Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kertokaa, mistä saitte motivaatiota laihduttaa? Ainakin - 30kg. Nytkin jalkapohjia särkenyt monena aamuna, mutta illalla taas söin liikaa

Vierailija
27.07.2022 |

Sekä sipsiä ja karkkia.

Harmi kun on keksitty särkylääke ja kipugeeli.

Päivät helppoja, kun töissä ei voi syödä kuin lounaan, mutta kotona sitten iskee ruuanhimo.

Välillä syön töissä välipalan, varsinkin jos sellainen päivä, että joudun kävelemään 6km.

Paino joku 96kg, pituus 162cm eli pitäisi kyllä helposti saada putoamaan, kunhan saisi itsensä jotenkin motivoitua pysymään ruodussa.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä kun en pystynyt enää pyyhkimään persettäni ilman apuvälineitä tai käyttämään kuukuppia koska en ylety läskimahani yli alapäähäni. Alkupaino 130 kg, pituus 160 cm. Nyt 116 kg ja tavoite vielä parikymmentä kiloa pois.

Vierailija
2/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos varaa, niin Ozempic lääke auttaa. Hillitsee ruokahalua ja makean himoa oikeasti.

Lääkärin reseptillä. Pistetään ihon alle kerran viikossa. Hinta n. 116 euroa/ kk, mutta ruokakulut vähenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Googlaa flt-ravitsemusvalmentaja. Oon ite sun mitoissa ja motivaatio kyllä löytyy, muttei keinoja. On auttanut tuo funktionaalinen. Painonpudotus toki hidasta, mut hyvä vointi tulee nopeasti.

Vierailija
4/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos varaa, niin Ozempic lääke auttaa. Hillitsee ruokahalua ja makean himoa oikeasti.

Lääkärin reseptillä. Pistetään ihon alle kerran viikossa. Hinta n. 116 euroa/ kk, mutta ruokakulut vähenee.

Tiedän lääkkeistä, mutta ei varaa

Varsinkin kun tietää että laihdutus on ilmaista. (mutta välillä tuntuu että mahdotonta juuri minulle)

Vierailija
5/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä kun en pystynyt enää pyyhkimään persettäni ilman apuvälineitä tai käyttämään kuukuppia koska en ylety läskimahani yli alapäähäni. Alkupaino 130 kg, pituus 160 cm. Nyt 116 kg ja tavoite vielä parikymmentä kiloa pois.

Hyi kuukuppi

Vierailija
6/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätät nyt heti alkuun ostamatta ne kirotut sipsit sinne kotiin. Siitä se lähtee!

Vierailija
7/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todella kuvottava ihratynnyri. No, tsemppiä silti.

Vierailija
8/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätät nyt heti alkuun ostamatta ne kirotut sipsit sinne kotiin. Siitä se lähtee!

Ne oli miehen, ei mun. Ja karkkia söin lapsilta. Kaupassa en ostanut itselleni mitään, ja kotona kuitenkin muilta maistelin herkkuja. Itsekuri.. Missä lie..

Ap

Vierailija
9/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääset mieliteoista eroon noin viikossa jos noudatat hiilaritonta dieettiä. Painoa tippuu kahdessa viikossa yleensä jopa 4 kiloa, mikä sitten motivoi jatkamaan. Kahden ekan viikon aikana syöt

aamu: 2 keitettyä kananmunaa

lounas: lihaa/kalaa + vihreääsalaattia ja kurkkua, parsa/kukkakaalia niin paljon kuin haluat

Päivällinen: sama

Illallinen: Munakas jossa sieniä, sipulia, tomaattia tms.

Välipalaksi voi syödä esim kanankoiven. Juomaksi vesi, kahvi, tee.

Kahden viikon jälkeen voit varioida näitä ateriota eri vihanneksilla, avokadolla, kermalla, juustoilla (juustoa rajoitetusti - korkeintaan yhdellä aterialla), pähkinöillä, maitorahkalla (täysrasva), oliveilla, kokolihamakkaralla. Joskus voit juoda light limun. Jatka tätä kunnes halutusta painostasi puuttuu enää 5-10 kiloa. Silloin lisäät hedelmät ja marjat (ei banaani).

Tärkeintä dieetissä on jättää hiilarit (kaikenlainen sokeri, myös siis mehut, vilja, pasta jne pois). Perunat sallittuja sitten loppuelämän dieetissä, ja viljat ja sokerit ainoastaan satunnaisesti.

Tällä dietillä menetin itse melko nopeasti 15 kiloa ja olo on kevyt ja energinen.

Lopputulos tulee nopeammin jos vielä jaksat kävellä tunnin noin 5 krt viikossa.

Vierailija
10/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne oli miehen, ei mun. Ja karkkia söin lapsilta. Kaupassa en ostanut itselleni mitään, ja kotona kuitenkin muilta maistelin herkkuja. Itsekuri.. Missä lie..

Ap

Niin, vedetään vielä muidenkin eväät kun omat ei riitä...

Vierailija
11/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama, ilta-aikaan tulee syötyö. Itselleni ratkaisuksi sopi ateriarytmin muuttaminen + tekemistä kodin ulkopuolella.

Arkisin olen töissä n. Klo 7.30-16.30 töissä syön kunnon lounaan. Töiden jälkeen jonkun välipalan, esim kahvi, leipä ja hedelmä tms.

Sitten "harrastan" jotain pari tuntia, käyn esim kirjastossa, ystävän luona, uimassa, ostoksilla, kävelyllä tms.

Kotiin tulen siinä klo 18-19. Teen vasta silloin päivällisen. Päivällinen on siis vasta klo 19-20.

Näin jää iltanapostelut kotona huomattavasti vähemmälle.

Ihan joka päivä en tietenkään jaksa/halua töiden jälkeen puuhailla useita tunteja pitkin kyliä. Mutta silti pyrin pitämään tuon ateriarytmin.

Vuodessa paino on pudonnut n. 15kg

Minulla toimii, mutta ei tietenkään voi yleistää

Vierailija
12/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt menis laittaan toivoa tohon,ozempiciin. Mä oon 162 ja 93 kg. Oon ny käyttäny ozempicia kohta kaksi kuukautta ja paino on tippunut kokonaista neljä kiloa. Jumittaa koko ajan, vaikka miten söisin.

Vierailija
13/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin nykyään mieliteon yllättäessä av:n ketjua vaivoista, jotka hävisivät laihduttaessa. Se on toistaiseksi ainoa toimiva keino itselle. Eipä tee mieli syödä.

14/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt menis laittaan toivoa tohon,ozempiciin. Mä oon 162 ja 93 kg. Oon ny käyttäny ozempicia kohta kaksi kuukautta ja paino on tippunut kokonaista neljä kiloa. Jumittaa koko ajan, vaikka miten söisin.

Siis tuohan on hyvä laihtumistahti! 

Vierailija
15/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatiota voit saada ajatuksesta että kokelet vain ne 2 ensimmäistä viikkoa, ja jos ei toimi niin voit sitten lopettaa. Mutta yritä sinnitellä kaksi viikkoa, ja katso vasta sitten luovutatko vai jatkatko vielä  vaikkaviikon verran. 

16/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on hankala, jos kotona on houkutuksia eli sipsejä jne. näkösällä. Pyydä miestäsi ja lastasi pitämään ne jossain pois näkyviltä!

Muuten suosittelen tosiaan päivällisen siirtämistä vähän myöhemmäksi, niin ei tule iltapalanälkää. Ja raejuustoa paljon tuolla myöhäisellä päivällisellä, niin täyttää eli pysyy nälkä pois loppuillan ja yön ajan. Toimii ainakin mulla, en tiedä, toimiiko muilla. (Ennen vedin leipää juuston kera iltaisin ihan liikaa, karkit ja sipsit ja muut vastaavat ei koskaan ole olleet mun ongelma vaan liiallinen ruisleipä ja karjalanpiirakat :) ). 

Vierailija
17/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 60 kg viimeisen muutaman vuoden aikana laihduttaneena sanoisin, että salaisuus on etsiä sellainen tapa laihduttaa, jossa ei juurikaan vaadita itsekuria. Jollain harvoilla ihmisillä on kyky vaan purra hammasta ja painaa sisun voimalla, mutta sinäkään et ilmeisesti ole niitä kuten en minäkään ollut. Mutta ei se tarkoita että olet tuomittu olemaan lihava loppuikäsi. 

Sinun pitää vaan etsiä itsellesi siedettävissä olevia / helppoja muutoksia ja tehdä pieniä säätöjä syömisiin ja liikkumisiin kerrallaan, niin ettet joudu epämukavuusalueelle jolla sitä tahdonvoimaa vaaditaan. Mieti mistä voisit vähentää kaloreita helposti, niin että sinulle ei tule suurta puutteen tunnetta. Usein voi myös syödä jotain vähemmän kuin ennen, ei ole pakko lopettaa kokonaan. Itse en koskaan lopettanut minkään syömistä tai juomista.

Tällä tavalla laihtuu hitaasti toki, paljon nopeammin lähtisi jollain tehokuurilla jossa sulle on tarkkaan saneltu mitä saat syödä ja juoda, mutta niillä kuureilla ainakin mulla oli paskainen loppu: repsahdus ja takaisin lihominen. Ei tarvittu kuin tarpeeksi stressiä tai PMS-vaivat tai mitä vaan niin johan petti tahdonvoima ja sitten mentiin. Lopulta keksin tuon että eihän mun tarvi niin paljon rajoittaa elämääni tai muuttaa, voin tehdä vähän kerrallaan eikä silloin tarvita ihmeemmin tahdonvoimaa.

Vierailija
18/25 |
27.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syöt sipsejä niin osta kaikista pienin pussi. Ei tule syötyä niin paljon.

Vierailija
19/25 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla paino putosi 2 kk:ssa 10 kg. Lähtöpaino oli korkeampi kuin sinulla ja ruokavalioon tuli täydellinen muutos. Annoskoot puolittuivat ja osa piti siltikin jättää lautaselle, kun tuli niin kylläinen olo kesken ruokailun. Piti huolehtia siitä, että tulee syötyä. Kylläisyys kesti niin pitkään, että saattoi mennä 10h edellisestä ruokailusta, eikä nälkä ollut vieläkään. Piti opetella syömään aamupala, lounas, päivällinen ja iltapala. Nyt yli vuoden käytön jälkeen kylläisyys ei tule kesken ruokailun, mutta kestää pitkään. En tiedä onko selvillä miksi lääke toimii erittäin hyvin joillakin ja toisilla ei vaan toimi. Onko syynä se, ettei ruokavalioon ole tehty muutoksia, vai eikö se vaikuta kaikilla tuohon kylläisyyteen? Vaikka minulla oli ja on edelleen vahva motivaatio, en olisi ilman lääkkeen tuomaa tukea pystynyt näin radikaaliin muutokseen syömisten osalta. Itsessään tuo lääke ei laihduta. Pelkona on kylläkin mitä tapahtuu, kun tuo lääkkeen joskus lopetan. Pikkuhiljaa se tehdään sitten. Lihavimmillani en käynyt vaa'alla, mutta nyt aion käydä kerran viikossa, jotta säilyy jonkinlainen kontrolli ja tulisi tehtyä korjausliikettä samantien.

Vierailija
20/25 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaloista se motivaatio lähtee.