Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yle: Aborttimatkailua ollaan kieltämässä Yhdysvalloissa

Vierailija
28.07.2022 |

Joissakin abortinvastaisissa osavaltioissa, kuten Louisianassa ja Texasissa, pelkästään naisen auttaminen tai neuvominen abortin saamiseksi on kriminalisoitu.

Kylmää kyytiä etenkin nuorille, vähävaraisille naisille. Tietyt osavaltiot yrittävät myös saada liberaaleja osavaltioita antamaan naisista terveystietoja, jotta aborttimatkalaisia voidaan rangaista. https://yle.fi/uutiset/3-12549507

Kommentit (548)

Vierailija
221/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se naisille vaikeaa pitää housuja jalassa jos ei halua lapsia. Ei seksiä ei raskautta! Simple as that. Eikä tartte mennä toisiin osavaltioihin abrottimatkoille.

Oletko itse valmis siihen, että seksiä harrastetaan vain ja ainoastaan hedelmöittämistarkoituksissa ja lapsiluvun tultua täyteen, et harrasta seksiä enää koskaan? Toivottavasti et koskaan ala valittamaan naisellesi pihtauksesta, sehän on sinun logiikkasi mukaan vain ja ainoastaan oikein.

Oman aviopuolison kanssa voi käyttää sitten ehkäisyä, kun ei haluta enempää lapsia. Mutta jos ehkäisy pettää, niin ei sitä pidä mennä abortoimaan, koska se on väärin. Kyllä silloin yksi lapsi lisää perheeseen mahtuu. Ja ehkäisy ei takuulla petä "kokoajan".

Ihanan naiivia, kuin joku 15-vuotias seurakuntanuori olisi kirjoittanut.

Olen yli 40v mies ja lapset tein naimissa ollessani. Yli sataa naista olen pannut avioliittoa ennen ja jälkeen yhteensä. Ketään muuta en tehnyt raskaaksi kuin oman vaimoni. Jos joku muu nainen olisi tullut raskaaksi, olisin kantanut vastuun vaikka yksin lapsen kasvatuksesta ja elätyksestä. Minä kannan miehenä vastuun omista paneskeluistani, mutta te naiset ette tunnu sitä vastuuta kantavan, vaan käytätte aborttia ehkäisykeinona ja suhtaudutte siihen kuin vessassa käyntiin. Eikö teillä ole mitään moraalia perkeleet.

Vierailija
222/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huvittavaa, että kaksinaismoralismi naisilla yltää ihan kaikkeen, jopa siihen kuinka naisen mielestä keskustelua tulee käydä. Kerrotteko millä tapaa termi prinsessaharha on haukkumasana?

Kerrotko millä tapaa ülimies on haukkumasana? Harhainen nainen, üliseva mies. Ihan samaa kamaa.

Ja ennen kuin alat pilkkua viilaamaan, kuinka "koko prinsessaharha-sanaan ei edes sisälly naista!", kummasti tuota termiä näkee yksinomaan "Naiset prinsessaharhoissaan..." -yhteydessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
224/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohjois-amerikka tuntuu olevan ääriajattelijoiden luvattu maa.

Toisella puolen on äärikonservatiivit ja aborttivastaisuus. Toisella puolen taas äärivasemmisto ja raskaana olevat miehet ja cancel-kulttuuri. 

Eivätkä he itse tunnu edes tajuavan kuinka hullulta se näyttää ulkoapäin katsottuna.

Koska ne tolkun ihmiset jotka on siinä välillä ei saa media-aikaa.

Vierailija
225/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa se naisille vaikeaa pitää housuja jalassa jos ei halua lapsia. Ei seksiä ei raskautta! Simple as that. Eikä tartte mennä toisiin osavaltioihin abrottimatkoille.

Oletko itse valmis siihen, että seksiä harrastetaan vain ja ainoastaan hedelmöittämistarkoituksissa ja lapsiluvun tultua täyteen, et harrasta seksiä enää koskaan? Toivottavasti et koskaan ala valittamaan naisellesi pihtauksesta, sehän on sinun logiikkasi mukaan vain ja ainoastaan oikein.

Oman aviopuolison kanssa voi käyttää sitten ehkäisyä, kun ei haluta enempää lapsia. Mutta jos ehkäisy pettää, niin ei sitä pidä mennä abortoimaan, koska se on väärin. Kyllä silloin yksi lapsi lisää perheeseen mahtuu. Ja ehkäisy ei takuulla petä "kokoajan".

Olen yli 40v mies ja lapset tein naimissa ollessani. Yli sataa naista olen pannut avioliittoa ennen ja jälkeen yhteensä. Ketään muuta en tehnyt raskaaksi kuin oman vaimoni. Jos joku muu nainen olisi tullut raskaaksi, olisin kantanut vastuun vaikka yksin lapsen kasvatuksesta ja elätyksestä. Minä kannan miehenä vastuun omista paneskeluistani, mutta te naiset ette tunnu sitä vastuuta kantavan, vaan käytätte aborttia ehkäisykeinona ja suhtaudutte siihen kuin vessassa käyntiin. Eikö teillä ole mitään moraalia perkeleet.

Aborttihan on vastuun kantamista.

Vierailija
226/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toukka tuo vasta on.

https://kaksplus.fi/raskaus/raskaus-viikko-viikolta/13-raskausviikko/

Niinkö? NIINKÖ!

https://www.priestsforlife.org/images/abortion-images-galleries.aspx

Niin.

Vierailija
227/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä voi tietää miten abortin tehnyt suhtautuu kokemaansa. Osa suree, osa tuntee ainoastaan helpotusta, osa molempia.

Kukaan ei tule yksinään raskaaksi, ja moni mieskin suhtautuu aborttiin sallivasti. Miksi tätä keskustelua käydään sillä ajatuksella, että nainen on tullut raskaaksi ihan itsekseen?

Vierailija
228/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fakta:

Et voi täysin varmasti tietää etteikö kukaan muu nainen ole saanut keskenmenoa/ tehnyt aborttia/ pitänyt lastasi sinulle kertomatta.

Ei noista aina puhuta, varsinkin lyhyissä suhteissa helpompi hoitaa asia itse/ei välttömättä ole edes varmaa tietoa isästä.

Vierailija
229/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ovat myös unohtaneet että naapurimaassa asuu venäläisiä kaunottaria jotka kaikki kavahtavat feminismiä. Venäläiset naiset myös kunnioittavat suomalaisia miehiä, asia mitä suomalaisilta naisilta on turha odottaa.

Naisille jää sitten kehitysmaalaiset miehet, harvemmin tosin kelpaavat edes näillekään miehille.

Ja silti olet täällä suomikantturoiden kanssa keskustelemassa etkä venäläiskaunottaren kainalossa. Kumma juttu.

Vierailija
230/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maa on menossa todella huonoon suuntaan. Tähän kun saadaan Trump vielä presidentiksi, niin ollaan sisällissodan partaalla.

Vierailija
231/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MGTOW-mies on monesti hyvin ystävällinen ja kertoo missä menee pieleen ja mitä voi tehdä toisin. Mutta eihän se herranjumala naiselle sovi, että tämän tekemisiä millään tavalla kritisoidaan. MGTOW-mies kertoo naisille miten voisivat muuttua miehiä kohtaan helpommiksi, mutta naisen eivät kuuntele vaan pillastuvat kun prinsessan tietämystä ja näkemystä millään tavalla arvostellaan!

Miksi naisten pitäisi muuttua miehiä kohtaan "helpommiksi"...?

Vierailija
232/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tämähän on teidän palstatussukoiden ja feministien mielestä ihan oikeaa keskustelua, vaikka ette tee mitään muuta kuin lässytätte paskaa ja väistelette kaikki teille esitetyt kysymykset.

Tällä tavoin kirjoittava ihminen moittii muita "paskan lässyttämisestä" eikä ylimielisyydessään edes tajua omien argumenttiensa puutteellisuutta. Huvittavaa.

Vierailija
233/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

MGTOW-mies on monesti hyvin ystävällinen ja kertoo missä menee pieleen ja mitä voi tehdä toisin. Mutta eihän se herranjumala naiselle sovi, että tämän tekemisiä millään tavalla kritisoidaan. MGTOW-mies kertoo naisille miten voisivat muuttua miehiä kohtaan helpommiksi, mutta naisen eivät kuuntele vaan pillastuvat kun prinsessan tietämystä ja näkemystä millään tavalla arvostellaan!

Tottakai se kirpaisee naisia kun miehet torjuvat heidät ja palstamammat keksivät valheellisia tekosyitä tälle, toki yksikään nainen ei ole etsinyt naisista vikaa... mikä jo itsessään ajaa miehet kasvavalla vauhdilla MGTOW-liikkeeseen.

Vastaa esitettyyn kysymykseen.

Vierailija
234/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sikiön elämällä on enemmän väliä mitä naisen? Aborttien kieltäminen ei lopeta niitä, vaan abortteja aletaan tekemään turvattomissa olosuhteissa. Tämä vaarantaa myös äidin hengen. Ei se abortti ole naisellekkaan mikään helppo homma.

Minä en tajua, että miksi sikiön oikeudet loppuu kun ihminen syntyy ja siitä tulee täysikasvuinen ihminen. 

Siinähän se onkin. Ei ole olemassa mitään tarkkaa hetkeä milloin sikiöstä tulee vauva, milloin vauvasta lapsi, milloin lapsesta, aikuinen, milloin aikuisesta vanhus jne. Sikiön hedelmöittymiselle on tarkka hetki kuten on myös kuolemalle. Kaikki tällä välillä on ihminen.

Googleta tuulimuna. Väitit juuri että se on ihminen.

Siis mitä? Ei tuossa ole sikiötä eikä ihmistä.

On se ihminen aika monelle abortin vastustajalle. Googlettaa muutkin miltä tuulimuna näyttää, tämä pyhä ihminen.

Vierailija
235/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Abortin tekijät ovat Baalin ja Molokin palvelijoita.

En usko että palvovat roskapönttöä.

Uskomatonta kuinka tyhmää nykynuoriso on. Jos et historiaa ole lukenut ja tiedä mikä Molok oli, niin voin sanoa ettei ollut roskis.

Vanha kuin aika eikä silti ymmärrä sarkasmia. Säälittävää ja vähän surullistakin.

Vierailija
236/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että MGTOW-mies ei ole lähdössä sittenkään vaan antaa naissukupuolelle vielä yhden mahdollisuuden. MGTOW-mies huolii naisen takaisin, jos nainen muuttuu säyseämmäksi (eli antaa pildeä).

Tämähän nyt on ollut selvää koko ajan. Usean vuoden ajan olemme odotelleet, että MGTOW-mies lähtisi, mutta aina se vain pistää päänsä ikkunasta ja huikkaa "lälläslää, minä lähden nyt... eiku en vielä."

Vierailija
237/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harrastaessaan seksiä teki jo valinnan.

No aina ei nainen (tai lapsi) ole sitä valintaa tehnyt.

Abortissa lapsi ei tee valintaa koskaan.

Sikiö ei ole lapsi. Nainen joka on jo olemassa on jo jonkun lapsi. Hänen oikeutensa tulee ensiksi. 

"Antakaa lasten olla, älkääkä estäkö heitä tulemasta minun tyköni, sillä senkaltaisten on taivasten valtakunta".

Vierailija
238/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kohdun ulkopuolinen raskaus, saako sen leikata pois vai täytyykö naisen kuolla sisäiseen verenvuotoon elämän kunnioittamisen nimissä?

Vierailija
239/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syljen abortin tehneitä päin naamaa. Phtyi!! Ei ihmisen näköäkään niissä tappajissa ole! Toivon että jokainen abortin tehnyt kuolee tuskallisesti, että ne abortin tekijät revitään kappaleiksi niinkuin se viaton lapsikin siellä kohdussa ollaan kappaleiksi revitty.

Hahhahhahahhahahhahhaaaggh!

Ime sikiöpirtelöä hıhhulı!

Nam nam!

Vierailija
240/548 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sikiön elämällä on enemmän väliä mitä naisen? Aborttien kieltäminen ei lopeta niitä, vaan abortteja aletaan tekemään turvattomissa olosuhteissa. Tämä vaarantaa myös äidin hengen. Ei se abortti ole naisellekkaan mikään helppo homma.

Minä en tajua, että miksi sikiön oikeudet loppuu kun ihminen syntyy ja siitä tulee täysikasvuinen ihminen. 

Siinähän se onkin. Ei ole olemassa mitään tarkkaa hetkeä milloin sikiöstä tulee vauva, milloin vauvasta lapsi, milloin lapsesta, aikuinen, milloin aikuisesta vanhus jne. Sikiön hedelmöittymiselle on tarkka hetki kuten on myös kuolemalle. Kaikki tällä välillä on ihminen.

Kuolemallekaan ei ole tarkkaa hetkeä. On vain sovitut toiminnot, joiden loppumisen jälkeen on mahdollista lääkärin todeta ihminen kuolleeksi.

Tällä hetkellä meillä vallitseva sopimus on, että kuolleeksi saa todeta kun aivoperäiset vasteet puuttuvat ja hengityskeskuksen toiminta on loppunut ja että aivotoimintojen loppumisen syy tai patofysiologinen mekanismi on selvitetty. Tämä siis sydämen vielä sykkiessä.

Yhtä lailla aikaisemmin on ollut sopimus, että kuolleeksi saa todeta kun sydän ei lyö. Lääketieteen kehittyessä muodostui ongelma, koska ihmistä voidaan pitää keinotekoisesti elossa vaikka omassa sydämessä ei olisi toimintaa ja myöskin lyömästä lakannut sydän voidaan tietyin edellytyksin uudelleen käynnistää.

Mutta kyse on siis sopimuksesta ja nythän ihminen ei ole kuollut, ennenkuin tuo aivotoiminnan loppumisen syy on selvitetty. Kuoliko ihminen siis silloin, kun aivotoiminta loppui vai kun syy selvitettiin?

Samalla lailla se hetki, koska ihminen voidaan todeta ihmiseksi ja erilliseksi yksilöksi perustuu sopimukseen. Jos sydämen lyöminen ei määritä elossa olemista niin miksi sikiö olisi ihminen kun sen sydän lyö? Tai jos alkio muuttuu eläväksi ihmiseksi hedelmöityksen tapahtuessa, miten voimme laskea kuolleeksi ennenkuin ihminen on lopullisesti maatunut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi kahdeksan