Miten se on joillekin niin vaikea sopia näkemisiä sovituilla aikatauluilla?
Ei passaa, jos toteaa esimerkiksi, että nähdäänkö lauantaina? Vaikka toisella ei ole mitään sille ajankohtaa edes sovittuna, niin se menee kategoriaan "En tiedä vielä, pitää katsoa". No ei kait se ole sen vaikeampaa kuin että sovitaan ja tyyppi ei muuta sovi päälle.
Sitten nämä tyypi kysyvät aina tässä ja nyt ilman mitään ennakkovaroitusta, kun ei ilmeisesti ole parempaakaan tekemistä. Todella raivostuttavia tällaiset omahyväiset p-reiät.
Kommentit (157)
Mulla tuohon on syynä se, että vaikka mulla ei olekaan vielä mitään sovittuna, mulla saattaa olla joitain asioita, joita mahdollisesti teen. Ja se, teenkö vai en, riippuu taas muista ihmisistä/asioista.
Itse olet omahyväinen p-reikä. Ilmeisesti olet perheetön etkä ymmärrä että esim. lasten sairastumiset ym. sotkevat aikataulut ja jos sinä penäät ja vetoat viimeiseen asti jo sovittuja ja sinulle korvamerkittyjä tapaamisia, niin ei niitä kanssasi voi sopia. Itse en myöskään sovi mitään pitkällä tähtäimellä jos toinen on joustamaton.
Sopia näkemistä sovituilla aikatauluilla?
Ei kait sitä nyt tarvii enää uudelleen sopia, jos on kerta jo sovittu aikataulu.
Se on tahdosta riippumaton asia. Nämä kavereiden heivaajat vaan alleviivaa omaa ymmärtämättömyytään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olet omahyväinen p-reikä. Ilmeisesti olet perheetön etkä ymmärrä että esim. lasten sairastumiset ym. sotkevat aikataulut ja jos sinä penäät ja vetoat viimeiseen asti jo sovittuja ja sinulle korvamerkittyjä tapaamisia, niin ei niitä kanssasi voi sopia. Itse en myöskään sovi mitään pitkällä tähtäimellä jos toinen on joustamaton.
Ihan samalla logiikalla sitä voi itsekin sairastua. Eihän nyt kukaan täysjärkinen jätä asioita tai tapaamisia sopimatta sen perusteella, että joku joskus saattaa sairastua. Ethän sinä pysty tuolloin sopimaan yhtään mitään koskaan, koska aina saattaa se Jesse-Janica sairastua...
Vierailija kirjoitti:
Se on tahdosta riippumaton asia. Nämä kavereiden heivaajat vaan alleviivaa omaa ymmärtämättömyytään.
Että pitäisi pitää oma elämä hollilla jos toinen haluaa viimeiseen asti miettiä että huvittaako nähdä vai ei. Se heivaus tapahtuu automaattisesti siinä kohtaa kun sopii muuta tekemistä muiden ihmisten kanssa ja jatkaa elämää ilman ehkäilijää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan samalla logiikalla sitä voi itsekin sairastua. Eihän nyt kukaan täysjärkinen jätä asioita tai tapaamisia sopimatta sen perusteella, että joku joskus saattaa sairastua. Ethän sinä pysty tuolloin sopimaan yhtään mitään koskaan, koska aina saattaa se Jesse-Janica sairastua...
No tottakai voi, mutta pointti oli se, että jos ap ja kaltaisensa viimeiseen asti vetoavat jo sovittuihin "sopimuksiin" tapaamisesta, kuten hän aloituksessa jo mainitsi, ettei toinen saa sopia mitään hänelle korvamerkityn tapaamisen päälle, niin jopa ylivoimaisen esteen vuoksi jo hänelle luvatun tapaamisen peruminen on hirveä operaatio. Tunnen vastaavan ihmisen, jolle esim. se, etten päässyt tapaamiseen, koska jouduin päivystykseen tapaturman vuoksi (ilmoitin kyllä etten pääse ja missä olen), niin alkoi hirvittävä uhriutuminen miten hänet on petetty.
En sovi, jos en aio sopimusta pitää. Siksi sanon, että pitää katsoa, koska jos sanon ei, ehdottaa toinen heti uutta aikaa, johon siihenkin joudun sanomaan ei, koska en halua häntä tavata. En vain voi sanoa päin naamaa, että kiitos ei, ajanvietto yhdessä enempää kuin tämän satunnaisen tapaamisen verran on minulle liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tottakai voi, mutta pointti oli se, että jos ap ja kaltaisensa viimeiseen asti vetoavat jo sovittuihin "sopimuksiin" tapaamisesta, kuten hän aloituksessa jo mainitsi, ettei toinen saa sopia mitään hänelle korvamerkityn tapaamisen päälle, niin jopa ylivoimaisen esteen vuoksi jo hänelle luvatun tapaamisen peruminen on hirveä operaatio. Tunnen vastaavan ihmisen, jolle esim. se, etten päässyt tapaamiseen, koska jouduin päivystykseen tapaturman vuoksi (ilmoitin kyllä etten pääse ja missä olen), niin alkoi hirvittävä uhriutuminen miten hänet on petetty.
Siis aloituksen pointtihan ei ollut siinä, ettei sovittuja näkemisiä voi perua, jos tulee oikeasti esteitä. Pointti oli siinä, että jotkut eivät ennalta tahdo ikinä sopia mitään ajankohtaa, vaan näkemiset heidän kanssaan pitäisi suorittaa aina lyhyellä varoitusajalla heidän pillinsä mukaan.
Ap
Olen uupunut enkä ole monta päivää etukäteen varma jaksanko tehdä esim lauantaina jotain muuta kuin levätä uupumusta pois. Lauantaiaamuna tiedän ja silloin voin sopia loppupäivästä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla tuohon on syynä se, että vaikka mulla ei olekaan vielä mitään sovittuna, mulla saattaa olla joitain asioita, joita mahdollisesti teen. Ja se, teenkö vai en, riippuu taas muista ihmisistä/asioista.
No jos sinulla ei ole sovittuna mitään, niin miksi ei voi sitten todeta, että kyllä, nähdään vaan. Sanot sitten muille, että sinulla on siihen ajankohtaan jo muuta sovittuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos sinulla ei ole sovittuna mitään, niin miksi ei voi sitten todeta, että kyllä, nähdään vaan. Sanot sitten muille, että sinulla on siihen ajankohtaan jo muuta sovittuna.
Koska se tekeminen niiden muiden kanssa on mukavampaa kuin sen kanssa, joka nyt inttää sopimista.
Vierailija kirjoitti:
Olen uupunut enkä ole monta päivää etukäteen varma jaksanko tehdä esim lauantaina jotain muuta kuin levätä uupumusta pois. Lauantaiaamuna tiedän ja silloin voin sopia loppupäivästä.
No et kovin uupunut ole, jos jaksat aamulla jo herätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska en halua nähdä kysyjää?
Ap:n kaltaisten takia vastaan aina, että harmi, on jo sovittu meno - enkä todellakaan kerro, että mikä ja kenen kanssa, vaikka sitä seuraavaksi udellaan ja harmitellaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No et kovin uupunut ole, jos jaksat aamulla jo herätä.
En puhunut väsymyksestä vaan uupumuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se tekeminen niiden muiden kanssa on mukavampaa kuin sen kanssa, joka nyt inttää sopimista.
Eli olet malliesimerkki aloituksessa kuvatusta peräreiästä.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään psyyke hajoaa jos joutuu tekemään jotain mikä ei oo just sillä hetkellä ihanaa. Ystävyyssuhteet hiipuu ja kärsii kun niihin ei jakseta panostaa. Itse heivaan kaverin jos alkaa tekemään tuota, en ehdottele näkemistä enkä mitään. Saa itse ehdottaa ja kertoa mikä päivä sopii.
Itse teen aivan samoin. Arvaa vaan ehdoittaako se toinen osapuoli mitään :D
Minäkin inhoan tuota. Samat tyypit vastaavat Facebookissa juhlakutsuihin "ehkä". Eivät siksi, että pitäisi vaikka vaihtaa työvuoroa, vaan siksi että lompsivat paikalle jos mitään mielenkiintoisempaa tekemistä ei ilmaannu.
Vastenmielistä sakkia.
Nykyään psyyke hajoaa jos joutuu tekemään jotain mikä ei oo just sillä hetkellä ihanaa. Ystävyyssuhteet hiipuu ja kärsii kun niihin ei jakseta panostaa. Itse heivaan kaverin jos alkaa tekemään tuota, en ehdottele näkemistä enkä mitään. Saa itse ehdottaa ja kertoa mikä päivä sopii.