Alkoholittomat vs lapsettomat häät
Miksi lapsettomat häät saavat kannatusta, ja hääparin toive ymmärretään täysin? Jos häät onkin alkoholittomat niin heti tulee kitinää ja "vitsailua" siitä että pitää ottaa taskumatti tai siemailla peräkontin luona. Jos joku toisi lapsensa lapsettomiin häihin, kukaan ei nauraisi tälle tempaukselle.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset tykkäävät lapsettomista häistä ja inhoavat alkoholittomia häitä. Ei kai tämän ymmärtäminen normaalille ihmiselle ole vaikeaa.
Älä yleistä. Ei kaikki ole alkoholisteja, joille elämän tarkoitus on juoda viinaa.
No ei se kyllä tervettäkään ole, jos kokee elämänsä tarkoitukseksi jonkun päihteen käyttämisen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miksi pitää olla kumpiakaan estoja. Niin lapsille kuin alkoholillekkaan. Tyhmää rajoittamista.
Et ymmärrä, että ihminen haluaa pitää itselleen mieluisat häät? Kovin on vajavainen ymmärryskyky sinulla siinä tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat isolta osin alkoholisteja eivätkä pärjää edes muutaman tunnin juhlia ilman holia.
Kuka tahansa pärjää juhlissa ilman alkoholia, myös pahimmat alkoholistit.
Eri asia on että haluaako kukaan tuhlata ihanaa kesäviikonloppua juhliin joissa ei ole edes kunnon tarjoilua. Itse menen mieluummin vaikka jonnekin festareille.
Melko köyhä elämä, jos elämässä on nautintoa vain, jos saa turruttaa itsensä alkoholilla.
Nautintoja on pilvin pimein eikä tarvitse turruttaa mitään. Alkoholilla tai ilman sitä.
No mikä tuo "kunnon tarjoilu" kommentti sitten oli?
Joskus häissä järjestäjän toimii morsiamen ja sulhasen vanhemmat että jos joku on absolutisti niin silloin häät ovat helposti alkoholittomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset ovat isolta osin alkoholisteja eivätkä pärjää edes muutaman tunnin juhlia ilman holia.
Eri asia on että haluaako kukaan tuhlata ihanaa kesäviikonloppua juhliin joissa ei ole edes kunnon tarjoilua. Itse menen mieluummin vaikka jonnekin festareille.
Melko köyhä elämä, jos elämässä on nautintoa vain, jos saa turruttaa itsensä alkoholilla.
Nautintoja on pilvin pimein eikä tarvitse turruttaa mitään. Alkoholilla tai ilman sitä.
Tarjoilu jossa on ruokaa ja juomaa sekä aikuisille että lapsille (jos jälkimmäiset on päästetty myös juhlimaan).
Diskriminerande bröllopsfester, vilket koncept!
Vi välkomnade givetvis alla vänner och släktingar, så unga som gamla och efter festen flög vi iväg samma natt på bröllopsresa. Bröllopsfesten är för alla, bröllopsresan för det nygifta paret. Gör inte saker krångligare än de är. Det blir bara bråk och missförstånd av sådant. Samma gäller mat och dryck. En meny räcker och den som inte hittar något lämpligt fastar eller tar med eget.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska ihmiset tykkäävät lapsettomista häistä ja inhoavat alkoholittomia häitä. Ei kai tämän ymmärtäminen normaalille ihmiselle ole vaikeaa.
Älä yleistä. Ei kaikki ole alkoholisteja, joille elämän tarkoitus on juoda viinaa.
No ei se kyllä tervettäkään ole, jos kokee elämänsä tarkoitukseksi jonkun päihteen käyttämisen.
Kuka tässä on mitään elämän tarkoituksesta puhunut? Nythän on kyse häistä! Eikö jotkut ihmiset nyt tämän vertaa ymmärrä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häät ovat ihan lähtökohtaisesti tylsiä, ja alkoholittomat häät suomalaisten kesken kuulostaa kyllä niin ankealta luin olla ja voi, että skippaisin.
Yhdessäkään hääkutsussa ei ole lukenut onko tarjolla alkoholia vai ei ole. Meillä suku ja ystävät kestävät toisiaan myös selvin päin. Ranen baarireissut ovat sitten asia erikseen.
Juu, minäkin olen ollut tällaisissa häissä, joissa alkottomuus selvisi vieraille vasta paikan päällä. Taisi yksi sun toinen mutista epäuskoisena, että tämän kun olisi tiennyt etukäteen. Jos olet raittiusapostoli että kestä muiden erilaisia elintapoja, tällaisesta on korrektia mainita kutsussa. Tietävät sitten, että kyseessä on lasten mehukestit eikä aikuisten juhla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarjoilu jossa on ruokaa ja juomaa sekä aikuisille että lapsille (jos jälkimmäiset on päästetty myös juhlimaan).
No sittenhän puhuit itsesi pussiin väittämällä, että et halua tuhlata viikonloppua alkoholittomissa häissä, koska vain alkoholi on kunnon tarjoilua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sittenhän puhuit itsesi pussiin väittämällä, että et halua tuhlata viikonloppua alkoholittomissa häissä, koska vain alkoholi on kunnon tarjoilua.
Mitenkähän tuossa on puhuttu itsensä pussiin? Ja sanottiinko muka, että vain alkoholi on kunnon tarjoilua??
-eri
Olin juuri keväällä todella hauskoissa ja mukavissa häissä, joissa oli sekä lapsia että alkoholitarjoilua. Uskoisin, että kaikki viihtyivät hyvin, myös ne lapset. Eivät siis millään tapaa sulje pois toisiaan.
Kerran olin häissä, joissa oli tarjolla vain kakkua ja kahvia. Ei siis ruokaa tai ylipäätään mitään suolaista tarjottavaa. Ei myöskään alkoholia (paitsi niille lähipiiriin kuuluville, jotka olivat tienneet ottaa oman pullon mukaan). Tarjoiluja tai tilaisuuden luonnetta ei oltu valotettu kutsussa mitenkään, joten nälkähän siellä tuli ja kotiin lähdettiin heti kun kehdattiin. Alkoholittomuus ei haittaa (itse en pahemmin alkoholia käytä muutenkaan), mutta yleensä hääjuhlaan kutsuttuna olettaa, että siellä on tarjolla jotain ruokaa.
Miksi toisten järjestämän yksityistilaisuuden vieraslista tai tarjoilut ärsyttää niin paljon? Kenenkään muun ku juhlaparin ei tarvitse laittaa tikkuakaan ristiin kyseisen juhlan takia eikä tarvitse edes saapua paikalle. Eikö oo ihan reilua, että juhlapari päättää minkälaiset ne häät on?
Itse oon onneksi sen verran epäsosiaalinen etten aio koskaan hääjuhlaa pitää vaikka naimisiin menisinkin, mutta jos olis pakko pitää, niin ne olis kyllä alkoholittomat. Holillisissa häissä sais hävetä silmät päästään ja huolehtia koko illan alkoholisti-isän voinnista (en kehtais jättää kutsumatta, kun tärkeimpiä ihmisiä kuitenkin). Muille se olis varmaan juhlapäivä mutta itse tiedän etten olisi juhlatuulella enkä nauttisi sekuntiaan sellasesta juhlasta. Mun ja miehen rahoilla ne juhlat pidettäis, joten miksi maksaisin euroakaan, stressaisin ja järjestelisin etukäteen jotain juhlaa jonka tietäisin alusta saakka aiheuttavan vain pahaa mieltä? Meitä alkoholistien lapsia on paljon, enkä usko että olen ainoa kenellä holittomuuden taustalla olisi tällainen syy.
Hääpari saa järjestää vaikka juhlat joissa syödään pelkkiä salaatinlehtiä ja seisotaan päällä 8 tuntia. Jokainen kutsun saanut voi sit itse päättää kiinnostaako osallistua vai ei. Mut ei kutsun saajalla oo mitään sananvaltaa mihinkään muuhun ku omaan osallistumiseensa.
Ei kukaan aidosti halua pikkulapsia häihin tai muihinkaan aikuisten juhliin, ne lasten vanhemmatkin vain pakon edessä. Ne vain tylsistyät siellä, ja kaikilla on kurjaa. Mikä tässä nyt on noin vaikeaa tajuta?
Itse osallistuisin mieluummin lapsettomiin häihin kuin lapsellisiin ja alkoholillisiin häihin kuin alkoholittomiin, jos pitäisi valita.
Vierailija kirjoitti:
Miksi toisten järjestämän yksityistilaisuuden vieraslista tai tarjoilut ärsyttää niin paljon? Kenenkään muun ku juhlaparin ei tarvitse laittaa tikkuakaan ristiin kyseisen juhlan takia eikä tarvitse edes saapua paikalle. Eikö oo ihan reilua, että juhlapari päättää minkälaiset ne häät on?
Itse oon onneksi sen verran epäsosiaalinen etten aio koskaan hääjuhlaa pitää vaikka naimisiin menisinkin, mutta jos olis pakko pitää, niin ne olis kyllä alkoholittomat. Holillisissa häissä sais hävetä silmät päästään ja huolehtia koko illan alkoholisti-isän voinnista (en kehtais jättää kutsumatta, kun tärkeimpiä ihmisiä kuitenkin). Muille se olis varmaan juhlapäivä mutta itse tiedän etten olisi juhlatuulella enkä nauttisi sekuntiaan sellasesta juhlasta. Mun ja miehen rahoilla ne juhlat pidettäis, joten miksi maksaisin euroakaan, stressaisin ja järjestelisin etukäteen jotain juhlaa jonka tietäisin alusta saakka aiheuttavan vain pahaa mieltä? Meitä alkoholistien lapsia on paljon, enkä usko että olen ainoa kenellä holittomuuden taustalla olisi tällainen syy.
Hääpari saa järjestää vaikka juhlat joissa syödään pelkkiä salaatinlehtiä ja seisotaan päällä 8 tuntia. Jokainen kutsun saanut voi sit itse päättää kiinnostaako osallistua vai ei. Mut ei kutsun saajalla oo mitään sananvaltaa mihinkään muuhun ku omaan osallistumiseensa.
Ehdottomasti saa, kunhan myös kertoo häidensä erityisluonteen kutsussa. Kyllä ketuttaisi varata joku kaunis kesälauantai häille, panostaa laittautumisen, mahdollisesti pitkän automatkan ja lahjan muodossa ja huomata perillä, että olisi ennemmin kannattanut jäädä kotiin tai vähintään ottaa omat eväät mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholittomat häät minusta tarkoittavat (jollei siis jotenkin toisin mainita) että siellä ei _tarjoilla_ alkoholia. Eli siis toisin sanottuna oma pullo mukaan.
Olen ollut tällaisissa häissä, syy oli se että hääpari oli melko lailla varaton. Kivaa siellä oli, eikä selvinpäinkään oltu.
Taas jos on "lapseton" hääjuhla, niin oletan että ohjelmassa on K18-sisältöä. Että jos joku muksunsa sinne tuo, niin on turha vinkua että kun nyt lapset näkee ja kuulee sellaista mitä ehkä ei haluta.
Minusta ensimmäinen kohta on juuri päivastoin: jos kutsussa sanotaan häiden olevan alkoholittomat, niin ne lähtökohtaisesti ovat holittomat ja olisi tökeröä tuoda omia viinoja. Jos taas hääpari tarkoittaa, ettei juhlissa tarjoilla alkoholia, tämä ilmaistaan juuri näillä sanoilla, ja lisäyksenä voi olla, että omia juomia voi kuitenkin tuoda.
Taidan olla vähemmistössä, kun alkoholittomat häät eivät olisi minulle mikään kauhistus eikä oikeastaan edes ihmetyksen aihe. Tuttavapiirissäni monet eivät käytä alkoholia juurikaan, vaan hauskaa osataan pitää muutenkin. Enkä lähtökohtaisesti menisi edes sellaisiin häihin, joiden hääparista en pitäisi ja viihtyisi heidän ja tuttujensa seurassa humaltumatta. Ehkä tässä on jotain sukupolvieroakin, että nuorempi polvi ei enää ole niin kiinnostunut alkoholista ja sober curious ym ilmiöt ovat nousussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehdottomasti saa, kunhan myös kertoo häidensä erityisluonteen kutsussa. Kyllä ketuttaisi varata joku kaunis kesälauantai häille, panostaa laittautumisen, mahdollisesti pitkän automatkan ja lahjan muodossa ja huomata perillä, että olisi ennemmin kannattanut jäädä kotiin tai vähintään ottaa omat eväät mukaan.
No oon samaa mieltä kyllä että hyvä kertoa kutsussa millaiset juhlat on tulossa. Silti, jos itselleni joku tietty asia häissä olis niin tärkeä, että ilman sitä jättäisin menemättä, niin kysyisin ja varmistaisin asian vielä hääparilta, että tiedän onko juhlat aikani arvoiset. Vaikka rehellisesti sanottuna mulla on ollut häissä tylsää aina (paitsi lapsena eräissä häissä joissa kaikki joi kotikaljaa :D) ja meen niihin vaan vaihtamaan kuulumisia ja vähän niin kuin kohteliaisuudesta juhlaparia kohtaan, en niinkään itse nauttimaan. Mut en odota että kukaan järjestäis häitä joissa nimenomaan minä nauttisin, koska eihän ne häät nyt mua varten oo vaan hääparia. :)
Ehkä siihen menee vielä ainakin yksi sukupolvi että suomalainen osaa suhtautua alkoholiin mitenkään järkevästi.
Vanhoilla sukupolvilla piti olla aina känni, tai jos ei ollut niin se oli jotenkin tylsää ja huonoa.
Nykyisillä sukupolvilla tuntuu olevan että jos on kerrankaan känni, nii se on täyttä alkoholismia ja dekadenssia.
Jospa pian olisi se sukupolvi joka tajuaa että voi ottaa kännin, tai olla ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi todellakin kuuluu kunnon hääjuhlatarjoiluun. Ei siitä pääse yli eikä ympäri.