Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut vaihtavat vähän väliä työpaikkaa?

Vierailija
27.07.2022 |

Esim LinkendInissä törmää joskus ihmisiin, joilla on pitkälista työpaikkoja ja esim yli 3 vuoden pestit ovat heillä vähässä. Työnkuvista vielä näkee, etteivät ne edes ole mitään projektiluontoisia toimenkuvia.
Eikö näillä ihmisillä riitä osaaminen, vai miksi koko ajan on tuo vaihtuvuus? Luulisi olevan epävakaata ja raskasta elämääkin.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 20 vuoden työelämäkokemuksella sanoisin, että syy löytyy työnantajien haluttomuudesta pitää kiinni olemassa olevasta työvoimasta.

Palkankorotuksia on vaikea saada ja ajan myötä vastuuta ja työtehtäviä kertyy yhä enemmän.

Ainoa varma tapa keventää työtaakkaa, ja mahdollisesti saada lisää palkkaakin, on vaihtaa työpaikkaa.

Vierailija
62/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni tuntuu kirjoittavan, että palkka nousee kuin siimaa vain samanlaisista toimenkuvasta kun vaihtaa työpaikkaa. En oikein usko, jos ei sitten kyseessä ole joku erittäin selkeän työvoimapulan homma, joka vaatii jotain tiettyä erikoisosaamista. Vaikea nähdä, että varastomies joka Cittarissa tienaa 2100 euroa, saa samasta hommasta työpaikkaa vaihtamalla Halpa-Hallissa 2700 euroa ja sen perään Prismasta 3400 euroa.

Vaikka sinun kuplasi on varastomiesten kupla, niin meillä asiantuntijoilla on omat kuplamme, jossa noin tapahtuu.

Hyvin dissaat toisten töitä. Veikkaan tosin, ettet itse osaisi ajaa esim trukkia metriäkään.

Just niin, sitä vartenhan on ihan trukkikortti, sitä ei ihan joka jätkälle myönnetä, ainoastaan alan piinkoville ammattilaisille. Suomi on aina tukenut taloutensa viennissä trukkikuskien varaan, sitä arvostetaan ulkomaita myöten.

Ei teknologia, ei metsä, ei paperi, vaan trukilla ajamisen taito on se mistä Suomi maailmalla tunnetaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun:

-vakiduuni n. 2v, lähdin opiskelemaan muualle

-sijaisuuksia ja kesätöitä

-jätin sijaisuuden jälkeen vakinaistumisen väliin, koska en olisi alun perinkään koskaan hakenut itse siihen työhön ja tein sitä pissi sukassa 7 kk odottaen poispääsyä

-määräaikaisuus, sain potkut, olet varmaan iloinen

-mulla oli vakityö, mutta työpaikalla mua ärsytti ja hävetti moni asia työnantajan puolesta ja hain uutta työtä vaikka olin ollut siellä alle 1,5 vuotta

-sitten tärppäsi uusi vakityö, joka oli kuitenkin elämäni hirvein paikka ja lähdin sieltä itse koeajalla

-määräaikainen työ, olin siellä melkein 2v mutta en voinut ottaa jatkoa koska muutin toiselle puolelle Suomea minusta riippumattomista syistä

-määräaikaisuus kiireapulainen

Kolmekymppinen nainen. Erittäin pettynyt työelämän tarjontaan, ei minulle ole ollut muuta kuin kovaa stressiä alle 3k brutto. En kitise, kouluttaudun "keskimäärin kovapalkkaiseen" työhön tällä hetkellä. Sunlaisten asenne veetuttaa, ymmärtäisit edes onnekkuutesi.

Vierailija
64/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä aiheesta muuta, kuin mitä olen kaverin työelämäseikkailuja seuraillut. Hän on hyvä työssään ja tietää sen, mutta myös työnarkomaani ja burnoutin jälkeen ei enää suostu mihin tahansa. Hän on vaihtanut työpaikkaa nyt jo monta kertaa n. vuoden välein siksi, että työtehtävät ja työyhteisön kulttuuri tai työilmapiiri ovat osoittautuneet tavalla tai toisella aivan muuksi kuin mitä työpaikkailmoituksessa ja haastatteluissa oli lupailtu.

Vierailija
65/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen alalla, jossa ei voi samassa työpaikassa tai edes alan sisällä edetä ilman että kouluttautuu lisää/uuden tutkinnon tai pätevyyden. Siispä vaihdan välillä työpaikkaa ihan vaan että en kyllästy. Joka paikassa kuitenkin omanlaisensa tavat toimia ja erilaiset puitteet, niin tuo kivasti vaihtelua. Palkka pysyy melko samana koko ajan.

Vierailija
66/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ne ovat olleet määräaiksia työsuhteita. Eivätkä ne ole olleet mitään projekteja.

Vierailija
67/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ne ovat olleet määräaiksia työsuhteita. Eivätkä ne ole olleet mitään projekteja.

Miksei sinua koskaan ole palkattu pidemmäksi aikaa?

Vierailija
68/68 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyillä aloilla ainoa keino nostaa palkkatasoa ylös on vaihtaa työnantajaa. 

Vastatarjoukset on säälittävän pieniä yleensä. Tyyliin 200-400e, kun työtarjouksessa jopa 1000e enemmän. 

Uusi työnantaja saa sillä kokemusta, joka tuottaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän kahdeksan