Onko sairaalat yhtä teatteria?
Sinne joudutaan, kun perushoito on pettänyt eikä ole ottanut huomioon asiakkaiden kipua tms tilannetta? Nuorisoa lääkäreinä, jotka voisi ihan yhtä hyvin olla ns valelääkäreitä. Pääasia että on päästy tenteistä läpi ja saa pitää stetoskooppeja kaulassa erottuakseen ns lähäreistä.
Sairaalahoito on jotakuinkin teatteria. Kun on ns vakavampia sairaudtiloja, niin proseduurit on kuitenkin pelkkää arvailua tainoelottelua - millä vaikutetaan suuresti asiakkaan mielentilaan ja tai elämänhaluun. Määräillään viimeaikaisia top droppeja, välittämättä muista sivuvaikutuksista. Ja levitellään kåsiä, kun maksat poksahtelee että tääll lukee käypä hoito sekä hyvin siedetty....
Kommentit (56)
Toki joo kaikki ammatit vaikuttaa teatterilta. Kuka vetää mitäkin roolia..
Vierailija kirjoitti:
Onhan tokintodettu, että sairaalamaailmassa usein psykopaattisia piirteitä omaavia henkiläitmesim kirurgian puolella. Se valtaa valta muiden ihmisten kehoon ja elämään/,kuolemaan omissa käsissä. Sekä se systeemi, joka puolustaa kirurgien epäonnistumisia, joilla kohtalokkaita seurauksia. Kaikkia ei voi auttaa jne.
Kyllähän siinä asemassa gus nousee päähän helposti, samalla kun palkitaan ruhtinaallisesti ja muu hlökunta pyörii alemmilla arvoilla palvellen herra tai rouva diivaa, valmistellen näytöstä. Lopulta putkimieshommaa ja melko mekaanista. Jos kestää muun.
Mitä ihmettä sinulla on noussut päähän? Haukut ja aliarvoit muita ja sitten syytät muita ylimielisiksi? 🤣
Mä veikkaan että rahalla olisin voinut järjestää aikamoista säpinää viranomaisille, mutta ei täällä kotimaassa. Täällä niin pienet piirit, että jos asioihin sekaantuneet hyvissä asemissa olevia mitään et voi tehdä, edes rahalla.
Niin harvoin kuulee, että kukaan mitään suurempia korvauksia on hoitovirheistä saanut. Tai hoitamatta jäämisistä. Tai ylihoidoista. Jotenkin tulee teatteri mieleen tosiaan. Kaikki on jotain tekevinään. Big pharm a ja asianosaiset kiittää. Kohteet ei ehkä aina niinkään.
Vierailija kirjoitti:
Voisihan ne lääkärit olla empaattisempia ja kiinnostuneempia kokonaisvaltaisemmin. Kun jaksaisivat kuunnella kerralla kaikki potilaan murheet, ei samaa sairautta jouduttaisi hoitamaan moneen kertaan, eli aikaa säästyisikin, jos ei kiirehdittäisi.
Tein näin ja paljon muuta, korjasin potilaiden virheelliset lääkitykset, kuuntelin, käytin aikaa jotta oleellinen tulee tutkittua ja turhat tutkimukset (ehkä jo kertaalleen tehdyt kuvantamiset ja labrat yms) eivät tule toistetuiksi. Korjasin kollegoiden räikeitä virheitä, jopa hengenvaarallisia. Olin aina valmis vastaamaan hoitajien kysymyksiin myös potilaista joita en itse hoitanut.
Mitäpä sain, erotettiin virasta kun aikaa/potilas meni liikaa ja kirjauksien + toimimattomien tietokoneohjelmien kanssa tappeleminen ei houkutellut kaikkeen kirjaamiseen mikä nykyään on tärkeämpää kuin itse potilas.
T. Oikea välittävä lääkäri nyt pitkällä sairauslomalla loppuunpalamisen vuoksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisihan ne lääkärit olla empaattisempia ja kiinnostuneempia kokonaisvaltaisemmin. Kun jaksaisivat kuunnella kerralla kaikki potilaan murheet, ei samaa sairautta jouduttaisi hoitamaan moneen kertaan, eli aikaa säästyisikin, jos ei kiirehdittäisi.
Tein näin ja paljon muuta, korjasin potilaiden virheelliset lääkitykset, kuuntelin, käytin aikaa jotta oleellinen tulee tutkittua ja turhat tutkimukset (ehkä jo kertaalleen tehdyt kuvantamiset ja labrat yms) eivät tule toistetuiksi. Korjasin kollegoiden räikeitä virheitä, jopa hengenvaarallisia. Olin aina valmis vastaamaan hoitajien kysymyksiin myös potilaista joita en itse hoitanut.
Mitäpä sain, erotettiin virasta kun aikaa/potilas meni liikaa ja kirjauksien + toimimattomien tietokoneohjelmien kanssa tappeleminen ei houkutellut kaikkeen kirjaamiseen mikä nykyään on tärkeämpää kuin itse potilas.
Olen pahoillani puoledstasi. Näin varmaan savustetaan systeemistä ne hyvät lääkärit pois. Eli oikeat parantajat jopa.
Hyvä supeefood parempi olo. Ks Jamie Oliver joka taisi käydä ison mylleryksen läpi omassakin elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vastuuta hoidoista ei kyllä nämä kansakunnan toivot tunnu ottavan.
Samaa mieltä! Itsekkäät ihmiset tulevat sairaalaan kuin seitsemän tähden hotelliin. Mitään vastuuta ei oteta omasta elämästä. Mitään ei tehdä itse vaan lääkärin kuuluu parantaa ja fysioterapeutti kuntouttaa. Ja kun se oma osuus paranemisessa jää tekemättä, huudetaan keskustelupalstat täyteen miten huonoa suomalainen sairaanhoito on ja päälle vielä haukutaan ne auttaneet tahot.
No ohho-h
Menikö wannabe medisiinarilla tunteisiin..
Jospa olet väärällä alalla kokonaan? Ei nykyihmiset pidä enää valkotakkeja minän jumalolentoina. Ravitsemustiedot keskiajalta jne.
Keskiajalla syötiin itseasiassa paremmin kuin nykyään. Vähemmän sokeria ja vehnää
Keskiajalla kuitenkin kuoltiin paljon nuorempina. Keskimääräinen elinikä oli noin 45 vuotta.
Stetoskooppia saa kyllä pitää kaulassa myös lähärit ja saikkarit, ja miksei sitä saisi pitää vaikka farmaseutit ja fyssaritkin, vaikka tuskin he sitä juuri tarvitsevat.
Lääkärin erottaa valkoisesta takista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harmi tuo loppuunpalaminen. Tsemiä toipumiseen.
Mutta kirjaamisen merkitys on kyllä sinulla luultavasti jäänyt hämäräksi. On pirullista, jos kirjaukset on tehty vähän sinne päin, tietoja puuttuu, tai pahinta, jos koko kirjaus puuttuu. Siitä niitä virheitä juuri tulee kun ei tiedä, mitä on jo tutkittu ja tehty ja mitä pitäisi vielä tehdä. Mistä sinäkään olisit muuten voinut tietää aiempia tutkimuksia ja labroja, jos ei niitä näkyisi järjestelmässä?
Läheiseni on pitkäaikaissairas, tietoa sairaudesta ei ole kuin se miltä itsestä tuntuu, kaikki tutkimustulokset sairaudesta ovat paskaa, lääkärit ja hoitajat eivät tiedä mitään, antavat vain tyhmiä neuvoja, nyt ilmenneet liitännäissairaudet ovat lääkärien vika, ne pitää parantaa, kiukuttelee kuin lapsi, koko terveyden hoito on tehty hänen kiusaamisekseen, eivät ymmärrä mitään.
Samaa olen huomannut monissa ihmisissä, lääkäri ei tiedä mitään kun menen lääkärin ja sanon olen kipeä, pitäisihän se nähdä mikä minussa on kun kerran sanon, olen kipeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mieltä! Itsekkäät ihmiset tulevat sairaalaan kuin seitsemän tähden hotelliin. Mitään vastuuta ei oteta omasta elämästä. Mitään ei tehdä itse vaan lääkärin kuuluu parantaa ja fysioterapeutti kuntouttaa. Ja kun se oma osuus paranemisessa jää tekemättä, huudetaan keskustelupalstat täyteen miten huonoa suomalainen sairaanhoito on ja päälle vielä haukutaan ne auttaneet tahot.
Olet kertakaikkiaan väärässä paikassa töissä. Mitäpä jos itse siirtyisit sinne hotellin respaan. Tosin sittennalkaisit varmaan vinkua, että tänne sitä tullaan asumaan, kuin kotiin konsanaan ja pyyhkeet pitää vaihtaa ja aamiaista tarjoilla, itse ei mitään viitsitä...luulenpa kuule, että sulla ei ole tässä maailmassa sellaista paikkaa, missä ikävät velvoitepaineet ei kaatuisi katkerasti niskaan. Koita nyt kuitenkin jotenkin kestää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ohho-h
Menikö wannabe medisiinarilla tunteisiin..
Jospa olet väärällä alalla kokonaan? Ei nykyihmiset pidä enää valkotakkeja minän jumalolentoina. Ravitsemustiedot keskiajalta jne.
Keskiajalla syötiin itseasiassa paremmin kuin nykyään. Vähemmän sokeria ja vehnää
Keskiajalla kuitenkin kuoltiin paljon nuorempina. Keskimääräinen elinikä oli noin 45 vuotta.
Ihan riittävä ihmisiäksi. Kääntyköön kehitys takaisin sitä kohti.
Vierailija kirjoitti:
Stetoskooppia saa kyllä pitää kaulassa myös lähärit ja saikkarit, ja miksei sitä saisi pitää vaikka farmaseutit ja fyssaritkin, vaikka tuskin he sitä juuri tarvitsevat.
Lääkärin erottaa valkoisesta takista.
Myös farmaseutilla on valkoinen takki, ja sairaalakemistillä. Ja minulla, kun pöllin sellaisen liinavaatevarastosta.
T: yleisvaarallinen mielisairaalapotilas
Totta on