Ensimmäinen yhteinen kesäloma miehen kanssa eikä mies halua suunnitella mitään reissuja
Pettynyt olo. Vetoaa siihen että keväällä käytiin kaksi 4pv reissua kun sattui vapaat samaan aikaan niin nyt ei kuulemma tarvitse tehdä mitään. Rahasta ei ole kiinni, tienataan molemmat noin 60k vuodessa. Ystäviä minulla ei ole matkaseuraksi ja olin ajatellut aiempien yksin vietettyjen kesälomien jälkeen että ihanaa kun nyt 4viikkoa aikaa ja voimme vapaasti lähteä minne mieli tekee eikä tarvitse päivämääriä katsella. Mökkeilykin olisi riittänyt jos lämpötilat pysyisivät yli +20 asteessa, mitä nyt ei näytä olevan.
Kommentit (78)
Tykkään itse reissata ja olisi ihan kauheeta, jos loma menisi kotona maatessa. En rentoudu makoilemalla, vaan irrottamalla itseni tavanomaisesta ja mitä aktiivisempaa lomaa, sitä enemmän rentoudun, kun ei ehdi esim. töitä ja kotiasioita miettimään.
Olen ollut muutamassa pitkässä parisuhteessa ja järjestään miehet on alkuun reissanneet mukana ja muka tykänneet myös reissata. Ajan kanssa huomaan, että mies on hirveä jarru. Ei aidosti tykkääkään reissata, alkuun vaan varmaan mun mieliksi reissasi.
Ihan tyhmää, hukkaa vaan molempien aikaa, kun suhde päättyy, kun saan tietää hänen olevankin sohvaperuna.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole koskaan ymmärtänyt näitä-pakko tehdä puolison kanssa kaikki, vaikka usein jompikumpi lähtee innottomasti tai vastahakoisesti mukaan. Eikö ihmisillä ole ystäviä, joista löytyisi samoja intressejä omaavia ihmisiä???
Ei kaikilla tosiaan ole ystäviä, mutta vaikka olisi, niin heillä voi olla lomat eri aikaan, tai haluavat itse viettää aikaa oman kumppaninsa kanssa. Sinulla lienee joku ystävien varasto, josta voit aina omien mielihalujesi mukaan valita kaverin juuri silloin kuin sinulle sopii. Toivottavasti omat ystäväsi voivat myös turvautua siihen, että sinä lähdet juuri silloin heidän kanssaan lomalle, kuin he määräävät.
Aika moni myös haluaa parisuhteen juuri siksi, että ollaan yhdessä. Toki normi-av-mamma ei halua, vaan kaikki tehdään yksin ja yhdessä tekeminen on vastenmielistä. Kumppani on vain seksiä varten.
Monen naisen mielestä matkustelu tarkoittaa ihania kaupunkilomia jossa pääsee shoppaileen ja kierteleen kauppoja joissa miehen tehtävä on kantaa niitä kaikkia kasseja että naisen on helpompi hamstrata lisää turhaa tavaraa
Vierailija kirjoitti:
Monen naisen mielestä matkustelu tarkoittaa ihania kaupunkilomia jossa pääsee shoppaileen ja kierteleen kauppoja joissa miehen tehtävä on kantaa niitä kaikkia kasseja että naisen on helpompi hamstrata lisää turhaa tavaraa
Ok, hyvä tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä haluat hänen kanssaan reissuun, jos hän ei reissuista pidä? Onko se mukavaa raahata toinen väkipakolla reissuun ja naamasta näkee, ettei tykkään yhtään koko reissusta?
Niin no, eihän se olekaan. Näkee mieskin varmaan sitten naamastani etten pidä tästä oleilusta. Ap
No mikä estää sinua lähtemästä sinne reissuun? Et voi syyttää puolisoa siitä, ettet pidä tuosta oleilusta.
Vierailija kirjoitti:
No onpa ihmiset nyt tylyjä. Mielestäni aivan luonnollista että haluaa tehdä lomalla asioita yhdessä. Ei se että haluaa tehdä asioita toisen kanssa yhdessä tarkoita että ei pysyisi tekemään niitä yksin. Mikä sen parisuhteen pointti on jos kaikki pitää tehdä yksin?
No ollaahan sitä koko vuosi yhdessä. En nyt jonku parin viikon reissun takia jättäisi suhdetta väliin.
Vierailija kirjoitti:
No onpa ihmiset nyt tylyjä. Mielestäni aivan luonnollista että haluaa tehdä lomalla asioita yhdessä. Ei se että haluaa tehdä asioita toisen kanssa yhdessä tarkoita että ei pysyisi tekemään niitä yksin. Mikä sen parisuhteen pointti on jos kaikki pitää tehdä yksin?
Mulle ainakin on tärkeintä se perusarki eikä reissuille ole niin väliä. Voin lähteä yksin tai kavereiden kanssa lomalle, jos toista ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Tykkään itse reissata ja olisi ihan kauheeta, jos loma menisi kotona maatessa. En rentoudu makoilemalla, vaan irrottamalla itseni tavanomaisesta ja mitä aktiivisempaa lomaa, sitä enemmän rentoudun, kun ei ehdi esim. töitä ja kotiasioita miettimään.
Olen ollut muutamassa pitkässä parisuhteessa ja järjestään miehet on alkuun reissanneet mukana ja muka tykänneet myös reissata. Ajan kanssa huomaan, että mies on hirveä jarru. Ei aidosti tykkääkään reissata, alkuun vaan varmaan mun mieliksi reissasi.
Ihan tyhmää, hukkaa vaan molempien aikaa, kun suhde päättyy, kun saan tietää hänen olevankin sohvaperuna.
Mulla taas juuri toisinpäin, en rentoudu ollenkaan matkoilla, ne on pelkkä stressiä mulle. Kotona tutuissa ympyröissä on mun rentoutumispaikka. Nuorena en ollut tällainen, 20-30 v. olin kova matkustelemaan. En viihtynyt kotona muutenkaan juuri yhtään, aina jossain menossa harrastuksissa tms. Vielä kolmikymppisenä vähän kiinnosti jotkut matkat mutta harvoin. Nyt nelikymppisenä ei kiinnosta ulkomaanmatkat enää yhtään. Mökki (jollaista nuorena vannoin inhoavani) on kyllä alkanut kiinnostaa, siellä olisi kiva möllöttää koko kesäloma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas juuri toisinpäin, en rentoudu ollenkaan matkoilla, ne on pelkkä stressiä mulle. Kotona tutuissa ympyröissä on mun rentoutumispaikka. Nuorena en ollut tällainen, 20-30 v. olin kova matkustelemaan. En viihtynyt kotona muutenkaan juuri yhtään, aina jossain menossa harrastuksissa tms. Vielä kolmikymppisenä vähän kiinnosti jotkut matkat mutta harvoin. Nyt nelikymppisenä ei kiinnosta ulkomaanmatkat enää yhtään. Mökki (jollaista nuorena vannoin inhoavani) on kyllä alkanut kiinnostaa, siellä olisi kiva möllöttää koko kesäloma.
Minulla päinvastoin. Kuuden viikon lomani päättyy sunnuntaina. Olemme tehneet kolme reissua, yhden ulkomaanmatkan ja kotimaanmatkan. Niistä olen nauttinut ja päässyt lomatunnelmaan. Nyt, kun olen taas ollut muutaman päivän kotona, tuntuu siltä että voisin ihan yhtä hyvin tehdä töitä. Juuri hetki sitten kurkkasin työsähköpostit, kun nyt koneella muutenkin satun olemaan. Tekisi mieli vielä viikonlopuksi lähteä jonnekin, mutta on niin viileät ilmat, ettei huvita ajella kotimaassa jonnekin istumaan mökissä tai hotellihuoneessa.
Olin ennen himomatkailija, mutta enää ei kiinnosta lähteä mihinkään reissuun vaan mieluummin lomailen kotona. Onneksi olen eronnut eikä kukaan painosta lähtemään kotoa lomalle muualle.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuinka paljon reissaat vuodessa, jos tuon takia suhde päättyy? Olet yhtenään menossa ympäri vuoden?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä miehet ovat alussa tykänneetkin reissata, mutta olet ollut matkoilla sellainen, että matkustelun ilo on kadonnut.
Minkälainen ihminen on kova matkustelemaan. Jos ulkomaanmatka lyhytkin maksaa monta tonnia niin eiköhän se jää lähes kaikilla maksimissaan yhteen reissuun vuodessa. Kotimaassakin kuluu heti satasia. Harvan perse kestää satasia kuukaudessa lomailuun.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen on kova matkustelemaan. Jos ulkomaanmatka lyhytkin maksaa monta tonnia niin eiköhän se jää lähes kaikilla maksimissaan yhteen reissuun vuodessa. Kotimaassakin kuluu heti satasia. Harvan perse kestää satasia kuukaudessa lomailuun.
no ei maksa montaa tonnia jos ei halua sitä hienointa hotellia ja ruokailla kalliissa ravintoloissa. Meidän kumpikin tämän vuoden reissu oli lentoineen ja majoituksineen n.450e per henkilö. Nuorena ja lapsena en koskaan päässyt reissuun kun meillä ei ollut varaa, nyt aikuisena minulla vihdoin on ja olen todella tykästynyt näkemään maailmaa. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no ei maksa montaa tonnia jos ei halua sitä hienointa hotellia ja ruokailla kalliissa ravintoloissa. Meidän kumpikin tämän vuoden reissu oli lentoineen ja majoituksineen n.450e per henkilö. Nuorena ja lapsena en koskaan päässyt reissuun kun meillä ei ollut varaa, nyt aikuisena minulla vihdoin on ja olen todella tykästynyt näkemään maailmaa. Ap
No eikös tuo nimenomaan ole erittäin kallista. 450 per henkilö ja riittääkö moneenkaan päivään. Tuon kun kertoo siten että kaksi aikuista ja kolme lasta niin tuhansia euroja per reissu. Jää haaveeksi tehä esim vuosittain. Se tonnikin on jo liikaa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikös tuo nimenomaan ole erittäin kallista. 450 per henkilö ja riittääkö moneenkaan päivään. Tuon kun kertoo siten että kaksi aikuista ja kolme lasta niin tuhansia euroja per reissu. Jää haaveeksi tehä esim vuosittain. Se tonnikin on jo liikaa vuodessa.
Kyseinen pariskunta tienasi yht. 120ke/v niin ei tuo ole mitään. Meilläkin 170ke/v tuloilla kaksin menee reissuihin n. 4000e/vko tahdilla fyrkkaa eikä se ole mikään ongelma. Nautitaan hieman paremmista majoituksista ja ruokaelämyksistä kun matkustetaan.
Mä olen ollut reissaaja, nykyään ei kauheasti kiinnosta. Ihmettelen kyllä sitä, että miksi pitäisi mihinkään lähteä ja kokea ja tehdä. Euroopassa suuret kaupungit on kaikki samanlaisia: se iso kirkko, vanhoja taloja, mahdollinen joki tai järvi ja taidetta ja museoita. Ruoka on joko hyvää tai pahaa. Suomi on siitä erikoinen, että Suomessa ei ole mitään. Järkyttävän hintaista kaikkialla, museot huonoja, kallista matkustaa ja sama tori jokaisen kylän keskellä.
Äitini on sellainen, että olettaa porukan lähtevän hänen matkaansa juuri hänen haluamalla aikataululla. Kiukuttelee jos sanoo ettei pääse, syynä esimerkiksi työt tai ei vain kiinnosta. Reissussa on aivan turha sanoa, että haluaisi käydä jossain kun ei sovi suunnitelmaan (tekee juuri samoin kuin sinä eli ei tiukkaa aikataulua, vaan suunnittelee rennosti, mitä tehdään). Kiukuttelee kuitenkin kun ei yhteisesti päätetty aikataulu pitänytkään ja osa paikoista jää kokematta ja näkemättä. Kävellään kokemassa kaikkea mahdollista tai julkisilla sompaillaan sinne tänne tai vuokra-autoa ajaa joku muu (minä) ja hän osallistuu ajamiseen, ei kuuntele yhtään ja monta kertaa on eksynyt seurasta kun sanon, että katsoo nyt ihan rauhassa mihin pitäisi mennä ja hän jatkaa kävelemistä, sekoilee pitkin (kuten yleensäkin aikuiset naiset), kiukuttelee vähintään kerran päivässä kun hänen ajatuksia ei pystynytkään lukemaan ja asiat ei menneetkään kuten hän halusi.
Hyi hitto. En matkusta naisten tai kavereiden kanssa enää. Mieheni on ainut, jonka kanssa lähden johonkin. Retkeily on oikeasti hyvin spontaania ja ihanaa kun retkillekin lähdemme hyvin spontaanisti eli puolen tunnin varoituksella esim viikonlopuksi johonkin.
T. N31
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ihan samanlainen ja onneksi mieskin. Ostettiin mökki nelikymppisenä ja siellä vietetään aikaa, kun haluaa vaihtelua kotiympyröihin. Hyvin harvakseltaan, eli muutaman vuoden välinen saatetaan matkustaa edelleenkin, mutta ei siihen ole samanlaista paloa kuin nuorena.
Ei nyt ainakaan kannata ulkomaille lähteä, kun lentoja on peruttu tosi paljon työvoimapulan takia ja Lufthansakin lakkoili. Parin tutun KLM:n lennot peruttiin ja tilalle tarjottiin uudet todella kalliit liput tai sitten rahat takaisin.
Tai mies korona-aikana huomannut, ettei enää kaipaakaan matkustamista. Huomannut alati nousevat hinnat ja aikoo säästää tulevia aikoja varten.