Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kävikö teillä kotona kavereitasi, kun olit lapsi?

Vierailija
27.07.2022 |

Meillä tosi harvoin. Ensinnäkin olin aina harrastuksissa tai viikonloppuisin maalla, ja muutenkin meillä oli niin tiivis perhe, ettei sinne jotenkin sopinut kutsua kavereita. Sellaisesta ei edes puhuttu.

Onko teillä ollut samanlaista?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt, kaikki pelkäsivät meidän äitiä

Vierailija
2/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi. 

Meidän koti oli vähän sellainen Muumitalo, vaikka kerrostalossa asuttiinkin.

Mun kaverit saattoivat jäädä joskus äitini kanssa meille, kun me veljeni kanssa lähdettiin isäni luo.

Yövieraitakin sai tulla usein. Jännä sinällään, kun toisaalta äitini myös arvosti todella paljon yksin oloa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävi. Asuin lapsena Etelä-Haagassa, Helsingissä, ja aina roikuttiin toistemme luona. Syötiin, juotiin ja yövyttiin, kavereitten luona. N59

Vierailija
4/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Veli oli niin kusipää tyranni ettei siellä voinut olla. Oltiin aina kavereiden kotona tai ulkona.

5/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 läheisintä kaveriani kävi pari kertaa viikossa. Koulun jälkeen, alkuillasta, viikonloppuna. Olimme välillä myös yökylässä toistemme kotona.

Yksi kaverini oli vähän kuin perheenjäsen eli hän saattoi tulla meille, vaikken minä edes ollut kotona.

Vierailija
6/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään vielä, että lastenikin kaverit yöpyivät mun luona, jos niillä oli kotona vaikeaa, vaikka omat lapseni olisivat olleet esim isällään. N59

Vierailija
7/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, lapsuuteni oli lasinen.

Vierailija
8/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käynyt kun meillä ei ollut mitään leikkitavaroita millä leikkiä eikä edes tilaa. Ei ollut mitään tarjottavaakaan kuten karkkia, jäätelöö tai limsaa. Koulussa tai ulkona vain tavattiin kavereita. 

Vierailija
9/9 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä ei käynyt. Meillä oli riitainen koti. Isä lähes aina kännissä, jos oli selvänä niin hermostunut. Ei ollut pelejä tai leluja liiemmälti. Kaikki 5 lasta jaettiin yhteinen huone. Nälkääkin nähtiin välillä. Ei siis paljon voinut kavereita tuoda kylään. Onnistuin luomaan silti omasta kodistani turvallisen ja avoimen.