Vakuutuksista (huoh...)
Moi!
Olen tässä kilpauttanut vakuutukset tarkoituksena ottaa vauvavakuutus. Samalla luultavimmin siirretään muutkin vakuutukset toki samaan yhtiöön. Mistä yhtiöstä teillä on ollut vakuutuksia ja onko ne olleet hyödyllisiä ja toimivia (korvaukset siis)? Eniten tällä hetkellä kiinnostaa Pohjantähti, Pohjola ja ehkä Lähivakuutus (josta en ole vielä pyytänyt kylläkään tarkousta).
Minkälaisia mielipiteitä teillä on näinkin kuivasta aiheesta? ;)
Kommentit (23)
Kaikki muut vakuutukset Ifillä, mutta vauva-vakuutus otettiin erillisenä Veritaksesta. Vakuutukset piti ottaa kolme kuukautta ennen laskettua aikaa! Ei ole vielä kokemusta vakuutuksesta, mutta vertailtiin muitakin ja tämä vaikutti meistä erittäin hyväältä vaihtoehdolta!
Kävimme ottamassa vauvavakuutuksen Nordea-vahinkovakuutuksesta. Siellä ilmeni pari tosi tärkeää pointtia, jotka on syytä huomioida:
- korvausten haku
- maksusitoumus
- omavastuu
Joissain yhtiöissä haetaan korvausta joka tapauksesta, eli maksat joka käynnistä omavastuun! Nordeassa voi hakea kerran vuodessa yhdellä omavastuulla.
Toinen juttu on esim. kalliit leikkaukset (korvien tuubitukset, nielurisat ym. yksityisellä), joihin on saatavilla maksusitoumus, eli soitan vak.yhtiöön ja pyydän sellaisen. Sen jälkeen toimitan lääkärin diagnoosin ja he toimittavat sitoumuksen lääkärille. Näin ollen minun ei tarvitse maksaa esim. tuubituksesta yli 1000 e itse ja hakea korvausta myöhemmin, vaan maksan pelkän omavastuun.
Sitten vielä omavastuusta. Omavastuu on joissain yhtiöissä prosentuaalinen, mikä kuulostaa aika hurjalta, varsinkin jos kyseessä on leikkaus tms. Meillä on omavastuu 75 euroa ja kuulostaa mun mielestä varsin kohtuulliselta.
Vakuutuksen hinnaksi meillä tuli reilu 200 e + varausmaksu 100 e syntymättömälle lapselle.
Kilpailuttaminen kannattaa!
Kivi0405 kirjoitti:
Tyttärellä on kerran vuodessa kontrolli polilla, ja polimaksuhan on sen 22e joten ei edes oma vastuu täyty.
Tapiolassahan tiedän ei tarvitse maksaa edes tuota polimaksua, jos omavastuu on vain jo aiemmin täyttynyt.