En halua enää pitää yhteyttä kaveriini - jos olisit minä, kertoisitko asian suoraan vai ghostaisitko?
Minulla itselläni on tilanne, että en halua enää pitää yhteyttä kaverini kanssa. Syynä on se, että kaveri ei enää halua tavata minua kasvotusten. Kaveri haluaa kyllä pitää minuun yhteyttä viestittelemällä ja kirjoittamalla kirjeitä, mutta tavata hän ei enää halua. Aiemmin olemme tavanneet säännöllisesti. Olen ehdottanut näkemistä monesti, ensin hän vetosi rahapulaan ja kiireeseen, nykyään hän ei enää edes vastaa, jos ehdotan näkemistä, vaan sivuuttaa ehdotukseni sanomatta siihen mitään. Muuten kaveri kyllä haluaa pitää yhteyttä kanssani, mutta kasvotusten ei enää halua nähdä minua. Muita kavereitaan hän näkee kasvotusten yhä eli kyse ei ole siitä, että hän ei haluaisi enää nähdä ketään. Tuntuu kurjalta kuulla, miten hän kertoo minulle tapaamisistaan muiden kaveriensa kanssa, mutta minun kanssani hän ei halua enää tavata. Minä taas kaipaan kasvotusten näkemistä edes joskus, pelkkä kirjekaveruus ei ole minun juttuni.
Minulle on tullut olo, että en halua enää pitää kaveriini yhteyttä ja jatkaa pelkkinä "kirjekavereina", koska toinen ei enää halua nähdä. Koen, että en enää kelpaa toiselle, koska hän ei halua enää tavata. Olen päättänyt, että en halua enää kirjoitella kaverini kanssa ja pitää häneen yhteyttä. Sen sijaan en osaa sanoa, olisiko viisaampaa kertoa kaverille ihan suoraan, että minun ei kannata odottaa vastaavan hänen viesteihinsä vai ghostaisinko kaverin vain kertomatta päätöksestäni? Miten sinä tekisit, jos olisit minun tilanteessani? Jos olisit kaverini, haluaisitko kuulla ajatuksistani vai tulla ghostatuksi kaikessa hiljaisuudessa?
Kommentit (28)
Haluaisitko itse kuulla, jos joku ei haluaisi enää olla tekemisissä kanssasi?
Suoraan puhumisella asiat on ainaki heti selviä eikä kummankaan tarvi jäädä ihmettelemään.
Ehkä tuossa ystävyydessä on tauon paikka. En ghoustaisi enkä ilmoittaisi syitä, vaan antaisin tilanteen mennä omalla painollaan. Hän ei halua tavata, sinä et halua vain kirjoitella. Lopputulos on tuttavuus. Sekin voi vielä muuttua myöhemmin, voitte ehkä lähentyä joskus myöhemmin. Vaikka hän ei ole kiinnostunut lapsista tms, taustalla voi olla silti jotain juuri lapsen saamiseen liittyvää, josta et tiedä. Sellainen voi tehdä niin kipeää, että toinen välttelee kohtaamista tuoreen äidin kanssa, eikä siinä ole mitään henkilökohtaisesti sinua vastaan. Voi olla yllätysraskaus ja keskenmeno, abortti ym, jota hän käsittelee itsekseen.
Ymmärrän hyvin, että sinua loukkaa tuo tilanne. Anna hänen silti mennä menojaan, älä vastaa viesteihin ainakaan heti tai mitenkään seikkaperäisesti. Jättäisin takaportin auki, jos kyseessä olisikin ystävän omat ongelmat ja etäisyyden ottaminen niiden takia.
Kuinka soisit itseäsi kohdeltavan tässä samassa asiassa ?
Haluaisitko tulla vain ykskaks ghostatuksi vai haluaisitko, että asia nostettaisiin esille vaikka kirjeessä tai viestissä ja kerrottaisiin haluavan sinusta eroon, koska elämäntilanteenne eivätkä kiinnostuksenne kohteet kohtaa enää ?
Siitä tiedät, kuinka itse toimia.
Kenenkään kanssa ei ole mikään pakko eikä velvoite olla tekemisissä, jos sille tuntuu, mutta olis reilua, varmaan sinustakin, että kissa nostetaan pöydälle ja informoidaan sitä toistakin osapuoltakin eikä vaan häippästä kadoksiin.
Mikälie nykyajan voimaantumisriitti koko ghostaaminen ... ? ...
Yksi draamaqueen sain pois elämästäni sanomalla suoraan, miten koen tapansa puuttua muiden elämään. Alkoi tulla pelkkiä peukkuja.. lol.. jotenkin surkuhupaisa nokkava persoona. Kaikkien kanssa ongelmissa. Jne
Omalla kohdalla haluaisin kuulla, jos kaveri ei enää haluaisi olla kanssani tekemisissä. Kaverini taas on luonteeltaan sellainen, että vaikeat keskustelut/tilanteet ahdistavat häntä, joten siksi mietin, onko järkeä nostaa kissaa pöydälle vai antaisiko asian vaan kaikessa hiljaisuudessa olla.
Ap
Helpompi jatkaa elämää suoran puheen jälkeen. Jos jotain asioita jää auki niin niitä saattaa miettiä vielä pitkän ajan jälkeen.
Puhutaan kaverin kanssa molempien asioista tasapuolisesti, kuuluu mielestäni kaveruuteen tällainen. Olen kiinnostunut kaverin kuulumisista ja viime aikoina on puhuttu mm. hänen uudesta parisuhteestaan.
Ap