Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä kukaan onnistunut laihduttamaan pysyvästi 10-20 kg?

Vierailija
27.07.2022 |

Painan tällä hetkellä yli 70 kg ja tavoitepainoni on joku 50 kg. Olen tähän asti laihduttanut, vaikka millä menetelmillä. Olen jopa ollut syömättä viikon useasti, mikä nyt kuulostaa ihan hullulta. Elokuussa aloitan elämäntapamuutoksen, kun syön vain 1500 kilokaloria päivässä. Tämä ei tule olemaan pysyvä ruokavalio vaan noudatan tätä, kunnes olen haluamassani painossa. Vaje ei siis ole kovin suuri, mutta puolessa vuodessa toivon pudottaneeni yli 10 kg. Tällä kertaa haluan sitä niin paljon, että tiedän pystyväni noudattamaan tuota rajaa, mutta pelkään, että paino ei silti putoa vaan tapahtuu joku hormoni juttu tai keho keksii pitää kiinni rasvavarastoista tai jmv.

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin lihottamaan pysyvästi 20 kg.

Vierailija
2/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuin lihottamaan pysyvästi 20 kg.

No, sekin voi olla hyvä asia, jos on tarvetta. Nyt kaipasin kuitenkin päinvastaisia kokemuksia, kiitos. 

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt joka päivä 1500 kaloria. Et laihdu.

Vierailija
4/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pysyvälle" kannattaa myös laittaa määritelmä että yli 5 vuotta pysynyt laihempana. Monet pysyy 1-2 vuotta mutta sitten taas nousee.

Vierailija
5/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aha ja millähän perusteella?

Ap

Vierailija
6/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pysyvälle" kannattaa myös laittaa määritelmä että yli 5 vuotta pysynyt laihempana. Monet pysyy 1-2 vuotta mutta sitten taas nousee.

Kyllä ajattelin nyt ihan pysyvästi muuttaa elämäni suunnan.

Ap

Vierailija
7/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

12kg laihdutin laskemalla kaloreita ja käymällä pitemmillä lenkeillä koiran kanssa. On pysynyt poissa 5 vuotta.

Vierailija
8/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

12kg laihdutin laskemalla kaloreita ja käymällä pitemmillä lenkeillä koiran kanssa. On pysynyt poissa 5 vuotta.

Mikä oli päivittäinen kalorimääräsi laihduttaessa ja mikä se on nyt?

Ap

Vierailija
9/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun painohistoria: ikävuosina 30-42 laihduttelin koko ajan mutta onnistuin lihomaan 76 kilosta 110 kiloon. Eli klassinen jojoilu: kova kuuri, ahminta ja lihominen, uusi kuuri, taas takaisin lihominen korkojen kera jne. Koitin kaappaukset ja Cambridget ja South Beach Dietit ja Painonvartijat ja jutan nettivalmennuksen ja muitakin nettivalmennuksia, PT:n neuvoman ruoka- ja kuntokuurin tänä aikana.

Mutta minä onnistuin lopulta ja olen jo useamman vuoden painanut 65 kg mikä on ihan ok ottaen huomioon lähtöpaino 110 kg. Mulla salaisuus oli vaan lopettaa kokonaan se kuuriajattelu, oikeastaan koko laihdutusajattelu. Eli tavallaan hyväksyin itseni 110 kiloisena, enkä enää vihannut kroppaani, mutta samalla aloin terveys eikä ulkonäkö edellä tehdä pieniä säätöjä ruokavaliooni, yksi kerrallaan. Mitään dieettiä en noudattanut, mitään en ole jättänyt ruokavaliosta kokonaan pois. Laihtuminen näin oli toki hidasta mutta helppoa ja miellyttävää. Ja koska jo hyväksyin kehoni, ei ollut sitä painetta: hyi yök läski akka, nyt kyllä laitan sinut ruotuun ja lähtee läski palamaan kuten ennen. Nyt asenne oli enemmänkin: kiitos hieno keho, että jaksat toimia vaikka onkin liikaa painoa. Yritän tässä tehdä muutoksia että taakaksi vähitellen pienenisi, mutta en aio stressata sinua rajuilla muutoksilla.

Vierailija
10/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen aivot pitävät joskus saavutettua painoaan ihannepainona ja tekevät kaikkensa, että paino alkaisi nousta laskun jälkeen.

Vierailija
11/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisen aivot pitävät joskus saavutettua painoaan ihannepainona ja tekevät kaikkensa, että paino alkaisi nousta laskun jälkeen.

Kyseinen väite kuulosti jotenkin hurjalle, että kehoni vihaisi minua niin paljon että haluaisi minun olevan läskeihini tukehtuva 120kg, koska sitä se silloin oli. Pimeni silmissä hapenpuutteesta kun sitoi kengännauhansa eikä voinut edes nukkua selällään kun alkoi tukehtua. Vihasin ulkonäköäni itsemurhan partaalle asti. Haluan uskoa, että kehollani on myös vähemmän itsetuhoisia haluja ja nyt onkin viimeiset vuodet paino mennyt alaspäin niin että joka vuosi on keskipaino pari kiloa vähemmän.

Vierailija
12/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
13/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin laihduttamaan 30kg, pysyi pari vuotta. Nyt takaisin tullut 20kg.

Tein muutoksia ruokavalioon, sallin herkutteluakin. Suurin ongelma oli, ettei keho tottunut pienempään ravintomäärään. Päänsärkyä 2-4krt/vko. En jaksanut enää. Niinä vuosina alkoi migreenilääkitys, mutta suurempi ravintomäärä lopetti vasta säryt.

Roikkuva nahka oli ällöä, ikää +40 niin ei vetäytynyt. Kolesteroliarvot laski, se oli hyvä asia.

14/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin elämäntapa muutoksen viime vuoden marraskuussa ja olen laihtunut nyt 14kg. Vielä tavoitteena 4 kg pudotus. Tämä ei olisi onnistunut ilman suolisto hormonia, Ozempic. Sain lääkäriltä reseptin ja alussa pistettävä liuos oli 0.25mg ,sitten 0.50 mg ja lopuksi 1mg ,kerran viikossa. Koska olen terve en saa Kelan tukea mutta esim. diabeetikot saavat 40% hinnasta pois. Hinta lääkkeelle on 125 eur. Alussa oli paha olo noin 2-3 kk mutta sitten helpotti. Nyt aloitin 0.50mg annoksilla. Puolitan tuon 1mg annoksen ja näin ollen lääke kestää 6 viikkoa , 4 viikon sijaan. Minulla on kuulemma liian vähän suolistohormoneja. Aivot on kuin toisella ihmisellä. Enää ei tee mieli jäätelöä,karkkeja ,pullaa yms. Ruoka annokset on puolittuneet koska en jaksa syödä ylimääräistä. Kun paino alkoi tippumaan mieliala alkoi nousta ja ilokseni vaatteet mahtuvat päälle ja on ollut kiva ostaa uusia. Kaiken kaikkiaan tämä on ollut mieletön matka ja voin todella hyvin. Saan syödä välillä herkkujakin suklaata tai mansikka kermakakkua..... Suosittelen lämmöllä kokeilemaan. Ps.Liikun noin tunnin päivässä ulkoillen ja 1-2 krt viikossa uimahallissa vesijuoksemassa jotteivat lihakset ihan surkastu.

Vierailija
15/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 2007 laihdutin noin 45 kiloa. Viitisen kiloa on tullut takisin. Tosin lähtö oli 120+. Karppaamalla, ei ketoilua varsinaisesti. Samalla linjalla jatkan edelleen mutten niin kiihkeästi kuin aloittaessa. Aikaa meni muistaakseni vajaa vuosi. Olen tyytyväisesti elellyt vaatekoossa 42 kohta 15 vuotta. 54 kokoisia farkkuja jätin parin kaappiin muistoksi, toivottavasti niitä ei tarvitse enää koskaan ottaa käyttöön.

Vierailija
16/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutin 20 raskauskiloa pois 20 vuotta sitten karppaamalla, eipä ole tullut takaisin. Liikuntana kävely, kahvakuula ja kesällä puutarhahommia.

Vierailija
17/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä pysyvyyttä tiedä kukaan kuin vasta laihduttajan kuolinhetkellä.

Vierailija
18/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy olla kova motiivi että onnistuu... vaikeaahan se on ja helposti takas tulee kaikki mitkä pois saanut (jos on) . Ite en jaksa enää aloittaa sitä rääkkiä. Pidän kiloni. Ja terve kun on.

Vierailija
19/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viikossa laihtunut kilon verran koska lopetin viinin tisuttelun. Nyt syön pienempiä ruoka-annoksia ja kirjaan ateriat ruokapäiväkirjaan, näin pystyn seuraamaan mitä syön. Olen aina liikkunut paljon joten liikuntaa en voi lisätä ja sillä ei paino lähdekään laskuun. Tavoite on saada noin 5-8 kiloa pois. Painan nyt 62 kg ja tavoitteena olisi saada vatsamakkarat pois.

Vierailija
20/79 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aha ja millähän perusteella?

Ap

Jokainen pikadieetti vähentää energiankulutustasi kun lihaksia häviää energiaksi eikä kalorikulutusta näe vaakalukemasta.Oikea tapa on lihastreeni sopivalla proteiinipitoisella dieetillä,rasvaa palaa silloin levon aikana.