Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En halua enää pitää yhteyttä kaveriini - jos olisit minä, kertoisitko asian suoraan vai ghostaisitko?

Vierailija
27.07.2022 |

Minulla itselläni on tilanne, että en halua enää pitää yhteyttä kaverini kanssa. Syynä on se, että kaveri ei enää halua tavata minua kasvotusten. Kaveri haluaa kyllä pitää minuun yhteyttä viestittelemällä ja kirjoittamalla kirjeitä, mutta tavata hän ei enää halua. Aiemmin olemme tavanneet säännöllisesti. Olen ehdottanut näkemistä monesti, ensin hän vetosi rahapulaan ja kiireeseen, nykyään hän ei enää edes vastaa, jos ehdotan näkemistä, vaan sivuuttaa ehdotukseni sanomatta siihen mitään. Muuten kaveri kyllä haluaa pitää yhteyttä kanssani, mutta kasvotusten ei enää halua nähdä minua. Muita kavereitaan hän näkee kasvotusten yhä eli kyse ei ole siitä, että hän ei haluaisi enää nähdä ketään. Tuntuu kurjalta kuulla, miten hän kertoo minulle tapaamisistaan muiden kaveriensa kanssa, mutta minun kanssani hän ei halua enää tavata. Minä taas kaipaan kasvotusten näkemistä edes joskus, pelkkä kirjekaveruus ei ole minun juttuni.

Minulle on tullut olo, että en halua enää pitää kaveriini yhteyttä ja jatkaa pelkkinä "kirjekavereina", koska toinen ei enää halua nähdä. Koen, että en enää kelpaa toiselle, koska hän ei halua enää tavata. Olen päättänyt, että en halua enää kirjoitella kaverini kanssa ja pitää häneen yhteyttä. Sen sijaan en osaa sanoa, olisiko viisaampaa kertoa kaverille ihan suoraan, että minun ei kannata odottaa vastaavan hänen viesteihinsä vai ghostaisinko kaverin vain kertomatta päätöksestäni? Miten sinä tekisit, jos olisit minun tilanteessani? Jos olisit kaverini, haluaisitko kuulla ajatuksistani vai tulla ghostatuksi kaikessa hiljaisuudessa?

En halua enää pitää yhteyttä kaveriini - jos olisit minä, kertoisitko asian suoraan vai ghostaisitko?

Vaihtoehdot

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outo tilanne. Lakkaisin vain vastaamasta, ellei ole todella tärkeä ihmissuhde. Silloin keskustelisin ensin ja jatko keskustelun tuloksen mukaan.

Vierailija
2/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi kertoa suoraan? Jos kaveris ei halua nähdä sua, niin tuskin tuo syy tulisi hänelle jotenkin yllätyksenä. Ehkä osais päätellä sen ihan itsekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sua. En itsekään tuhlaisi aikaa ihmiseen, joka ei haluaisi antaa minulle aikaansa edes muutamaa tuntia vuodessa. 

Vierailija
4/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon tullut ystäväni ghostaamaksi. Oltiin ystäviä yli vuosikymmen. Lakkasi vain vastaamasta viesteihini, eikä laittanut viestiä minulle. Tajusin tulleeni ghostatuksi, kun ystävä ei laittanut viestiä edes syntymäpäivänäni. Oli siis kaikki vuodet onnitellut synttäreinä ja laittanut kortin.

Olisin halunnut kuulla syyn. Toki minulla oli syystä omat epäilykseni, mutta olisin halunnut kuulla asian ystävän suusta.

Vierailija
5/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta ystävyyttä vaan nosta kissa pöydälle ja kysy suoraan mikset halua kasvotusten tavata? Ystävät ovat tärkeitä, rakkaita ja itse olen jäänyt ihan yksin.

Vierailija
6/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki muut vaihtoehdot hyviä paitsi kakkonen

Vierailija
7/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mistä epäilet sen johtuvan, että ystävä ei enää halua nähdä sinua kasvokkain? Oletko muuttunut/onko elämäsi muuttunut jotenkin?

Vierailija
8/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa jankkausta taas. Keksi jo uusi aihe. Jos sulla ei ole munaa muuta kuin näytellä selkäänpuukottavaa "ystistä", olet ansainnut kaiken pahan itsellesi. Häpeä!

Toivon mukaan ystäväsi on nähnyt kaksinaamaisuutesi. Ja uskon, että onkin. Kun kaikki ei pyöri vain ja aina neiti Draamaqueeenin ympärillä. Ystävä tuskin koskaan olet edes ollut kenellekään. Pelkkå ihmissuhteiden kuluttaja. Ja ihmiset katoaa lopulta ympäriltäsi. Am I right oe right?

Miehet vaihtuu, mutta kukaan ei jaksa omahyväisyyttäsi.

Vierailija
9/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, mistä epäilet sen johtuvan, että ystävä ei enää halua nähdä sinua kasvokkain? Oletko muuttunut/onko elämäsi muuttunut jotenkin?

Olen saanut lapsen. Kaveri ei ole halunnut nähdä minua kertaakaan raskausaikana eikä sen jälkeen. Kaveri ei siis ole koskaan nähnyt lastani. Ja jos joku kysyy, niin kaveri ei kärsi tahattomasta lapsettomuudesta, ei vaan välitä lapsista.

Ap

Vierailija
10/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa jankkausta taas. Keksi jo uusi aihe. Jos sulla ei ole munaa muuta kuin näytellä selkäänpuukottavaa "ystistä", olet ansainnut kaiken pahan itsellesi. Häpeä!

Toivon mukaan ystäväsi on nähnyt kaksinaamaisuutesi. Ja uskon, että onkin. Kun kaikki ei pyöri vain ja aina neiti Draamaqueeenin ympärillä. Ystävä tuskin koskaan olet edes ollut kenellekään. Pelkkå ihmissuhteiden kuluttaja. Ja ihmiset katoaa lopulta ympäriltäsi. Am I right oe right?

Miehet vaihtuu, mutta kukaan ei jaksa omahyväisyyttäsi.

Taidat sekoittaa minut nyt johonkin toiseen, olen ollut jo vuosia yhden miehen kanssa.

Ap

Vierailija
11/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaisin hänen yhteydenottoihinsa vaan, että "pitäisikö nähdä?", enkä muuta. Tuskin hän kauan jaksaisi ottaa yhteyttä. Ghostaaminen sekä suora kritiikki on mielestäni typerää.

Vierailija
12/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos oisin sä, niin miettisin et haluaako kaveri oikeasti enää edes olla tekemisissä kanssani. Vaikea kuvitella, et kaveri ei enää haluaisi nähdä, mutta muuten yhteydenpito kiinnostaa. Ehkä kaveri koittaa feidata sua elämästään?

Vierailija
13/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ghostaamisella on huono maine. Vähittäinen hiipuminen sopisi varmaan sinun tilanteeseesi paremmin kun kaverikaan ei ole innokas jatkamaan ystävyyttännne entisenlaisena vaan haluaa virtuaalisen kevytversion. Hänkään ei panosta, jätä sinäkin panostaminen ja siirrytte tuttaviksi. Syytä ei varmaan sun tarvitse selittää, paitsi voit vielä laittaa että jos haluat tavata niin nähdään ihmeessä. Jotenkin sellaiset " en halua olla ystäväsi" on turhan rajuja ja niistä saa pahan mielen pitkäksi aikaa. Minullakin on monta ystävyyttä hiipunut, välillä enemmän toisen, välillä molempien aloitteesta. On ihan hyvä fiilis että voi kuitenkin jutella kun nähdään eikä ole kaunoja.

Vierailija
14/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämähän on selvä; kaveri ei välitä lapsista ja pelkää, että jos alkaa järjestää tapaamista, niin otat lapsen mukaan tai pahimmassa tapauksessa häntä yritetään käyttää lastenhoitoon (tai että et livetapaamisessa osaa keskustella enää muusta kuin lapsesta). Ehdota tapaamista ja korosta, että haluat nähdä kahdestaan ilman lasta.

Vierailija
15/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin gallupin vastauksia. Tällä hetkellä on aika tasaisesti mielipidettä, että asia tulisi kertoa joko syyn kanssa tai sitten vain lakata pitämästä yhteyttä tekemästä asiasta sen ihmeempää numeroa. Selvästi jakaa mielipiteitä ja itsekään en ole varma, mitä tekisin.

Ap

Vierailija
16/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä oikeat ystävät pitää yhteyttä tasapuolisesti. Eli molemmat kysyy toisen kuulumisia ja molemmat on kiinnostuneita toisen elämästä. Jos joutuu yksipuolisesti vaan kyselemään toiselta eikä toisesta kuulu mitään, niin uusia ystäviäkin voi saada. Itse tykkään että asioista puhutaan suoraan. Eli kertoisin miksi lopettaisin yhteydenpidon. Ghostaaminen on lapsellista. Tietenki riippuu paljon siitä onko kyse pinnallisemmasta ystävästä vai kaverista jonka on jo pitkään tuntenut.

Vierailija
17/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita hänelle, että haluat jättää ystävyyden nyt tauolle määrittelemättömäksi ajaksi.

Tämä jättää sellaisen "takaportin" auki, että joskus tosi vanhana, kun kummaltakin on jo kaikki kaverit kuolleet, te voitte taas elvyttää ystävyytenne.

Vierailija
18/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämähän on selvä; kaveri ei välitä lapsista ja pelkää, että jos alkaa järjestää tapaamista, niin otat lapsen mukaan tai pahimmassa tapauksessa häntä yritetään käyttää lastenhoitoon (tai että et livetapaamisessa osaa keskustella enää muusta kuin lapsesta). Ehdota tapaamista ja korosta, että haluat nähdä kahdestaan ilman lasta.

Olen ehdottanut tapaamista kahden kesken, ei ole ollut vaikutusta. Tietenkään en ottaisi lasta mukaan tällaisen kaverin tapaamiseen, joka ei pidä lapsista. Eikä lapsi ole ainoa puheenaihe, kaverin kanssa jutellaan mm. töistä, harrastuksista ja parisuhteesta. Jos tiedän, että joku kaverini ei välitä lapsista, niin en hänen kanssaan aiheesta kovinkaan juttele.

Ap

Vierailija
19/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ihminen, joka tuppaa puhumaan lähinnä itsestään kun tapaa kavereitaan? Mietin vaan, että jos kaveri suostuu muita tapaamaan kasvotusten, mutta sinua pitää hieman etäällä ja vain tekstailee, niin onko kyse siitä, että kokee seurasi uuvuttavaksi?

Vierailija
20/28 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin vaan viestittelyt sen suurempia selittelemättä.

Mulla oli aikanaan ystävä, joka teki noin, ettei halunnut enää tavata. Ei koskaan tullut juhliin, kun kutsuin. Ei halunnut muutenkaan tulla luokseni eikä vastannut, kun ehdotin, että matkustaisin hänen kotikaupunkiinsa. Kyllästyin katsomaan somesta, missä kaikkialla tuo ystävä muiden ystäviensä kanssa huiteli. Ei kiinnostanut soitella ja viestitellä ihmiselle, joka ei jaksanut nähdä livenä. Yhteydenpito hiipui, kun vastasin ystävän viesteihin viiveellä ja lyhyesti, enkä itse ottanut yhteyttä. Suosittelen samaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä seitsemän