Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihminen voi olla niin epätoivoinen, että etsii koirasta hellyyttä ja välittämistä?

Vierailija
27.07.2022 |

Siis koirasta! Se on eläin! Oletko itse koira?

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avarakatseinen ja tavallista valistuneempi ihminen osaa arvostaa myös muita eliöitä kuin ihmisiä

Vierailija
2/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoinen aloitus 0/5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan koira saa hyvää hoitoa eikä ole mikään lelu.

Vierailija
4/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ihminen voi olla niin epätoivoinen, että etsii lapsistaan hellyyttä ja välittämistä? Tai miehestään?

Normaali ihminen kykenee ymmärtämään, että hellyyden määrä ei ole vakio. Sitä riittää kyllä erilaisille olennoille. Jotkut kykenevät välittämään suuresti jopa tuntemattomista ihmisistä. Jos sinä et ymmärrä, miksi joku pitää lemmikkiä, niin lue vaikka jokin tutkimusartikkeli koiran tai kissan vaikutuksesta ihmisen henkiseen hyvinvointiin. 

Vierailija
5/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa peilistä löytyisi vastaus.

Vierailija
6/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koira ei petä tai jätä. En pidä ihmisistä, mutta eläimistä kyllä.

Vierailija
7/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika Rahikaisella. Koira on uskollinen ja tietää heti, kuka on sen kaveri ja sitä ei voi fuulata millään pintaglitterillä eikä kauniilla naamalla.

Vierailija
8/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avarakatseinen ja tavallista valistuneempi ihminen osaa arvostaa myös muita eliöitä kuin ihmisiä

Aloittaja tarkoitti sitä, että koirasta ei saa hakea sellaista empatiaa ja välittämistä, jota kuuluisi saada ihmisiltä.

Mulla on koira, mulla on välillä yksinäistä, mutta en mä todellakaan ole hommannut perheeseemme koiraa sen takia että se korvaisi jotain ihmisvajetta.

Ei koira ymmärrä työpaikan paineita, ei terveys- ja rahahuolia, ei sodan uhkaa, vaikka aavistaisi omistajansa jotkut tunnetilat.

Ihminen ymmärtää.

Koira on sen takia, koska koirat on hellyttäviä ja söpöjä ja mulla on hoivaviettiä koiraa ja kissaa kohtaan. Koira saa mut käymään lenkillä.

Mutta ei se totta vieköön IHMISTÄ korvaa!

Koiran omistajan tunnepatterin on hyvä olla sen verran täysi, että pärjäisi emotionaalisesti ilman koiraakin, vaikka toki hyvin siitä koirasta huolehtiikin ja on kiintynyt siihen.

Vierailija
9/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen aika totaalierakko, en ole ihmisten kanssa tekemisissä livenä oikein ollenkaan. Enkä sellaista kaipaa. Kaksi koiraa kyllä on. Ne on mukavia, niille saa antaa ja niiltä saa hellyyttä. Ja kyllähän laumaeläin omasta laumastaan välittää. 

Niille ihmisille, jotka kaipaa esim. seksiä, jutteluseuraa tms. koira ei korvaa toki ihmistä. Mulle korvaa hyvin kun en sellaisesta välitä.

Vierailija
10/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää "koirat on uskollisempia ystäviä kuin ihmiset" ovat usein siipirikkoja ihmisiä.

Joo, lapamatokin on uskollinen, itikat varsinkin uskollisia, mutta ei ihmisiä ja eläimiä saa rinnastaa.

Jos jonkun jutut on luokkaa "ihmiset on pettureita mutta mun Rekku ei petä", niin sen ihmisen tehtävänä on pyristellä pois syrjäytymisestä, luopua katkeruudestaan ja kaveerata ihmisten kanssa.

Mulla on koira, mutta en mä koe siitä, jostain ÄO 4å-60 otuksesta saavani sitä, mitä saan ihmisistä.

Vierailija
11/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja tarkoitti sitä, että koirasta ei saa hakea sellaista empatiaa ja välittämistä, jota kuuluisi saada ihmisiltä.

Mulla on koira, mulla on välillä yksinäistä, mutta en mä todellakaan ole hommannut perheeseemme koiraa sen takia että se korvaisi jotain ihmisvajetta.

Ei koira ymmärrä työpaikan paineita, ei terveys- ja rahahuolia, ei sodan uhkaa, vaikka aavistaisi omistajansa jotkut tunnetilat.

Ihminen ymmärtää.

Koira on sen takia, koska koirat on hellyttäviä ja söpöjä ja mulla on hoivaviettiä koiraa ja kissaa kohtaan. Koira saa mut käymään lenkillä.

Koiran omistajan tunnepatterin on hyvä olla sen verran täysi, että pärjäisi emotionaalisesti ilman koiraakin, vaikka toki hyvin siitä koirasta huolehtiikin ja on kiintynyt siihen.

Koira ymmärtää paljon asioita, joista sinun rajoittunut ajatusmaailmasi ei tiedä mitään.

Vierailija
12/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää "koirat on uskollisempia ystäviä kuin ihmiset" ovat usein siipirikkoja ihmisiä.

Joo, lapamatokin on uskollinen, itikat varsinkin uskollisia, mutta ei ihmisiä ja eläimiä saa rinnastaa.

Jos jonkun jutut on luokkaa "ihmiset on pettureita mutta mun Rekku ei petä", niin sen ihmisen tehtävänä on pyristellä pois syrjäytymisestä, luopua katkeruudestaan ja kaveerata ihmisten kanssa.

Mulla on koira, mutta en mä koe siitä, jostain ÄO 4å-60 otuksesta saavani sitä, mitä saan ihmisistä.

Äo on ihmisten mittapuu. Koira voi olla sinua älykkäämpi, sinä et vain tajua sitä

Vierailija
13/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ymmärtää.

Laita koiran tilalle lapsi. Menisi ihan hyvin, mutta suosittelen silti vajaiden tunnetarpeiden tyydyttämiseen mieluummin koiraa kuin lasta.

Vierailija
14/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasiko kenties joku lähipiiristäsi, että koira on luotettavampi ym. kuin sinä ja nyt katkerana purat mielipahaasi täällä, rannalle ruikuttamaan jätettynä ?

Vierailija
15/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äo on ihmisten mittapuu. Koira voi olla sinua älykkäämpi, sinä et vain tajua sitä

Ja tässä tapauksessa luultavasti onkin.

Vierailija
16/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomasiko kenties joku lähipiiristäsi, että koira on luotettavampi ym. kuin sinä ja nyt katkerana purat mielipahaasi täällä, rannalle ruikuttamaan jätettynä ?

Eiköhän se ole k ilttis, kateellinen koiran saamasta rakkaudesta.

Vierailija
17/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen ymmärtää.

Koira ymmärtää paljon asioita, joista sinun rajoittunut ajatusmaailmasi ei tiedä mitään.

Mulla on ollut onni, että on hyviä ystäviä. Siis todella hyviä, ei mitään kavereita ja ne ystävyyssuhteet ovat säilyneet läpi elämän.

Mutta kyllä koirat ja kissat ym. eläimet ovat ystävyydessä aivan omaa luokkaansa. Suurimmalle osalle eläimet lienevät robotteja, minä taas olen oppinut niiltä asioita, joita en olisi koskaan oppinut ihmisiltä.

Jo lapsena tiesin sen, että sukupuolien välistä rakkautta ei ole. Se on biologiaa.

Eläimillä on pari juoksuaikaa vuodessa. Ihminen paneskelee huvikseen ja etsii siinä omaa etuaan. Lapsia vihataan.

Tämäkin kertoo, kuinka paljon viisaampia ja huomaavaisia sekä hienotunteisia eläimet ovat.

Kaikki niiden toiminta on erittäin loogista ja tarkoituksenmukaista. Ne eivät arvosta sellaista, mikä on turhaa.

Vierailija
18/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terävänä ja loogisena ihmisenä olen havainnut, että kaikki ihmissuhteet loppupeleissä perustuvat viime kädessä hyväksikäyttöön.

Eläimen ja ihmisen todellinen ystävyys ei koskaan perustu hyväksikäyttöön.

Se on lähimmäisenrakkautta jaloimmillaan.

Sori vaan tästä havainnostani jos joku tykkäsi huonoa.

Vierailija
19/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole k ilttis, kateellinen koiran saamasta rakkaudesta.

Vaikuttaa kilttikseltä. Kiukkuinen siitä, kun ei osaa suhtautua ihmisiin eikä eläimiin oikein. Vihaa jopa eläimiä kun on niin katkera.

Vierailija
20/36 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ottaa eläimen, ei eläin ota ihmistä. 🙄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan viisi