Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä, että miksi en laihdu! Olen 3kuukautta noudattanut tällaista ruokavaliota

Vierailija
27.07.2022 |

Aamupala:
Hedelmä ja kahvi.
Lounas:
Keitto ja salaatti.
Välipala:
Marjoja ja mysliä.
Illallinen.
Salaattia ja leipää.
Iltapala:
1 leipä ja lasi tuoremehua.
Tämän mukaisesti syön ja kävelen 2h päivässä.
Reipasta kävelyä ja käyn 3 viikossa salilla.
Mieheni on kuntovalmentajani.
En ole lipsunut ohjelmastani yhtään.
Ruokaan olen panostanut erityisesti.
Ainoastaan olen rikkonut ohjelmaani siinä, että olen salipäivien jälkeen käynyt salaa mäkkärissä syömässä aterian.
Mutta eikai nyt noin pienijuttu voi vaikuttaa tähän kokonaisuuteen.
En ollut laihtunut kiloakaan.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alappa syömään kunnolliset mutta terveelliset ateriat silloin kun niiden aika on. Eli kunnon aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala. Aamiainen ja lounas ne tukevimmat ateriat, päivällinen ja varsinkin iltapala kevyempi. 

Vaalea leipä pois, myslit pois. Sellaista höttöä ei ihminen tarvitse mihinkään, vaan nuo pitävät sisällään täysin turhia kaloreita ja vieläpä huonoja sellaisia. 

Lisäksi sortumisen ja napostelun himo häviää, kun syö kunnolla mutta terveellisesti. Esimerkiksi tuo aamupalasi: pelkkä hedelmä ja kahvi. Täysin riittämätön kenellekään. Samoin kuin salaatit aterian korvikkeena täysin riittämättömiä+ usein vielä pilattu jollakin majoneesipaskalla tai runsaasti sokeria ja rasvaa sisältävillä kastikkeilla, jotka lihottaa ja pitävät jälleen sisällään täysin turhia ja huonoja kaloreita. Täytyy ymmärtää, että salaattia pitää kyllä syödä paljon, mutta se ei ole ateriaksi riittävä, vaan lisuke/ alkupala muun ruoan lisänä.

Vähintään aamupala ja lounas täyteläisemmäksi. Millaista lirua tuo syömäsi keittokin mahtaa olla, kun joudut sortumaan mäkkärin kuraan monta kertaa viikossa. Tuolla tavoin et takuulla tule laihtumaan ellet vietä päiviäsi raskaissa metsätöissä.

Ikävä kyllä, jos haluat oikeasti tuloksia aikaan, on mäkkärireissut lopetettava. Korkeintaan kerran kuussa yhtenä päivänä yhden kerran voit käydä.  Eli kysymykseesi samalla vastaus: kyllä, viikottainen mäkkärikäynti on tuolla treenimäärällä aivan liikaa. Vaikka et kävisi kuin kerran viikossa, on se silti raakasti liikaa.

Vierailija
22/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen saa syödä oikeasti todella vähän, jos aikoo laihtua. Mä kipuilin saman kanssa, mutta nyt kun vähensin merkittävästi ruokamäärää, on paino alkanut pudota.

Mä syön joka aamu veteen keitetyn kaurapuuron, mausteena suola ja lisäksi kuppi teetä.

Lounaaksi salaattia puoli lautasellista, proteiinia (kanaa/kalaa/muuta) desin verran

Illalla kasviksia ja proteiinia saman verran kuin päivällä.

Ei välipaloja, kahvia ja vettä välillä. Painoa pudonnut kahden kuukauden aikana 9 kg. Ja voin hyvin!

Mä taas olen yllättynyt miten paljon saa syödä! Mulla toki on painoa 100 kg joten lähtee helpommin kuin kevyemmältä. Mutta mä hain ihan ravitsemusterapeutilta ohjelman ja siinä syödään 5 kertaa päivässä ja mielestäni aika paljon, nälkää ei ole, ja silti lähtee 700 g - 1 kg viikossa. Mun ruoat on esimerkiksi tällaisia:

Aamu: Jogurtti, 0,5 dl mysliä, hedelmä, leipä rasvalla ja juustoviipaleella, tee maidolla

Lounas: Kahden munan munakas, salaatti oliiviöljykastikkeella, leipäviipale

Välipala: Pieni donitsi, kahvi

Päivällinen: Vönerillä, hummuksella ja vihanneksilla täytetty pitaleipä, salaattia

Iltapala: Appelsiini, leipäviipale Oivariinilla ja juustolla ja kurkulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alappa syömään kunnolliset mutta terveelliset ateriat silloin kun niiden aika on. Eli kunnon aamiainen, lounas, päivällinen ja iltapala. Aamiainen ja lounas ne tukevimmat ateriat, päivällinen ja varsinkin iltapala kevyempi. 

Vaalea leipä pois, myslit pois. Sellaista höttöä ei ihminen tarvitse mihinkään, vaan nuo pitävät sisällään täysin turhia kaloreita ja vieläpä huonoja sellaisia. 

Lisäksi sortumisen ja napostelun himo häviää, kun syö kunnolla mutta terveellisesti. Esimerkiksi tuo aamupalasi: pelkkä hedelmä ja kahvi. Täysin riittämätön kenellekään. Samoin kuin salaatit aterian korvikkeena täysin riittämättömiä+ usein vielä pilattu jollakin majoneesipaskalla tai runsaasti sokeria ja rasvaa sisältävillä kastikkeilla, jotka lihottaa ja pitävät jälleen sisällään täysin turhia ja huonoja kaloreita. Täytyy ymmärtää, että salaattia pitää kyllä syödä paljon, mutta se ei ole ateriaksi riittävä, vaan lisuke/ alkupala muun ruoan lisänä.

Vähintään aamupala ja lounas täyteläisemmäksi. Millaista lirua tuo syömäsi keittokin mahtaa olla, kun joudut sortumaan mäkkärin kuraan monta kertaa viikossa. Tuolla tavoin et takuulla tule laihtumaan ellet vietä päiviäsi raskaissa metsätöissä.

Ikävä kyllä, jos haluat oikeasti tuloksia aikaan, on mäkkärireissut lopetettava. Korkeintaan kerran kuussa yhtenä päivänä yhden kerran voit käydä.  Eli kysymykseesi samalla vastaus: kyllä, viikottainen mäkkärikäynti on tuolla treenimäärällä aivan liikaa. Vaikka et kävisi kuin kerran viikossa, on se silti raakasti liikaa.

Nämä ei toimi kaikilla. Itselläni isoin este laihtumiselle oli, kun väkisin yritin pitää kiinni tuosta aamupainotteisesta syömisestä, vaikka olen hyvin iltarytminen ihminen. Illalla oli huutava nälkä vaikka olisin vetänyt pahoinvointia vastaan taistellen miten paljon tahansa terveellistä ruokaa aamulla ja lounaalla. No, ongelma ratkesi välimerellisellä syömisrytmillä eli se tukevin ateria iltaan. 

Ei vaaleaa leipää ja mysliä myös tarvi jättää pois, jos niistä tykkää. Niitä täytyy vaan syödä sen verran kohtuudella, ettei kaloreita tule liikaa. Itse söin koko laihdutukseni ajan vaaleaa paahtoleipää ja mysliäkin laitoin jogurttiin. 

Aamupalaa en itse syö ollenkaan, joten mulle kahvi ja hedelmä olisi erittäin riittävä kun ilmankin pärjään.

Ja salaatit, ne voi olla tosi ruokaisiakin. Niissä voi olla lihaa tai kalaa niin että proteiinia tulee reippaasti ja hyviä rasvoja myös. 

Mä olen onnistuneesti laihduttanut 122 kilosta nykyiseen 67 kiloon joten jonkin verran on kokemusta.

Vierailija
24/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuo tunti tolkulla kestävät lenkit myös haiskahtavat vähän siltä, että niihin sisältyy laiskottelua. Ties missä nakkikioskeilla ap istuskelee.

Mitä jos vaihtaisit puolen tunnin erittäin reippaaseen lenkkiin. Yrittäisit, vaikka juosta niin paljon, kun jaksat.

Vierailija
25/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi ei ymmärrä kuntovalmennuksesta eikä urheilijan ravitsemuksesta hevonp-kaa ja lisäksi itse syöt 1000 kcal mäkkäriaterioita. 

Mutta trollihan tämä kai olikin.

Vierailija
26/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehun voisit ainakin jättää pois koska se on hyvin sokeripitoista (kuten mysli ja marjatkin) mutta ei se kuitenkaan ole syy ongelmaasi.Yksi vaihtoehto voisi olla, että läskiä on kyllä lähtenyt mutta liikunnan ansiosta sinulle on tullut lihaksia. Lihas painaa enemmän kuin läski. MacDonalsdissa käynti ei myöskään ole syy painon putoamattomuuteen, vaikka jotkut tietämättömät niin yrittävät tässä väittää.

Veikkaanpa, että oikea syy on se, että sinä olet jo ennestään suhteellisen laiha joten siksi paino ei ala tippumaan.

Vierailija
27/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin syön vaan yhtä asiaa, enkä ymmärrä miksi en laihdu. Suklaata.

Lipsunu en ole yhtään!! Säästöliekkikö? Pitäisko lisätä suklaata?

Vierailija
28/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kuivalta kuulostaa tuo mysliä ja marjoja -välipala.

Vierailija
29/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa ole proteiinia paljon mitään.

Joku tuoremehu on ihan turhaa. 

Niistä mäkkärikäynneistä kolmesti viikossa voi kertyä yllättävän paljon, kun siellä sitten nälkääsi ahmit.

Korvaa aamiasihedelmä kananmunalla ja tomaatilla. Myslin tilalle jogurttia ja pari pähkinää vaikka.

Vierailija
30/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

alkaa tuottaa energiaa tyhjästä.

Kerrotko lisää tästä?

Olisin kiinnostunut prosessista, mutta en laihtumisen takia.

Vierailija
31/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä sama kirjoittaja tehtailee näitä laihdutusjuttujaan vähintään.kerran viikossa ja vieläkin jotkut menevät halpaan, vaikka tyylin tunnistaa jo otsikosta.

Onko hänen motiivinsa sitten pilkata ihmisiä, jotka oikeasti yrittävät pudottaa painoa esim. terveyssyistä, vai mikä?

Älkää ruokkiko trollia!

Vierailija
32/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihminen saa syödä oikeasti todella vähän, jos aikoo laihtua. Mä kipuilin saman kanssa, mutta nyt kun vähensin merkittävästi ruokamäärää, on paino alkanut pudota.

Mä syön joka aamu veteen keitetyn kaurapuuron, mausteena suola ja lisäksi kuppi teetä.

Lounaaksi salaattia puoli lautasellista, proteiinia (kanaa/kalaa/muuta) desin verran

Illalla kasviksia ja proteiinia saman verran kuin päivällä.

Ei välipaloja, kahvia ja vettä välillä. Painoa pudonnut kahden kuukauden aikana 9 kg. Ja voin hyvin!

Mä taas olen yllättynyt miten paljon saa syödä! Mulla toki on painoa 100 kg joten lähtee helpommin kuin kevyemmältä. Mutta mä hain ihan ravitsemusterapeutilta ohjelman ja siinä syödään 5 kertaa päivässä ja mielestäni aika paljon, nälkää ei ole, ja silti lähtee 700 g - 1 kg viikossa. Mun ruoat on esimerkiksi tällaisia:

Aamu: Jogurtti, 0,5 dl mysliä, hedelmä, leipä rasvalla ja juustoviipaleella, tee maidolla

Lounas: Kahden munan munakas, salaatti oliiviöljykastikkeella, leipäviipale

Välipala: Pieni donitsi, kahvi

Päivällinen: Vönerillä, hummuksella ja vihanneksilla täytetty pitaleipä, salaattia

Iltapala: Appelsiini, leipäviipale Oivariinilla ja juustolla ja kurkulla

AP:n trollailusta viis, mutta sulle voin vastata. Mulla olisi jatkuva nälkä (ja vitutus), jos söisin niin kuin sinä. Arvioin, että syön itseasiassa päivässä vähemmän kuin sinä, mutta koska syön sen yhdellä kertaa, ei mulle jää siitä nälkä. Eli saan mahani kunnolla täyteen. Ja mitä pidempi väli aterioiden välillä on (mulla 20-24 tuntia), niin sitä parempi verensokerin ja insuliinin kannalta.

Vierailija
33/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä sama kirjoittaja tehtailee näitä laihdutusjuttujaan vähintään.kerran viikossa ja vieläkin jotkut menevät halpaan, vaikka tyylin tunnistaa jo otsikosta.

Onko hänen motiivinsa sitten pilkata ihmisiä, jotka oikeasti yrittävät pudottaa painoa esim. terveyssyistä, vai mikä?

Älkää ruokkiko trollia!

Äläkä sinä vingu joka ketjussa!

Vierailija
34/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nämä ei toimi kaikilla. Itselläni isoin este laihtumiselle oli, kun väkisin yritin pitää kiinni tuosta aamupainotteisesta syömisestä, vaikka olen hyvin iltarytminen ihminen. Illalla oli huutava nälkä vaikka olisin vetänyt pahoinvointia vastaan taistellen miten paljon tahansa terveellistä ruokaa aamulla ja lounaalla. No, ongelma ratkesi välimerellisellä syömisrytmillä eli se tukevin ateria iltaan. 

Ei vaaleaa leipää ja mysliä myös tarvi jättää pois, jos niistä tykkää. Niitä täytyy vaan syödä sen verran kohtuudella, ettei kaloreita tule liikaa. Itse söin koko laihdutukseni ajan vaaleaa paahtoleipää ja mysliäkin laitoin jogurttiin. 

Aamupalaa en itse syö ollenkaan, joten mulle kahvi ja hedelmä olisi erittäin riittävä kun ilmankin pärjään.

Ja salaatit, ne voi olla tosi ruokaisiakin. Niissä voi olla lihaa tai kalaa niin että proteiinia tulee reippaasti ja hyviä rasvoja myös. 

Mä olen onnistuneesti laihduttanut 122 kilosta nykyiseen 67 kiloon joten jonkin verran on kokemusta.

Mulla aika lailla sama kokemus. Laihdutin 120 kg normaalipainoon vuodessa. Aloitin syömällä aikaikkunalla 13-20, mutta se pieneni jatkuvasti niin, että nykyään syön kerran päivässä, kaksi kertaa viikossa kahdesti päivässä. Ja leipää, puuroa sekä hedelmiä olen syönyt koko ajan. Täysrasvaiset tuotteet, tietysti. Tiesin, etten voisi elää ilman leipää, koska se on lempiasioitani maailmassa, joten miksi niin tekisin?

35/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei aamusyöminen mitään pakollista ole. Minäkään ikinä ole voinut syödä aamuisin.

Puolilta päivin lounas ja viiden aikaan toinen ruoka. Toimii ja riittää.

Vierailija
36/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten kohtalona on olla paksukaisia. Ota siis ilo irti ja paksuunnuta itsesi äärirajoille, se on ainut tapa näyttää universumille keskisormea.

Vierailija
37/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Käyn salin jälkeen mäkissä, ei tämä _pikku juttu_ laihtumiseen vaikuta!"

3kk jälkeen

"Mitä olen tehnyt väärin, miksi en laihdu?"

Pitäisköhän mäkkärin roskaruuat jättää mäkkäriin, ja opetella syömään oikein. Netti on täynä vinkkejä, ja suosittelisin että lisäät myös vedenjuontia. Jätä mehut pois, ja vaihda vaihda vesi/maito/tee (johon et lisää sokeria) tilalle. En tiedä pitääkö paikkansa, mutta kahvi kuulema kuivattaa kehoa, joten juo ennemmin teetä. Teessä on kofeiinia, mutta se ei kuivata niin paljon kuin kahvi.

Liikuntaa tulee siinä, kun käyt vaikka aamulla 30min lenkin, jos kauppa ei ole liian kaukana, käyt kaupassa kävellen, jos portaat talossa niin kävelet portaat, illalla ennen suihkua 30min lenkki. 2 kertaa viikossa raskasta hikiliikuntaa salilla. Ja taas sanon, että vesipullo on tärkeässä osassa tässä. Juot riittävästi vettä, koska liikunnan aikana hikoillaan aina paljon, joten on hyvä välillä juoda.

Jos kaupungissa on kuntoportaat, testaa niitä edes pari kertaa.

Vierailija
38/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy useammin mäkkärissä niin olet hoikka jouluun mennessä. Suosittelisin seitsemää mäkkäri kertaa viikossa. 👍

39/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkkäri lihottaa tehokkaasti. 

Leipä ja mysli lihottavat.

Mitä juot? Jos juot tuoremehua, se lihottaa.

Vierailija
40/41 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ap tosissasi niin epäilen että tuossa perusruokavaliossasi on liian vähän energiaa ja siksi tekee illalla mieli roskahöttöä. Laita ruokavalio uusiksi, etsi ohjeeksi vaikka joku laihduttajan tai keventäjän päiväohjelma. Aamupalasi on surkea ja kun syöt niin vähän päivän alussa, alat ahmia illalla energiavajetta. Laita aamuun vaikka puuro marjoilla tai sillä hedelmällä ja lisäksi kananmuna. Samoin lounaan tulisi olla ihan reilu. Hyvä nyrkkisääntö on se että puoleenpäivään/alkuiltapäivään mennessä pitäisi olla nautittuna puolet päivän energiamäärästä. Sitten ei tule illalla liian nälkä ja malttaa syödä lopunkin päivää fiksusti.

Jos haluat laihtua niin hamppariateria kerran kuussa. Ei kolmesti viikossa. Niissä on kamalasti rasvaa ja nopeita hiilihydraatteja eikä juuri mitään järkevää. Mieti mikä voisi olla sellainen suolainen herkku jota voisit kerran viikossa syödä mikä vähän paikkaisi.