Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten se on joillekin niin vaikea sopia näkemisiä sovituilla aikatauluilla?

Vierailija
28.07.2022 |

Ei passaa, jos toteaa esimerkiksi, että nähdäänkö lauantaina? Vaikka toisella ei ole mitään sille ajankohtaa edes sovittuna, niin se menee kategoriaan "En tiedä vielä, pitää katsoa". No ei kait se ole sen vaikeampaa kuin että sovitaan ja tyyppi ei muuta sovi päälle.
Sitten nämä tyypi kysyvät aina tässä ja nyt ilman mitään ennakkovaroitusta, kun ei ilmeisesti ole parempaakaan tekemistä. Todella raivostuttavia tällaiset omahyväiset p-reiät.

Kommentit (157)

Vierailija
21/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset vain tykkäävät elää vapaamman aikataulun mukaan. Jos haluat sopia tarkan ajan älä kysy voidaanko tavata sunnuntaina, vaan kysy tuleeko kaveri kahville sinun luo sunnuntaina klo 13.

Vierailija
22/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuohon on syynä se, että vaikka mulla ei olekaan vielä mitään sovittuna, mulla saattaa olla joitain asioita, joita mahdollisesti teen. Ja se, teenkö vai en, riippuu taas muista ihmisistä/asioista. 

No jos sinulla ei ole sovittuna mitään, niin miksi ei voi sitten todeta, että kyllä, nähdään vaan. Sanot sitten muille, että sinulla on siihen ajankohtaan jo muuta sovittuna.

Koska se tekeminen niiden muiden kanssa on mukavampaa kuin sen kanssa, joka nyt inttää sopimista.

Eli olet malliesimerkki aloituksessa kuvatusta peräreiästä.

Ei, olen malliesimerkki ihmisestä, joka pitää kiinni sopimuksistaan eikä sovi sellaisten kanssa, joiden kanssa ei halua sopia. Jos en halua nähdä ap:ta, niin se ei tee minusta anusta, mutta pitää ap:n edelleen pökäleenä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla tuohon on syynä se, että vaikka mulla ei olekaan vielä mitään sovittuna, mulla saattaa olla joitain asioita, joita mahdollisesti teen. Ja se, teenkö vai en, riippuu taas muista ihmisistä/asioista. 

No jos sinulla ei ole sovittuna mitään, niin miksi ei voi sitten todeta, että kyllä, nähdään vaan. Sanot sitten muille, että sinulla on siihen ajankohtaan jo muuta sovittuna.

Miksi sinulla olisi oikeus päättää siitä, mitä minä teen? Vaikka mitää ei ole sovittuna, niin se ei tarkoita, että minun tulee totella sinua ja viettää aikaa kanssasi.

Vierailija
24/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se tekeminen niiden muiden kanssa on mukavampaa kuin sen kanssa, joka nyt inttää sopimista.

Eli olet malliesimerkki aloituksessa kuvatusta peräreiästä.

Ei, olen malliesimerkki ihmisestä, joka pitää kiinni sopimuksistaan eikä sovi sellaisten kanssa, joiden kanssa ei halua sopia. Jos en halua nähdä ap:ta, niin se ei tee minusta anusta, mutta pitää ap:n edelleen pökäleenä.

Eli olet luuseri, joka ei uskalla sanoa ihmisille päin naamaa totuutta.

Vierailija
25/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän tuota "katsotaan" ihmisten kanssa, joita en oikein halua tavata, mutta en viitsi loukata sanomalla suoraa, että ei kiinnosta. 

Vierailija
26/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No koska mulla saattaa olla jotain alustavia suunnitelmia, mutta toteutuuko suunnitelma, riippuu ihan muista ihmisistä tai asioista. Tai sitten voi olla vaikka tilanne, ettö mulla olisi tiistaina koiralle eläinlääkäri ja koska en vielä sunnuntaina tiedä, paljonko se tulee maksamaan, en voi sopia sunnuntaina lähteväni lauantaina kaverin kanssa jonnekin. Koska en voi tietää, onko mulla varaa lähteä. En myöskään voi tietää, onko koirani lauantaina sellaisessa kunnossa, että sen voisi jättää yksin kotiin. Tai voi olla tilanne, että mun siskoni vielä miettii, meneekö sinä viikonloppuna mökille vai ei. Niinä viikonloppuina kun ei mene, me yleensä käydään yhdessä jossain kauempana kaupoissa (siskollani on auto, mulla ei). Voin sopia lauantain vasta sitten, kun siskoni on ilmoittanut menevänsä mökille. On muitakin asioita, joiden suhteen saattaa olla vastaava epävarmuustekijä. 

Mä en sovi ihmisten kanssa sellaisia asioita, jotka saattavatkin peruuntua jostain  muusta syystä kuin sairauden vuoksi. Sovin vain silloin, kun olen 99% varma siitä, että pystyn myös pitämään sopimuksesta kiinni. 

Vierailija
27/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rupea kaikille raportoimaan suunnitelmiani, joten jos ehkä ei kelpaa, ole kyselemättä näkemisiä. 

Vierailija
28/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on sellainen työ, josta koskaan ei tiedä, kuinka rankka päivä on. Siksi en sovi mitään päiviä etukäteen, vaan sanon että "katsotaan, miten jaksan". Jos joku siitä ottaa nokkiinsa, se on lähinnä hänen henkilökohtainen ongelmansa. 

Vierailija
29/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä oman perheen muiden jäsenten aikataulut (ja niiden myötä myös minun) menevät tuollaisen tapaamisen edelle. Ja niitä en välttämättä vielä tiedä tuossa kyselyvaiheessa.

Vierailija
30/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikäli sopii milloin nähdään niin ei pidä silloin järjestää liikoja ohjelmia

Vierailija
31/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nämä peräreiät ihmettelee ja puhuu selän takana muille paskaa, että kun sekin katkaisi välit ja siitä ei enää kuulu mitään.

No joo, ei kiinnosta, jos ehdotukset on aina tässä ja nyt lyhyellä varoitusajalla toisen pillin mukaan. Tai sitten kännipäissään hoetaan, että meidän pitäisi nähdä, mutta selvinpäin ei kuulu mitään.

Vierailija
32/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten nämä peräreiät ihmettelee ja puhuu selän takana muille paskaa, että kun sekin katkaisi välit ja siitä ei enää kuulu mitään.

No joo, ei kiinnosta, jos ehdotukset on aina tässä ja nyt lyhyellä varoitusajalla toisen pillin mukaan. Tai sitten kännipäissään hoetaan, että meidän pitäisi nähdä, mutta selvinpäin ei kuulu mitään.

Sinä kuulostat kyllä melkoiselta peräreiältä, kun haukut ihmisiä siitä, ettei heidän elämänsä pyöri sinun ympärilläsi. 

Vierailija
33/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten nämä peräreiät on usein sellaisia, että heille ei ikinä mikään sovi, mutta sitten ikään kuin paikkauksena kysyvät lyhyellä varoitusajalla sellaisiinkin aikatauluihin, että tietävät minun olevan työvuorossa ja ei varmasti sovi. Sitten kun se ei minulle sovi, niin taas ei kuulu mitään pitkään aikaan.

Vierailija
34/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten nämä peräreiät on usein sellaisia, että heille ei ikinä mikään sovi, mutta sitten ikään kuin paikkauksena kysyvät lyhyellä varoitusajalla sellaisiinkin aikatauluihin, että tietävät minun olevan työvuorossa ja ei varmasti sovi. Sitten kun se ei minulle sovi, niin taas ei kuulu mitään pitkään aikaan.

Oletko homoseksuaali vai miksi sinulla on noin kiihkeä tarve olla peräreikiin yhteydessä vaikka he eivät selkeästi halua sinua. 

Vierailija
35/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ala olemaan sinunlaisillesi viemäriaukoille ainainen vaihtoehto c.

Vierailija
36/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse olet omahyväinen p-reikä. Ilmeisesti olet perheetön etkä ymmärrä että esim. lasten sairastumiset ym. sotkevat aikataulut ja jos sinä penäät ja vetoat viimeiseen asti jo sovittuja ja sinulle korvamerkittyjä tapaamisia, niin ei niitä kanssasi voi sopia. Itse en myöskään sovi mitään pitkällä tähtäimellä jos toinen on joustamaton.

Ihan samalla logiikalla sitä voi itsekin sairastua. Eihän nyt kukaan täysjärkinen jätä asioita tai tapaamisia sopimatta sen perusteella, että joku joskus saattaa sairastua. Ethän sinä pysty tuolloin sopimaan yhtään mitään koskaan, koska aina saattaa se Jesse-Janica sairastua...

No tottakai voi, mutta pointti oli se, että jos ap ja kaltaisensa viimeiseen asti vetoavat jo sovittuihin "sopimuksiin" tapaamisesta, kuten hän aloituksessa jo mainitsi, ettei toinen saa sopia mitään hänelle korvamerkityn tapaamisen päälle, niin jopa ylivoimaisen esteen vuoksi jo hänelle luvatun tapaamisen peruminen on hirveä operaatio. Tunnen vastaavan ihmisen, jolle esim. se, etten päässyt tapaamiseen, koska jouduin päivystykseen tapaturman vuoksi (ilmoitin kyllä etten pääse ja missä olen), niin alkoi hirvittävä uhriutuminen miten hänet on petetty. 

On ihan eri asia sairastua tai joutua tapaturmaan kuin tietoisesti sopia jokin muu vaoaavalintainen meno io sovitun tapaamisen päälle! Etkö sä tän vertaa ymmärrä? Kuka tahansa loukkaantuisi, jos toinen peruukin tapaamisen vain siksi, että toinen kaveri ehdottikin tapaamista just samaan aikaan.

Vierailija
37/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun täytyy ap vain hyväksyä, että et ole niiden ihmisten prioriteettilistalla kärkipäässä. Hanki parempia kavereita tai tyydy kohtaloosi. 

Vierailija
38/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään psyyke hajoaa jos joutuu tekemään jotain mikä ei oo just sillä hetkellä ihanaa. Ystävyyssuhteet hiipuu ja kärsii kun niihin ei jakseta panostaa. Itse heivaan kaverin jos alkaa tekemään tuota, en ehdottele näkemistä enkä mitään. Saa itse ehdottaa ja kertoa mikä päivä sopii.

Itse teen aivan samoin. Arvaa vaan ehdoittaako se toinen osapuoli mitään :D

No sitten vaan bye bye baby

Vierailija
39/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä valitse ystäviksesi ihmisiä, joita pidät peräreikinä. Mulla on ystäviä, joille sopii varsin usein lyhyelläkin varoitusajalla. Ihan kuten sopii itsellenikin. Lisäksi mulla on ystäviä, jotka ovat ihan tyytyväisiä siihen, että en sovi heidän kanssaan jotain sellaiseen ajankohtaan, josta olen epävarma, voinko pitää sovitusta kiinni vai en. He arvostavat sitä, että kun jotain heidän kanssaan sovin, se myös toteutuu eikä käy niin, että mulla ei olekaan koirani eläinlääkärilaskun vuoksi varaa tai koiraani ei voikaan jättää silloin yksin. Tai jokin muu syy, miksi sovittu peruuntuukin. 

Vierailija
40/157 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos joku ihminen on mielestäni peräreikä, en kyllä olisi häneen missään yhteyksissä. Sinulla ilmeisesti ainoat kaveri näitä peräreikiä, kun et pysty päästämään irti, vaikka miten heitä inhoat.