +20 asteessa, mitä nyt ei näytä olevan.

Kommentit (78)

Vierailija
21/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on joku piilotettu/ piilevä syy siihen, miksi ei halua matkailla kanssasi kesälomalla. Liittyy luultavasti sinun tekemisiisi ja sanomisiisi. Voisin tähän heittää muutamankin asian, mitkä itseni on saanut toimimaan noin, mutta en laita, koska palstan päivystävät feministit vain eka miinustaisivat kommenttiani ja pian laittaisivat sen kokonaan poistoonkin.

M39

Höh, laita vaan ja toivotaan ettei poistu. Voisin sitten miettiä että onko minussa samaa. Ap

Villi veikkaus.

Listalla on SUN kaikki kumminserkunsiskon kaimat

SUN kaikki tehtaanmyymälät

SUN spat

SUN ja SUN ja SUN museot sun muut

SUN outletit

Ensin mennään....sitten....ja sieltä sitten.... syömään mennään aabeeseelle ja siiiiiiihen iiiihanaaan kestikievariin kahville

Joo, en lähde.

No, mitä sinulla on sitten ehdottaa vastavuoroisesti tilalle jos puolet vaikka karsitaan pois? Jos nainen ehdottaa yhtä kohdetta, johon ajetaan niin onko se sitten järkevää että ajetaan vaan sinne ja takaisin kotiin, vai että käydään matkalla muutkin kiinnostavat paikat? Ja minä en tykkää sukulaisvierailuista, en omien enkä miehen. Museot on kivoja, niissä tykkään käydä ja tietysti kivat pienet kahvilat. Outletteihin tai muuten shoppailemaan menen mieluiten yksin. Voin toki museoihin ja kahviloihinkin mennä yksin ja olen käynytkin mutta kivempi kuitenkin toisen kanssa kun voi esimerkiksi keskustella museossa näkemästään. Minulla nyt lähinnä ongelma se että mies ei ehdota yhtikäs mitään, joten tottakai se sitten vaikuttaa siltä että kaikki on tehty niinkuin minä haluan. Ap

Vierailija
22/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oma puolisoni ei haluaisi matkailla, niin lähtisin itse. En jättäisi itselleni niin tärkeää lomanviettotapaa toteuttamatta, Ja matkustelen joka tapauksessa ilman häntä, koska ei hän ole kiinnostunut kaikista niistä kohteista mistä minä. En tarvitse ystäviä matkaseuraksi enkä edes halua matkustaa ystävien kanssa (lukuun ottamatta satunnaisia Tallinnan reissuja, kun ollaan korkeintaan yksi yön ja tarkoituskin on vain käydä ostoksilla ja syömässä). Puoliso puolestaan tekee ystäviensä kanssa ne reissut, jotka eivät minua kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tässä vaikuta lomasuunnitelmat tai niiden puute olevan se ydinongelma, vaan se, että ette ole saaneet keskusteltua asiasta kunnolla vaikka lomaa on jo viikko takana? Melkoista kommunikaation puutosta ilmassa. Ettekö puhuneet lomia hakiessa jo siitä, miten yhteinen loma olisi kiva viettää? Oletko niin marttyyri, ettei mies uskalla ilmaista omia toiveitaan, vai mikähän tuossa mättää? Puhutteko yleensäkään yhteisistä asioistanne?

Vierailija
24/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän apn pettymyksen hyvin. Noin pitkästä lomasta liikenisi hyvin vaikka viikon loma jossain ulkomailla. Kyllähän kaukana kotoa pääsee ihan omanlaiseen tunnelmaan. Ja kun aplla on monta sinkkukesää takana, jolloin ei ole ollut matkakaveria. Itsekään en tykkää matkustaa yksin.

Vierailija
25/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäloma? Onko jollain todella noin että neljä viikkoa olisi lomaa vaikka reissata? Minulla ei ole vielä pian 20 vuoteen ollut lomaa,jolloin en olisi kiinni jossakin projektissa. Kyllä se 4 päivän reissu kesälomalla on luksusta.

Vierailija
26/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: n tilanteesta en tiedä, mutta itselleni kotona lomailu ei monesti ole mitään lomaa. Menee kuitenkin siihen, että minä laitan ruokaa, siivoon ja pyykkään. Lisäksi kun puoliso on yrittäjä aina tulee jotain työhön liittyvää. Matkalla on vaan kaikesta irti.

Vierailija
27/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hän ei varmaan kaipaa mitään menoja. Itse juuri olin 4 viikkoa ihan vaan kotona ja oli ihana loma. Netflixiä, puiston penkeillä istuskelua, pitkään nukkumista jne. Jos mulla olisi puoliso joka haluaa mennä, saisi mennä ihan itsekseen.

Vierailija
28/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylipäätään matkustavatko ihmiset oikeasti noin paljon? Sehän vaatii ihan järjetöntä palkkaa. Meillä noin 3-5 reissupäivää vuodessa on normaali.

Vierailija
29/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap: n tilanteesta en tiedä, mutta itselleni kotona lomailu ei monesti ole mitään lomaa. Menee kuitenkin siihen, että minä laitan ruokaa, siivoon ja pyykkään. Lisäksi kun puoliso on yrittäjä aina tulee jotain työhön liittyvää. Matkalla on vaan kaikesta irti.

Joutuuhan sitä ruokaa laittamaan matkallakin. Aina käymään kaupassa että saa mökille ja yöpaikkaan ruoat.

Vierailija
30/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nainen ja yritin kerran seurustella miehen kanssa, jonka piti koko ajan olla vapaa-ajalla menossa jonnekin: Tallinnaan, jonnekin hiton kahvilaan tai tehtaanmyymälään, mitä näitä nyt on missä ihmiset kesälomillaan pörrää.

Minua ei voisi vähempää kiinnostaa tuommoinen, joten onneksi sitten erottiin. Minä haluan lomallani urheilla, lukea, kirjoittaa, järkkäillä rauhassa vaikka autotallia, poimia mustikoita jne. Yhden vkl-reissun kävin tekemässä alkukesästä lähinnä sen takia, että nuoruudenystäväni pyysi ja halusin ilahduttaa häntä lähtemällä matkaseuraksi.

Tuli nuorena likkana reissattua sen verran ahkerasti, ettei enää juurikaan kiinnosta. Mukavaa tehdä omia juttuja omassa rauhassa. 

Vierailija
31/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehellä on joku piilotettu/ piilevä syy siihen, miksi ei halua matkailla kanssasi kesälomalla. Liittyy luultavasti sinun tekemisiisi ja sanomisiisi. Voisin tähän heittää muutamankin asian, mitkä itseni on saanut toimimaan noin, mutta en laita, koska palstan päivystävät feministit vain eka miinustaisivat kommenttiani ja pian laittaisivat sen kokonaan poistoonkin.

M39

Kerro!

Vierailija
32/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hän aikoo lomallaan tehdä tai mitä hän haluaisi lomallaan tehdä?

En ole saanut tietää vielä, no ensimmäinen viikko vasta menossa että ehkä se tästä selvinnee tai sitten ei. Ap

yleensä lomasuunnitelmista ihmiset puhuu jo kuukausia ennen lomaa eli taidatkin vain trollata.

Vierailija
33/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap taas näitä. Mies sitä ja mies tätä.

Vierailija
34/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän apn pettymyksen hyvin. Noin pitkästä lomasta liikenisi hyvin vaikka viikon loma jossain ulkomailla. Kyllähän kaukana kotoa pääsee ihan omanlaiseen tunnelmaan. Ja kun aplla on monta sinkkukesää takana, jolloin ei ole ollut matkakaveria. Itsekään en tykkää matkustaa yksin.

Ihmiset tykkäävät erilaisisa asioista. Itseäni ei kiinnosta ulkomaanlomailu yhtään. En koe saavani kustannuksille vastinetta. 

Vierailija
35/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onpa ihmiset nyt tylyjä. Mielestäni aivan luonnollista että haluaa tehdä lomalla asioita yhdessä. Ei se että haluaa tehdä asioita toisen kanssa yhdessä tarkoita että ei pysyisi tekemään niitä yksin. Mikä sen parisuhteen pointti on jos kaikki pitää tehdä yksin?

Niinpä! Miksi ylipäätään ollaan yhdessä, jos ei halua viettää aikaa yhdessä? Ja jos ei mitenkään löydy molempia kiinnostavaa tekemistä, niin onko silloin edes oikea kumppani? Ja ei, en tarkoita että KAIKKI pitäisi tehdä yhdessä, vasn että edes JOSKUS!

Vierailija
36/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin mies vaan lähti yksin reissuun kiertämään Eurooppaa ja sen jälkeen kavereiden kanssa tekemään samaa. Mä jäin yksin Suomeen :/

Vierailija
37/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin mies vaan lähti yksin reissuun kiertämään Eurooppaa ja sen jälkeen kavereiden kanssa tekemään samaa. Mä jäin yksin Suomeen :/

Ja siis ei ollut kyse ettenkö olisi halunnut itse lähteä. Olisin halunnut mieluusti.

Vierailija
38/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onpa ihmiset nyt tylyjä. Mielestäni aivan luonnollista että haluaa tehdä lomalla asioita yhdessä. Ei se että haluaa tehdä asioita toisen kanssa yhdessä tarkoita että ei pysyisi tekemään niitä yksin. Mikä sen parisuhteen pointti on jos kaikki pitää tehdä yksin?

Niinpä! Miksi ylipäätään ollaan yhdessä, jos ei halua viettää aikaa yhdessä? Ja jos ei mitenkään löydy molempia kiinnostavaa tekemistä, niin onko silloin edes oikea kumppani? Ja ei, en tarkoita että KAIKKI pitäisi tehdä yhdessä, vasn että edes JOSKUS!

Eiköhän tarina, jossa pariskunta ensäisen lomaviikon lopussa miettii mitähän tekisi ilman kummempia suunnitelmia ole huuhaata. 

Itse kykenin lasten kanssa pitämään kesäloman ideointipäivän. Ensin jokainen mietti kesälomatekemisiä itsekseen, tavoitteena saada 30 ideaa. Sitten kasasimme ideat yhteen, poistimme tuplat ja lopuksi keskustelimme joka idean läpi. Normaalissa parisuhteessa ihmiset osaavat kommunikoida, vitsitarinoissa harvemmin.

Vierailija
39/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä-pakko tehdä puolison kanssa kaikki, vaikka usein jompikumpi lähtee innottomasti tai vastahakoisesti mukaan. Eikö ihmisillä ole ystäviä, joista löytyisi samoja intressejä omaavia ihmisiä??? 

Minähän kirjoitin jo aloitukseen ettei ystäviä matkaseuraksi ole. Mies antoi ymmärtää alussa että pitää matkailusta kun kertoi missä kaikkialla on käynyt ja korona-aikana haikaili että kumpa pääsisi reissuun. Ap

Mies ei ole sitä, mitä lupasi. Eli vaihtoon ja uutta matoa koukkuun.

Vierailija
40/78 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen nainen joka pahoitti mielensä kun oletti että mies tekee juuri niin kuin hän haluaa ja mies ei haluakkaan sitä tehdä. Miksi naiset olettavat joka asiassa että miehet tekee niin kuin naiset haluavat ja kritisoivat jos ei niin tapahdu mutta kukaan ei vaadi naisia tekemään niin kuin miehet haluaisi?